Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan få dab på en slik ?

Pjotra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det rimeligste og enkleste er å kjøpe DAB+ adapter som mottar DAB+ signaler og overfører lyden direkte til bilen sin FM radio på en ledig frekvens. Radiobutikken.no selger ulike adaptere. Dette er ikke så vanskelig å montere og kjekt å bruke.

så om jeg kjøper http://www.netthande...tronikk/9091681. så kan jeg bare kjøpe en dab + adapter som mottar dab signaler som går på fm inngangen til spilleren ?? å da vil fm bli til dab på spilleren ??

Lenke til kommentar

kan heller sitte å synge i bilen enn å kjøpe den der... lavbudsjettsspiller uten kvalitet av noe slag. gå heller til innkjøp av noe du kan bli fornøyd med lydmessig som også er ergonomisk.

gå heller for denne:

http://www.autodesign.no/spillere/dab/pioneer-deh-x6500dab-dab-cd-tuner

koster riktig nok litt mer, men da får du DAB+ integrert i en spiller av høy kvalitet!

"Her får du et kunstverk av en bilstereo spekket med funksjoner og detaljer som imponerer en hver lydentusiast. Boss Audio er en ledende produsent av høykvalitets lydkomponenter til bil og presenterer her en av sine toppmodeller."

tok bare å rettet feilene på teksten som var på Netthandelen. for toppmodell å være så er dette fortsatt lavmålsspiller!

Endret av Suit-up
Lenke til kommentar

kjøp nå da heller en ordentlig spiller med integrert DAB+ også ser du om du kan få tak i en lengre antenne til den om du skulle ende med å trenge det. ikke driv å kjøp drittspillere for så å kjøpe ekstra utstyr...

e derre en drittspiller?

Lenke til kommentar

tja, om du ikke skal ha tidenes hissigste anlegg så kan vel dette oppsettet funke:

Spiller:Pioneer 3500dab

Høyttalere: Gladen M-line 130

om jeg ikke tar helt feil så er det 5,25" på galanten.

om du ikke tenker deg subwoofer så er dette et veldig bra utgangspunkt, da spilleren gir omtrent 22-24wrms (4ohm) og høyttalerne er 3ohm, som vil si at du får nesten 30w ut av spilleren.

at det står 4x50w er tøv, ingen ordentlig spiller jeg har hørt om leverer slikt.

om du da skulle ønske deg en subwoofer i samme slengen så ville jeg nok også gått for en forsterker til høyttalerne,

ala denne: Mosconi Gladen One 120.2

eller en billigere, men fortsatt funksjonabel: Dynabel BF0802

da har du også en subwooferpakke (riktig nok på Judysbilstereo.no som ikke er samme side jeg har linket til over, men som ser helt lik ut!!) Digidal Designs + dynaBel

Lenke til kommentar

tja, om du ikke skal ha tidenes hissigste anlegg så kan vel dette oppsettet funke:

Spiller:Pioneer 3500dab

Høyttalere: Gladen M-line 130

om jeg ikke tar helt feil så er det 5,25" på galanten.

om du ikke tenker deg subwoofer så er dette et veldig bra utgangspunkt, da spilleren gir omtrent 22-24wrms (4ohm) og høyttalerne er 3ohm, som vil si at du får nesten 30w ut av spilleren.

at det står 4x50w er tøv, ingen ordentlig spiller jeg har hørt om leverer slikt.

om du da skulle ønske deg en subwoofer i samme slengen så ville jeg nok også gått for en forsterker til høyttalerne,

ala denne: Mosconi Gladen One 120.2

eller en billigere, men fortsatt funksjonabel: Dynabel BF0802

da har du også en subwooferpakke (riktig nok på Judysbilstereo.no som ikke er samme side jeg har linket til over, men som ser helt lik ut!!) Digidal Designs + dynaBel

ska nokk ha en subwoofer ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...