Gå til innhold

Forvirret rundt lønn som lærling

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg startet som IKT-lærling for en måned siden. Går rett på sak...

Jeg har ikke fått noe informasjon rundt lønn i det hele tatt. Dagen jeg startet så jeg at jeg hadde fått rundt 2k i lønn. Trodde ikke jeg skulle få penger dagen jeg startet? Lønningsdag var for noen dager siden og jeg var selvfølgelig veldig spent på min første lønning, selv om lønna ikke er all verden for lærling.

Men jeg begynte å pusse litt da jeg så at jeg kun hadde fått 3,8 tusen. Jeg trodde da at lærlingslønnen skulle være høyere? Trodde den lå på mellom 6-7 tusen MINST. Lønnslipp har jeg heller ikke fått. Har som sagt ikke fått noe informasjon om lønn. Skal det i det hele tatt være lov? Eller har de lagt sammen lønnen jeg fikk den dagen jeg startet, og lønnen som jeg fikk for noen dager siden etter å ha jobbet der i en måned? Det vil da til sammen bli litt over 6k, som er helt ok lønn for min del.

Hva burde jeg gjøre? Synes jeg burde fått mer informasjon angående lønnen...

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg jobber på en videregående skole, grunnlønna mi er på 301.000kr

Første halvårs lønnsgrunnlag er 30%

Dagen før jeg starter som lærling fikk jeg utbetalt ca 2000kr, med 50% skattestrekk siden jeg ikke hadde levert skattekort.

Ved neste lønning fikk jeg utbetalt 5920kr, med levert skattekort på 18%.

Jeg regner med at du skal få utbetalt noe av det samme :) om du har samme grunnlønn som meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...