Gå til innhold

Slitprogram - sette opp nytt program

Andrehust

Anbefalte innlegg

Jeg har trent styrke i nå snart 2 år. Det første hadde jeg PT 3 ganger i uken. Siden jeg ble ferdig med det har jeg jobbet med et full-body program over 5 uker, 3 ganger i uken. Det er samme øvelsene hver dag, bare endring av vekt fra dag til dag. Dag 1 uke 1 = 100% 8 reps, Dag 2 uke 1 = 90% 8 reps og dag 3 uke 1 = 80% 8 reps. Slik fortsetter det hver uke, bare at jeg legger til 1 rep hver uke. Øvelsene jeg bruker er som følger:

Tøying + lett oppvarming
Squats

Benkpress

Rows

Deadlift

Militærpress

Calv raise

Bicepcurls

Jeg har vært plaget med beinhinnebetennelse i begge leggene mine de siste 4 årene. Det gjør at jeg nå må finne meg et nytt, alternativt program uten trening av legger. Jeg har veldig store lår/legger muskluært sett. Det jeg trenger hjelp med er tips til hvordan jeg kan sette opp et splitprogram til overkropp (div. bryst/rygg). Hva er dine erfaringer med dette? Hva kan jeg gjøre for å forhindre større plager/skader?

Endret av Andrehust
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trener en dra/press/bein-split med øvelser jeg har funnet ut selv passer for meg. Her kan du jo i utgangspunktet finne øvelser som passer for din situasjon. Du kan sjekke loggen min for hvilke øvelser jeg bruker, men du sliter nok litt mtp. at leggene er involvert i flere av baseøvelsene.

Har du vært til behandling med leggene dine? Mulig det kan hjelpe på.

Lenke til kommentar

Jeg trener en dra/press/bein-split med øvelser jeg har funnet ut selv passer for meg. Her kan du jo i utgangspunktet finne øvelser som passer for din situasjon. Du kan sjekke loggen min for hvilke øvelser jeg bruker, men du sliter nok litt mtp. at leggene er involvert i flere av baseøvelsene.

Har du vært til behandling med leggene dine? Mulig det kan hjelpe på.

Jeg har drevet med alternativ behandling i 2 1/2 år nå. Jeg har vært hos ortoped og fått lagd såler (jeg er tverrplattfot). Jeg har gått på forskjellige medikamenter og har vært hos fysioterapeut, men ingen ting ser ut til å hjelpe stort. Jeg var hos det lokale legekontoret for en uke siden, og har fått en videreføring til Universitetssykehuset Nord-Norge for videre sjekk og eventuell operasjon.

Skal definitivt se gjennom loggen din for å få litt innblikk i hva jeg kan gjøre videre. Grunnen til at jeg må sette opp nytt program, er i det hele og fulle på grunn av leggene, ihvertfall frem til etter en eventuell operasjon. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...