Gå til innhold

Bildetråd Akamtreff Oslo 15.09.13 - Mathallen, blå, med mere

tomsi42

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere gjøv løs på de fargesprakende graffitiveggene ser jeg. Er da også temmelig mye spenstig i dette området.

JorunT: Flott stilstudie av en herværende ølmenystudent. WiMP-bussen var morsom da.

HelenaN: Falt for sykkelstativet (2), dunkelt, dystert, stramt og minimalistisk. Er tydeligvis i min gate, du kalte jo sneip-bildene mine "stramme" også. Jeg er kanskje i overkant stram innimellom, men liker det vanligvis ikke for rotete da...

Randi: Regner med det kommer mer fra deg etter hvert, men "Blå"-stemningen er i alle fall godt innfanget. Selv kunne jeg ikke dy meg da jeg så speilbildet av Tom i tappekrana (som du kommentert over).

Edit: Der dukket det opp flere fra Tom også. "Kassene er inne" - he, he. Skikkelig sug i "Bonanza og Fyret", og de to røykerommene bare lyste det tomsi42 av lange veier.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

k.n.b.: hadde aldri tenkt at sneiper kunne bli så fine motiv, men det var jo de stramme formene rundt som gjorde susen. De blå linjene var lekre. Hva var det som var så spennende i betalingsautomaten du foreviget?

tomsi: vakkert måkelik, måtte jo bli sort/hvitt. Artige runde bord.

Randi: Fint stemningsbilde fra Blå, ikke så lett i tusmørket.

Helena: Drageveggen er jo superheftig, det må være byens flotteste veggdekorasjon, også naturlig sort/hvitt motiv. Jeg så også den lesende mannen og tenkte at han skulle jeg gjerne ha fotografert, men torde ikke spørre, bra at du gjorde det.

Endret av JorunT
Lenke til kommentar

Det ble fint i bloggen din Tom.....jeg kommer etter, men det tar litt tid. Akkurat konvertert alle bildene nå, så skal de finpusses litt. Jeg har et idyllisk bilde i en sving der ved Fagerborg eller noe slikt, hva heter den bakken nedenfor Telthusbakken, før vi kom til Brenneriveien?

Lenke til kommentar

Det ble fint i bloggen din Tom.....jeg kommer etter, men det tar litt tid. Akkurat konvertert alle bildene nå, så skal de finpusses litt. Jeg har et idyllisk bilde i en sving der ved Fagerborg eller noe slikt, hva heter den bakken nedenfor Telthusbakken, før vi kom til Brenneriveien?

Du tenker nok på Damstredet.
Lenke til kommentar

Takk, ja...det er det. Skal legge inn bildet i morgen ... (eller "i dag" blir det nok)

Tok visst litt lengre tid ja, men da er den dagen ferdigredigert. Noen fra meg, men kommer ikke med noe særlig nytt da....

1.Arkaden - Basarene

9947797944_39ae8734f2_z.jpg

2.Tre søte småbarn i vinduet satt

9947923063_0382e7e1fa_z.jpg

3.By the wall

9947827215_f7cc005b0f_z.jpg

4.Going down

9947854644_de935a1ca9_z.jpg

5.In a line - Mathallen

9947877815_69e1b1f44b_z.jpg

6.SmelteVerket - Mathallen

9947883025_bd4fbfc88d_z.jpg

7.Mathallen

9947888985_3b3131cb2a_z.jpg

8. Damstredet

9947985136_3a9af3cb78_z.jpg

9. Cleaning after the Market - Blå

9947956924_70560aee5c_z.jpg

10. Bookwindow

9947967335_a151c5d09f_z.jpg

Det ligger en del flere i et sett på Flickr.

• Liker 1
Lenke til kommentar

HelenaN: Skammelen/stolen (6) var jo i min gate, minimalistisk og utstudert. Morsom vri med nettinggjerdet foran gaffitigjengen (8), de er buret inne. Lurer på hvordan du fikk siloen (9) så rak, ser ikke antydning til fallende linjer.

JorunT: Du har også benyttet nettinggjerdet, her på et annet motiv, og mer skrått på. En effekt som gir bildet mer liv enn bare en gjengivelse av graffiti. Jeg så du tok det vindusdekorasjonsbildet, det gjelder å ha øynene med seg. Til din kommentar: Det meste (alt) kan jo benyttes som motiv, se bare Toms sneiper også. Betalingsautomaten var en studie i narcissisme. Forsøkte et selvportrett i en av knappene på automaten, men det virket fåfengt.

Tom: Sneipene ligger jo sørenmeg på lit de parade. Godt sett.

Randi: Der kom flere av dine bilder også ja. Likte veldig godt "5. In a line", "1. Arkaden" fenget også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...