vinzenT Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Heisann! I serveren min har jeg en Corsair VX450W PSU. For litt siden begynte det å komme ulyder av viften i denne. Jeg åpnet opp PCU-en, og fant ut at viften er av merket: Adda ad1212mb-a71gl Jeg la også merke til at det er en annen plugg på denne enn det som blir brukt til vanlige vifter i PC-er. Jeg lurer derfor på om det er mulig å bytte bare denne viften, og eventuelt hvor jeg kan få tak i en erstatningvifte. Litt kipt å kjøpe en helt ny PSU, da det bare er viften som er ødelagt. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Ja, det er mulig å bytte. Er bare å finne en som passer fysisk. Ledningene kan klippes og skjøtes. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Nå er det jo heller ikke slik at PSU'er er så dyre, så hvis skjøting av ledninger og slikt er noe du ikke er komfortabel med, har du det som backup iallefall Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 Hvis det ikke er verre enn som så, så kjøper jeg nok en ny vite, klipper ledningene, og skjøter dem. Størrelsesmessig så er det jo en vanlig 120mm vifte. Har tross alt fagbrev som elektriker, så hvis jeg ikke klarer å skjøte 2 ledninger så er det noe som ikke stemmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå