Binders' Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Har altibox fra NTE her i kåken, og internett fungerer helt fint til alle rom. Går fra sentralen til en switch og videre til trådløsrouter og div. pc osv. Hele internett delen fungerer knirkefritt. Men så er det da tv'n. Har til nå hatt en tv i første etasje, og det har fungert helt fint. Men nå før helgen ordna jeg med en ny dekoder for å ha i kjellern, altså i tillegg til den i første etasje. Og det er her det blir krøll. Alt fungrer fortsatt fint i første, uavhengig av hvilken dekoder jeg bruker, og hvilken utgang på hjemmesentralen jeg bruker. Men i kjellern fungrer det ikke. Eller det er veldig av å på, som et blinklys. Det kan fungere på et tidspunkt, så ikke fungere. Tenkte det kunne være kabelen jeg har lagt til kjellern, og la opp en ny. Ingen endring. Prøvde også med andre kabler fra veggen, for å være sikker. Ingen endring. Så kabelen skal være ok. Står jo også at boksen får signal (den lille rød trekanten lyser ikke og det er to lys bak hvor man kobler inn nettverkskabelen.) Prøvde å ta en kabel rett fra sentralen til dekoderen i kjellern, og da fungerte det plutselig. Så jeg plugga den gjennom veggen igjen. Og da funka det ikke, så tok jeg den tilbake til sentralen, og det fungerer ikke. Tilbake ikke veggen igjen og det fungerer. Så slutter det å fungere. Fatter ikke hva som skjer, av å på hele tiden. Har prøvd med den gamle dekoderen nede, og da fungerer det heller ikke. Fungerer som sagt oppe uavhengig av om jeg bruker den nye eller gamle dekoderen der. Så nå er jeg helt blank. Hva i alle dager kan være galt? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 mulig det er problemer med kablingen i veggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå