Andrehust Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 (endret) Jeg har trent styrke i nå snart 2 år. Det første hadde jeg PT 3 ganger i uken. Siden jeg ble ferdig med det har jeg jobbet med et full-body program over 5 uker, 3 ganger i uken. Det er samme øvelsene hver dag, bare endring av vekt fra dag til dag. Dag 1 uke 1 = 100% 8 reps, Dag 2 uke 1 = 90% 8 reps og dag 3 uke 1 = 80% 8 reps. Slik fortsetter det hver uke, bare at jeg legger til 1 rep hver uke. Øvelsene jeg bruker er som følger: Tøying + lett oppvarmingSquats Benkpress Rows Deadlift Militærpress Calv raise Bicepcurls Jeg har vært plaget med beinhinnebetennelse i begge leggene mine de siste 4 årene. Det gjør at jeg nå må finne meg et nytt, alternativt program uten trening av legger. Jeg har veldig store lår/legger muskluært sett. Det jeg trenger hjelp med er tips til hvordan jeg kan sette opp et splitprogram til overkropp (div. bryst/rygg). Hva er dine erfaringer med dette? Hva kan jeg gjøre for å forhindre større plager/skader? Endret 15. september 2013 av Andrehust Lenke til kommentar
Akse Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Jeg trener en dra/press/bein-split med øvelser jeg har funnet ut selv passer for meg. Her kan du jo i utgangspunktet finne øvelser som passer for din situasjon. Du kan sjekke loggen min for hvilke øvelser jeg bruker, men du sliter nok litt mtp. at leggene er involvert i flere av baseøvelsene. Har du vært til behandling med leggene dine? Mulig det kan hjelpe på. Lenke til kommentar
Andrehust Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 Jeg trener en dra/press/bein-split med øvelser jeg har funnet ut selv passer for meg. Her kan du jo i utgangspunktet finne øvelser som passer for din situasjon. Du kan sjekke loggen min for hvilke øvelser jeg bruker, men du sliter nok litt mtp. at leggene er involvert i flere av baseøvelsene. Har du vært til behandling med leggene dine? Mulig det kan hjelpe på. Jeg har drevet med alternativ behandling i 2 1/2 år nå. Jeg har vært hos ortoped og fått lagd såler (jeg er tverrplattfot). Jeg har gått på forskjellige medikamenter og har vært hos fysioterapeut, men ingen ting ser ut til å hjelpe stort. Jeg var hos det lokale legekontoret for en uke siden, og har fått en videreføring til Universitetssykehuset Nord-Norge for videre sjekk og eventuell operasjon. Skal definitivt se gjennom loggen din for å få litt innblikk i hva jeg kan gjøre videre. Grunnen til at jeg må sette opp nytt program, er i det hele og fulle på grunn av leggene, ihvertfall frem til etter en eventuell operasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå