Zeph Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Det blir feil. Kvar fekk du 4 frå? Du har og skal finne svaret når a = 3.5 og b = 2.5 Då byter du ut a med 3.5 og b med 2.5 i uttrykket over og reknar det ut. Dette kan du og gjere med det opprinnelege uttrykket ved å erstatte alle a-er med 3.5 og b-er med 2.5. Svaret blir akkurat det same, men det er lettare etter at du har forkorta det. Lenke til kommentar
Nicuu Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Det blir feil. Kvar fekk du 4 frå? Du har og skal finne svaret når a = 3.5 og b = 2.5 Då byter du ut a med 3.5 og b med 2.5 i uttrykket over og reknar det ut. Dette kan du og gjere med det opprinnelege uttrykket ved å erstatte alle a-er med 3.5 og b-er med 2.5. Svaret blir akkurat det same, men det er lettare etter at du har forkorta det. Så i utgangspunktet skal vi ta: 7 (kvadratrot) 3.5 ---------------------- 64 * 2.5 Er det slik? For jeg prøvde å gjøre det på begge måter, men det blir feil svar. Fikk du riktig? Og kan du isåfall vise hvordan? Du har vært til utrolig stor hjelp. Tusen, tusen hjertelig takk forresten Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Nesten. Hugs at det står . Når du byter ut b så blir det . Lenke til kommentar
Nicuu Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Nesten. Hugs at det står . Når du byter ut b så blir det . Ja, beklager. Slurvefeil. Får litt rare verdier, derfor jeg blir litt usikker. Blir svaret: 7 * (kvadratrota) 3.5 ------------------------- 64 * 2.52 13.095/400 = 0.032 Verdien virker litt rar, derfor jeg blir litt usikker. Men hva sier du? Endret 16. september 2013 av Nicuu Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Svaret er riktig. Det kan skrivast litt "finare" om du ikkje løyser opp brøken, men resultatet blir det same. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå