kasamo2 Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Hei, har en peugoet 306(kombi) som jeg skal montere en kasse bak samt ett komponent sett forran. Jeg har fått tak i ett par 6*9 høytallere av typen alpine som kostet 3k for ca ett år siden. Det jeg lurer på da er om det er bedre og få montert de i hattehylla, eller bare la vær. Er litt kjedelig og bare la de støve ned også Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Det kommer an på hvordan du gjør det, men generelt sett vil det nok være best å la være. Lufttrykket fra sub'en vil påvirke høyttalerne i hattehyllen i tillegg til at en hattehylle er sjeldent stiv/sterk nok til å hindre uønskede vibrasjoner. Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 Ja, det er nok best å la være da Lenke til kommentar
Even P Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Jeg har sub i bagasjerommet, som står helt inntil "veggen" hatthylla sitter i. I den hatthylla har jeg 2 *6,5'' høyttalere, og det funker som faen. Ingen uønskede vibrasjoner. Jeg har da en 350 watts RMS Alpine 12 tommer sub. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Jeg har sub i bagasjerommet, som står helt inntil "veggen" hatthylla sitter i. I den hatthylla har jeg 2 *6,5'' høyttalere, og det funker som faen. Ingen uønskede vibrasjoner. Jeg har da en 350 watts RMS Alpine 12 tommer sub. Da burde du ta en runde med q-tip i ørene dine, for hvis det er åpent rundt høyttalerene i hatthylla, så påvirkes de av suben uansett hvordan du vrir og vrenger på det. Du får koble dem fra, og spille så høyt du kan, for så å kjenne/se på høyttalerene hvor mye de beveger seg Lenke til kommentar
Even P Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Da burde du ta en runde med q-tip i ørene dine, for hvis det er åpent rundt høyttalerene i hatthylla, så påvirkes de av suben uansett hvordan du vrir og vrenger på det. Du får koble dem fra, og spille så høyt du kan, for så å kjenne/se på høyttalerene hvor mye de beveger seg De sitter i hatthylla, godt fast skrudd. Og er ingen uønskede vibrasjoner. Som kan være grunnen til at det ikke er uønskede vibrasjoner kan være at hatthylla henger i 2 "tau" eller hva jeg skal kalle det. Som da demper vibrasjonene, hvis du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå