NoNonsense Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hei, Har en PC med p4 på 2,533 overklokket til ca. 3,06 Ghz ved 1.6V. Temperaturen ligger gjerne på ca 40 gr. C idle, men ved load kan den komme over 50 C. Maskinen låser seg ved ca. 52 gr. C, rapportert fra motherboard/BIOS. Jeg trodde 50 gr. C var en ganske kurant temperatur for en P4. Er det noe jeg kan gjøre for å løse problemet ? Tror neppe strømforsyningen er noe problem, det er en Enermax på 350W som er ganske stabil. :-? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Kommer jo an på om det er satt inn sperre i BIOS. Du skriver ikke hva slags hovedkort du har, men sjekk om det står et sted "Shutdown at CPU temperature above..." eller no sånt... Kan jo også være RAM-brikkene som blir for varme, ikke nødvendigvis CPU'n... Prøv å klokk ned noe... Lenke til kommentar
NoNonsense Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Har et Gigabyte 8SQ800 Ultra (SiS655), det er ikke noe i BIOS som tilsier at den skal slå av ved 50 C, derimot en alarm som vil starte ved 60 C hvis jeg ikke husker feil. Har høykvalitets Corsair RAM TWINX 3200LL. Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Har du klokken på FSB? Kan det være andre komponenter i PCen (minne, agp el. PCI busser) som ikke er så happy med overklokkingen? Har samme minnebrikker som deg, og de gjør systemet ustabilt ved overklokking... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Har mistanke om at det er noe som gjør maskinen din ustabil, det det har ikke noe med den temp å gjøre, prov å sett minnet til feks 5:4 og se hva som skjer. Lenke til kommentar
NoNonsense Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 FSB er klokket til 160 (PC533 CPU), minne er satt til å kjøre asynkront på DDR 400 Mhz, har ikke noe valg for å sette 5:4 men kan velge DDR hastighet ut fra hastighet på FSB. FSB160 med DDR400 er vel sånn ca. 5:4, ikke ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå