Gå til innhold

Merkelig opplevelse i sengen... Fra en ikke overtroisks's ståsted.

Anbefalte innlegg

Dersom han velger bort en god forklaring til fordel for en mangelfull og dårlig forklaring er ikke det en god søken etter svar, det er et unøyaktig og dårlig søk.

Personlige sannheter er ikke en sannhet, men noe man forteller seg selv.

Uansett, nedsettende kommentarer og skittkasting mot andre brukere på bakgrunn av deres tro, synes jeg er smålig.

Jeg er ikke kristen selv, men jeg synker ikke så lavt som å mobbe andre fordi de tror på noe jeg ikke tror på. Det er snakk om å vise dine medmennesker litt respekt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det var smart. Skikkelig smart. La oss bare drite i å faktisk finne ut hva som skjedde eller hvorfor det skjedde. Drit i hva som er sant og hva som er rett foran nesa di. Kast vekk den velbegrunnede, forklarende og gode grunnen til hvorfor og hvordan dette skjedde og bare dikt opp hva enn faen vi vil! YAAAAY FOR MENNESKELIG FREMSKRITT! :dribble:

/sarkasme

Slik overdriving av entusiasme, bruk av store bokstaver "YAAAAY", smilefjes og feilbruk av sarkasme er det sjeldent jeg ser. Kanskje det er fordi jeg bare har en kamerat som gjør det, og han har jeg ikke snakket med på lenge. Han hadde Aspergers. Ellers er det bare små barn jeg ser uttrykke seg slik.

Ikke det at jeg kritiserer deg som person. Bare alt det du står for, din tenkemåte, din måte å uttrykke deg på, og dine synspunkt. Jeg har uttalt meg om handlingene dine og synspunktene dine. En persons handlinger eller synspunkt er ikke personen og er ikke unntatt kritikk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå tror jeg du misforstår. Jeg har ikke sagt noe om noen person. Jeg har uttalt meg om troen. En persons tro er ikke personen og er ikke unntatt kritikk.

"Ja det var smart, skikkelig smart" og "YAAAAY FOR MENNESKELIG FREMSKRITT!" sier du jo direkte til den du siterer. Bruken av ordet "nesa di" viser også at du snakker til en person og ikke en "tro".

Innlegget i seg selv var uansett veldig useriøst, og har ikke noe å gjøre i en tråd der en person ber om seriøse synspunkter og hjelp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det har ingenting med å dikte opp noe som helst, Mr. Forumveileder. Det har å gjøre med å være åpen for hva ens egen erfaring tilsier, å gå ditt indikasjonene leder. Kraften i navnet Jesus i den overnaturlige såvel som den naturlige verden, er noe millioner av mennesker kan identifisere seg med, inkludert meg selv, slektninger og venner. Trådstarter som tilsynelatende ikke anser seg som religiøs eller troende, har selv valgt å stille spørsmål ved det han opplevde i lys av en åndelig dimensjon, av grunner som kun han selv kjenner. Dette kalles rimelig og ærlig søken etter svar.

Dersom du anser menneskelig fremskritt som å utelukke det (hittil) ukjente basert på kategoriske og sneversynte oppfatninger av universet/kosmos, kan jeg ikke stå for det. Da deler vi to vidt forskjellige oppfatninger av "menneskelig fremskritt".

Det har alt med å dikte opp noe som helst å gjøre. Om noe er ukjent vet man ingenting om det. Å forkaste veldig godt dokumenterte og velbegrunnede årsaker til både hvorfor dette skjedde og hvordan det skjedde, for ikke å snakke om hva det var til fordel for fri fantasi basert på noe ingen vet hva skulle være er idiotisk. I ingen annen del av livet ville dette være godkjent. Ingen steder innen medisin vil du se noen bare kaste bort år med kunnskap og erfaring og bare gå for en mangelfull og dårlig forklaring basert på grunnløse påstander. Ingen innen byggfag vil plutselig si at "kanskje denne betongen er ekstra sterk og tåler mye mer enn vanligvis" uten noen annen grunn enn at noen skrev "ekstra sterk" med sprittusj på sekken. Dette er ikke akseptert noe sted i samfunnet, hvorfor i hakkespettskogen skal det være noe annerledes her? Utsagnet er rett og slett latterlig.

Uansett, nedsettende kommentarer og skittkasting mot andre brukere på bakgrunn av deres tro, synes jeg er smålig.

Jeg er ikke kristen selv, men jeg synker ikke så lavt som å mobbe andre fordi de tror på noe jeg ikke tror på. Det er snakk om å vise dine medmennesker litt respekt.

