Gjest Bruker-68389 Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Hei Jeg har fulgt fremgangsmåten, men får fortsatt frem at porten 25565 som jeg ønsker å åpne, er stengt. Syntes det er veldig merkelig, fordi å åpne en port burde være en enkel jobb. Derfor lurer jeg på om det er noe annet som blokkerer ? Jeg har internett via Canal Digital og har prøvd både med brannmur av og på uten at det gjør noe nyttig. Ok, her er intern ip. Jeg trykker på Legg til tilpasset tjeneste under viderekobling av port/portutløsing så jeg kommer til dette bildet, og skriver inn det du ser på bildet og lagrer. Så ser jeg at den porten har blitt lagret.... Går så til http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ for å sjekke porten, og får så beskjeden over om at den er blokkert.... Hvorfor dette ikke funker aner jeg ikke, men kanskje noen andre der med litt erfaring med Netgear kanskje vet om en innstilling eller fler som må være av eller på i noen av de andre innstillingene i routeren ? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Har du servern kjørende når du sjekker om porten er åpen? Hvis ikke, så vil du få status closed.. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 (endret) Har du servern kjørende når du sjekker om porten er åpen? Hvis ikke, så vil du få status closed.. Ok, men da er den faktisk åpen. Lenge siden jeg har drevet med porter, men kan ikke huske å ha måttet gjøre noe slikt tidligere, men jeg skal skrive det ned bak øret. Takker for hjelpen Burde vært så enkelt som at den nettjenesten prøver å kjøre noe gjennom og da bare se om den porten kan brukes eller ei, men men.... Case closed. Endret 15. september 2013 av Bruker-68389 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Burde vært så enkelt som at den nettjenesten prøver å kjøre noe gjennom og da bare se om den porten kan brukes eller ei, men men.... Er ikke der det ligger... Tjenesten som bruker porten må være aktiv på din side for at sjekken på utsiden skal få tilbake at den er åpen... Derfor det ikke går når du sjekker og ikke bruker den porten lokalt hos deg.. Men bra du fikk det til i hvetfall Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Portforward.com har et program du kan teste med. Den setter selv opp en aktiv tjeneste når du sjekker. Porttest i utorrent fungerer likedan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå