Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen råd mot tannkjøttbetennelse?

etui

Anbefalte innlegg

Hei

For noen måneder siden rev jeg av en skinnfille bak hjørnetanna mi. Det begynte å blø ganske kraftig, og etter dette har det vært et slags sår bak tanna. Dum som jeg er så har jeg gått med det i sikkert 3-4 måneder, og det har jo ikke grodd, så først forrige uke skaffet jeg meg en tannlegetime.

Tannlegen sa det var en tannkjøttbetennelse, og at det var dumt av meg å gå med den så lenge. Leste av en tannkjøttbetennelse kunne "fikses" med god munnhygiene, så har vært veldig nøye med dette lenge nå. Men hjelper ikke i det hele tatt.

Tannlegen sprutet inn corsodyl (daily) bak tanna mi, og ga meg en flaske med corsodaily som jeg skal skylde med i en uke. I går når jeg pusset tenna begynte det å blø kraftig fra denne tanna sånn som før. Og er forstatt ikke noe bedre på noen måte. I morgen er det en uke siden jeg var hos tannlegen, og han sa at om det ikke funket etter en uke, så kunne jeg gi det to uker.. Men jeg skjønner jo at det ikke hjelper..

Så er det noen som har noen andre råd?

Fra før så har jeg prøvd sånn flux munnskyllevann..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke sjelden kan sår i munnen ha lang helbredelsestid. Men at det har tatt så lang tid å gro er ikke helt vanlig. Er det slik at såret aldri får være i ro? Da med hensyn til at det blir forstyrret med mat, børsting og tunga?

Har du andre symptomer på at det er noe annet på gang? Svetter du om natta? Er du mye trett om dagen? Svimmel? Når du får andre sår, tar de lang tid på å helbrede seg?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke sjelden kan sår i munnen ha lang helbredelsestid. Men at det har tatt så lang tid å gro er ikke helt vanlig. Er det slik at såret aldri får være i ro? Da med hensyn til at det blir forstyrret med mat, børsting og tunga?

Har du andre symptomer på at det er noe annet på gang? Svetter du om natta? Er du mye trett om dagen? Svimmel? Når du får andre sår, tar de lang tid på å helbrede seg?

Jeg er hele tiden å plukker på såret med tunga, ja :/

Svetter på natta innimellom, ofte trøtt.. Aldri vært plaga med svimmelhet før, men har vært konstant svimmel i flere uker nå.. Andre sår pleier å gro normalt tror jeg.

Lenke til kommentar

Jeg er hele tiden å plukker på såret med tunga, ja :/

Svetter på natta innimellom, ofte trøtt.. Aldri vært plaga med svimmelhet før, men har vært konstant svimmel i flere uker nå.. Andre sår pleier å gro normalt tror jeg.Ut fra den

ut fra de overfladiske spørsmålene jeg spurte og som du ga svar på, ville jeg ha gått til min fastlege å beskrevet din situasjon med sår i munnen som ikke gror, nattlige svettinger, svimmelhet og trøtthet. Jeg vurderer at det er nødvendig med blodprøve for å utelukke at det foregår alvorlige lumskheter.

Gi gjerne en tilbakemelding på hva legen fant ut av .

• Liker 1
Lenke til kommentar

ut fra de overfladiske spørsmålene jeg spurte og som du ga svar på, ville jeg ha gått til min fastlege å beskrevet din situasjon med sår i munnen som ikke gror, nattlige svettinger, svimmelhet og trøtthet. Jeg vurderer at det er nødvendig med blodprøve for å utelukke at det foregår alvorlige lumskheter.

Gi gjerne en tilbakemelding på hva legen fant ut av .

Hva slags alvorlige lumskheter kan det være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...