Gå til innhold

Jeg stemmer Rødt

Anbefalte innlegg

Interessant at det tydeligvis er en god relasjon mellom fattigdom og voldtekt (!!). Det kan ikke være seriøst. Man finner mange rare sammenhenger gjennom sttatistikk, men enkelte ting faller på sin egen urimelighet likevel. Dette er definitivt en av dem.

Virkelig? Jeg tror utrolig mange undervurderer konsekvensene av fattigdom. Det finnes studier som viser at klassetilhørighet, fattigdom og konsekvensene av befinne seg på bunnen av klassesamfunnet, er en viktig indikator for både vold og voldtekt.

Hvor tror du det er mest sannsynlig at en voldtekt vil skje? I et miljø fullt av utdannede opplyste mennesker, eller i en slum med fattige desperate folk? Jeg forstår ikke hvordan du ikke kan se denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter fortsatt veldig med å se at mangel på penger skal føre til at man går ut og voldtar noen. Det er nok mer andre 'mangler', som igjen fører til fattigdommen, som er den reelle årsaken - ikke fattigdommen i seg selv.

Spør deg selv: ta fra Petter Stordalen pengene sine, vil han da bli en voldtektsforbryter? Vil en voldtektsforbryter kunne "kureres" med en solid pengeinnsprøytning på kontoen?

For å svare på det du spør om: ja, i fattige strøk med folk uten utdanning og "opplysning" vil det skje flere voldtekter, men kan det være utdanningsmangelen eller generell mangel på allmennkunskap som EGENTLIG er roten til dette?

Lenke til kommentar

Øking av Innvandring? Ellers takk.Jeg vil ikke at Norge skal bli som Sverige og England. Vi har problemer nok med integreringsprosessen som det er. Så det å øse på vil ikke hjelpe noe som helst etter min oppfatning.

Endret av Jauboi
Lenke til kommentar

For at integreringen skal fungere er det viktig at det finnes jobber som innvandrerne kan gå til, hvis ikke legger man bare inn bestilling på sosiale problemer ved å ha en liberal innvandringspolitikk. Per i dag er det allerede stor konkurranse om jobber som kun krever ufaglært arbeidskraft og vi får mer enn dekt dette behovet med arbeidsinnvandrere fra EU. Innvandring utover dette bør reguleres nøye i tråd med landets behov; vi trenger ikke tusenvis av nye mennesker som skal konkurrere om de samme stillingene på matbutikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...