Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Musepekeren beveger seg så vidt av seg selv!

Anbefalte innlegg

Hei!

Bygde meg ny PC for en uke siden, og siden første gang jeg startet den, har jeg hatt noen problemer med datamusa. Pekeren vil ikke stå stille, selv om jeg ikke rører musa. Den hakker liksom frem og tilbake, det er ikke snakk om store bevegelser, men er ufattelig irriterende, spessielt når jeg skal gjøre presisjonsendringer i ps osv.

Har lest litt rundt på nettet og ser at flere har hatt det samme problemet, har prøvd mange av løsningene folk har sagt skal funke uten at det hjalp meg noe særlig. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet med annen mus? Test å blåse forsiktig på sensoren, kan være støv der.

Er ikke det som er problemet...samme uansett hvilken mus jeg bruker. Dessuten kan den slutte å bevege seg en stund, så plutselig begynde igjen. Det varier også hvor mye den beveger seg.

EDIT!:

Jeg gikk ut ifra at det ikke betydde noe om jeg brukte en annen mus, i og med at flere på nettet har prøvd det uten å lykkes. Men når jeg faktisk gadd å prøve, ser jeg at det er noe annet som er problemet. Den stod helt stille. jeg har også funnet ut at musa som beveger seg, står stille når jeg holder musa oppe fra musematta, eller setter den på bordet uten matte. Så det må vere noe med underlaget som er problemet. Jeg har musematta i en sofa, så det kan godt ha noe med det å gjøre, at underlaget ikke er hardt. Men dette har da aldri vært et problem før, så jeg synes det er rart det plutselig skulle begynne å tukle på denne måten...

Endret av HornYkorN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...