Gjest medlem-194400 Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Også kjekt å vite at disse ISO til USB-minne programmene er helt unødvendige, man kan pakke ut ISO filen rett på brikken. 7-zip.org er et must for zip/rar. Også verdt å huske at UEFI bare booter om brikken er FAT32. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Vet ikke om denne lenka er lagt ved i tråden, men... Her finner man en del images; http://mirror.corenoc.de/digitalrivercontent.net/ Lenke til kommentar
Espenruud Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Hei,Jeg har lastet ned ISO fra fila som ligger vedlagt på starten av posten. Av en eller annen grunn finner ikke programvaren som omtales først hdd på denne pcen, så jeg bruker rufus. Stiller inn på "MBRpartisjon skjema for BIOS eller UEFI" og FAT32. Når jeg velger ISOfila får jeg da beskjed om at "Filsystemet som er valgt kan ikke brukes med denne typen ISO". Jeg har prøvd å kjøre med NTFS, men når jeg prøver å boote fra USB går den bare rett over på SSD-disken med beskjed om at "missing operating system". Noen som har tips? Mvh Espen Ruud Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. september 2015 Forfatter Del Skrevet 25. september 2015 (endret) Bruk UltraISO for å "brenne" ut .iso filen på USB penn eller DVD så fungerer den som den skal. Eller enda bedre, bruk Windows 7 USB tool nevnt i punkt 2 i førsteposten, er gratis, det er ikke UltraISO Hei,Jeg har lastet ned ISO fra fila som ligger vedlagt på starten av posten. Av en eller annen grunn finner ikke programvaren som omtales først hdd på denne pcen, så jeg bruker rufus. Stiller inn på "MBRpartisjon skjema for BIOS eller UEFI" og FAT32. Når jeg velger ISOfila får jeg da beskjed om at "Filsystemet som er valgt kan ikke brukes med denne typen ISO". Jeg har prøvd å kjøre med NTFS, men når jeg prøver å boote fra USB går den bare rett over på SSD-disken med beskjed om at "missing operating system". Noen som har tips? Mvh Espen Ruud Endret 25. september 2015 av myhken Lenke til kommentar
Anders Eidhammer Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Tenkte jeg kunne bidra med litt mer Windows 7 orginale ISOer, forskjellige versioner, språk og 32/64bit: http://www.askvg.com/direct-download-links-download-official-original-and-untouched-windows-7-iso-32-bit-and-64-bit/ - Alt er fra Digital River og lovlig å laste ned. Siden er lagt ned, se første post. Problemer med Windows 7 USB/DVD download tool Hadde selv problemer, samt andre som har hatt problemer. Alternativ: Rufus støtter alle Windows-versjoner over fra ISO til USB: http://rufus.akeo.ie/ Rufus er gratis alternativ og støtter alt fra ISO til USB. Du kan alternativt velge FAT32 på sticken, da det er en del UEFI som ikke har støtte for boot fra NTFS. Lykke til Edit: Oppdatering av post Lenke til kommentar
Anders Eidhammer Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Fungerte bra, takk for god tråd og gode innlegg Lenke til kommentar
klakkelakk Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Var godt å høre at mitt gamle innlegg forsatt er av nytte. Hyggelig å kunne være til hjelp! Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Det er blitt vanskeligere å få tak i "offisielle" ISO (for de som ikke har tilgang til MSDN), men dette trikset fungerte for meg: Windows 7 / 8.1 / 10 ISO Official Direct Download Links from Microsoft Tech Bench 2 Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Dæven, den posten er gull verdt Pey'J! Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Microsoft har en side der du må verisifere deg med gyldig lisens så får du lasta ned riktig iso - er nok den linken du fekk. MEN du må ha gyldig lisens. Lenke til kommentar
FierceNorse Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Det er blitt vanskeligere å få tak i "offisielle" ISO (for de som ikke har tilgang til MSDN), men dette trikset fungerte for meg: Windows 7 / 8.1 / 10 ISO Official Direct Download Links from Microsoft Tech Bench Denne reddet meg! Tusen takk Lenke til kommentar
squuatch Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Hey! Har brukt rufus for å lage bootable drive.Windows 7. MBRpartisjon skjema for BIOS eller UEFI. NTFS Pcen vil boote den men når jeg skal installere får jeg opp melding "No usable drivers detected" funker ikke bytte mellom usb.3 og 2. Noen som har en ide om hva som kan være feil? Holder på å laste en annen iso nå og prøve på nytt se om det funker. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Står det "drivers" eller "drives"? Og nøyaktig hvor i prosessen er det at meldingen kommer opp? I det første tilfellet så vet jeg ikke hva det kan være. I det andre tilfellet så kan det kanskjevære at installasjonen ikke finner noen tilkoblet SSD/HDD. Vises det noen i bios i såfall? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Prøv diskpart clean først. Alternativt må du manuelt legge til drivere. (load drivers) Lenke til kommentar
allak Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Hei, Jeg trenger iso-fil for Win 7 Pro, har lissensnøkkel. Windows skal installeres på ekstern HDD og kjøres fra MacBook Pro Retina. Er linken i første post fortsatt egnet? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2017 Hei, Jeg trenger iso-fil for Win 7 Pro, har lissensnøkkel. Windows skal installeres på ekstern HDD og kjøres fra MacBook Pro Retina. Er linken i første post fortsatt egnet? .iso filene jeg linker til i første post har ei.cfg filen fjernet, så der får du opp valg på alle versjoner under installasjonen, inkludert Pro. Så har du nøkkel, så er det bare å installere den versjonen du har nøkkel til. Lenke til kommentar
Knut__ Skrevet 24. desember 2017 Del Skrevet 24. desember 2017 (endret) Hei, Jeg trenger iso-fil for Win 7 Pro, har lissensnøkkel. Windows skal installeres på ekstern HDD og kjøres fra MacBook Pro Retina. Er linken i første post fortsatt egnet? .iso filene jeg linker til i første post har ei.cfg filen fjernet, så der får du opp valg på alle versjoner under installasjonen, inkludert Pro. Så har du nøkkel, så er det bare å installere den versjonen du har nøkkel til. Hei, takk for flott post. Jeg får feilmelding når jeg forsøker å laste ned Win 7 64bit, kan du sjekke om den er aktiv? Edit: linken virker nå, takk Endret 26. desember 2017 av Knut__ Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2017 Hei, takk for flott post. Jeg får feilmelding når jeg forsøker å laste ned Win 7 64bit, kan du sjekke om den er aktiv? Aldri noen garanti for at jeg hoster disse filene for alltid, men nå ligger dem klar for nedlastning igjen i alle fall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå