Gå til innhold

Får blå skjerm ved oppstart, trenger hjelp!

Alpha

Anbefalte innlegg

For 2 uker siden byttet jeg harddisk, til en helt ny en. det funka fett i en uke, men så byttet jeg prossessor vifta og nå jeg da skulle skru på dataen fikk jeg blå skjerm etter at windows har begynt å loade.

Det står at hvisj jeg har en ny harddisk må jeg terminiere den og formatere den, dette får jeg ikke gjort fordi jeg kommer ikke til ms dos eller noe annet. Jeg har byttet harddisk og skiftet vifte.

Hva kan dette være? Kan noen hjelpe meg?

MVH @lpha :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vist du har pirat kopi av windowsen din må du formatere daten med den nye hardwaren. Har du derimot Orginal version av windows kan du bare sette i cden under oppstart så fikser den problemet autoamtisk. Problemet er at du har satt i ny hardware..............

Lenke til kommentar

dette problemet hadde jeg også tidligere, faktisk var det så alvorlig at når jeg boota windows install cd klikka den også...

heldigvis hadde jeg linux også på pc'en og i den tida boota jeg linux fra diskett, win opptok primary harddisken på 6 gb, og linux lå på deler av 80gb slave harddisken...

etterhvert fant jeg ut at feilen var i partisjonstabellen til 6gb harddisken, og etter å fjerne alle partisjoner og all dritt og repartisjonere den og installere pånytt funka det fint...

og hvis noen lurer på hvorfor win lå på en 6gb treig primary så var det fordi 80gb'en var så stor at bios ikke fant den...

Lenke til kommentar
Vist du har pirat kopi av windowsen din må du formatere daten med den nye hardwaren. Har du derimot Orginal version av windows kan du bare sette i cden under oppstart så fikser den problemet autoamtisk. Problemet er at du har satt i ny hardware..............

Har da ikke no og si at det er en piratkopiert cd ( hvis det er det)

Lenke til kommentar

Har da ikke no og si at det er en piratkopiert cd ( hvis det er det)

jo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...