Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] høyttalere i hatthylla eller ingenting?

kasamo2

Anbefalte innlegg

Hei, har en peugoet 306(kombi) som jeg skal montere en kasse bak samt ett komponent sett forran. Jeg har fått tak i ett par 6*9 høytallere av typen alpine som kostet 3k for ca ett år siden. Det jeg lurer på da er om det er bedre og få montert de i hattehylla, eller bare la vær.

Er litt kjedelig og bare la de støve ned også :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Jeg har sub i bagasjerommet, som står helt inntil "veggen" hatthylla sitter i. I den hatthylla har jeg 2 *6,5'' høyttalere, og det funker som faen. Ingen uønskede vibrasjoner. Jeg har da en 350 watts RMS Alpine 12 tommer sub.

Da burde du ta en runde med q-tip i ørene dine, for hvis det er åpent rundt høyttalerene i hatthylla, så påvirkes de av suben uansett hvordan du vrir og vrenger på det. Du får koble dem fra, og spille så høyt du kan, for så å kjenne/se på høyttalerene hvor mye de beveger seg ;)

Lenke til kommentar

Da burde du ta en runde med q-tip i ørene dine, for hvis det er åpent rundt høyttalerene i hatthylla, så påvirkes de av suben uansett hvordan du vrir og vrenger på det. Du får koble dem fra, og spille så høyt du kan, for så å kjenne/se på høyttalerene hvor mye de beveger seg ;)

De sitter i hatthylla, godt fast skrudd. Og er ingen uønskede vibrasjoner. Som kan være grunnen til at det ikke er uønskede vibrasjoner kan være at hatthylla henger i 2 "tau" eller hva jeg skal kalle det. Som da demper vibrasjonene, hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...