Jeg har ingen respekt for religion. Jeg har respekt for mennesker. Jeg må derimot ikke respektere alle meningene som kommer ut av et menneskes munn. Jeg respekterer en mann. Om denne mannen er rasistisk så kommer jeg ikke til å respektere det overhodet. At noen hater andre mennesker bare fordi de har en annen hudfarge er ikke noe som fortjener respekt. Det er IMO en ufyselig og horribel mening og jeg kommer ikke til å respektere denne meningen. Om noen plutselig forteller noen som har opplevd noe at Jesus ditt og datt så kommer jeg til å si min mening om utsagnet, som jeg i dette tilfellet mener er et særdeles lite smart utsagn. Det er forskjell på å kalle et utsagt idiotisk eller smart, dumt eller klønete og å kalle personen det. "Du er smart". Der har du et personangrep. "Det var smart". Der har du et angrep på et utsagn eller noe noen kanskje har gjort. Man må ikke være dum for å si noe dumt, og å kalle et utsagn dumt er ikke det samme som å kalle personen som sier det for dum. Og om jeg mener noen har sagt noe dumt så kommer jeg til å påpeke det. Det ville vært respektløst av meg ovenfor den personen å ikke vise nok interesse til og ta opp diskusjonen med han eller hun.

Slik overdriving av entusiasme, bruk av store bokstaver "YAAAAY", smilefjes og feilbruk av sarkasme er det sjeldent jeg ser. Kanskje det er fordi jeg bare har en kamerat som gjør det, og han har jeg ikke snakket med på lenge. Han hadde Aspergers. Ellers er det bare små barn jeg ser uttrykke seg slik.

Ikke det at jeg kritiserer deg som person. Bare alt det du står for, din tenkemåte, din måte å uttrykke deg på, og dine synspunkt. Jeg har uttalt meg om handlingene dine og synspunktene dine. En persons handlinger eller synspunkt er ikke personen og er ikke unntatt kritikk.

Du har kritisert min måte å skrive på. Det er helt greit. Du har dog ikke kritisert min tenkemåte, det jeg står for eller mine synspunkt så der må du nesten prøve igjen. Om du synes mine synspunkter og meninger er helt på jordet er det også greit. Dette er et diskusjonsforum tross alt og om man ikke skulle diskutert meninger og synspunkter hadde det ikke vær noe annet enn èn tråd med lolcats-bilder igjen.

"Ja det var smart, skikkelig smart" og "YAAAAY FOR MENNESKELIG FREMSKRITT!" sier du jo direkte til den du siterer. Bruken av ordet "nesa di" viser også at du snakker til en person og ikke en "tro".

Innlegget i seg selv var uansett veldig useriøst, og har ikke noe å gjøre i en tråd der en person ber om seriøse synspunkter og hjelp.

Ja, jeg sier det direkte til den jeg siterer, deler av det hvertfall, stemmer det. Hadde vært veldig klønete av meg å sitere èn og henvende meg til en annen, så det virket som den beste måten å gjøre det på. Og du har helt rett, jeg synes utsagnet var veldig dumt og kortsiktig. Det er liksom derfor jeg påpekte det. Jeg kan dog ikke se noe sted hvor jeg sa at vedkommende var dum eller hadde en stygg nese. Jeg ga derimot ganske klart utrykk for (etter min mening) at jeg synes utsagnet var dumt og om man forstår ironi (begrepsforvirring?) skjønner man også hvorfor i det som står der. Useriøst vil jeg ikke si det var forresten. Trådstarter spurte om seriøse synspunkter og mitt seriøse synspunkt er at Jesus er en særdeles dårlig forklaring på hva som skjedde. Ingenting useriøst der. Jeg tok kanskje feil av hvor mye ironi folk var villige til å lese seg gjennom da, det skal jeg innrømme.

Du burde slette den kommentaren der. Den er ment for å vise hvor "dum" vi er som reagerer på denne måten. Den tilføyer heller ikke noe til tråden, og samtidig misbruker du Jesu navn på religionsdelen av forumet.

Jeg burde absolutt ikke slette den kommentaren der. Om noen velger å rapportere innlegget burde det inneholde det det originalt inneholdt slik at det kan bearbeides enklere av en moderator. Ikke kan jeg slette det heller, for den saks skyld. Men du har rett i at jeg skrev det i en slags frustrasjon over at det plutselig var så mange som mente jeg var forferdelig respektløs og ufyselig. Nå har jeg forklart en del av hvorfor jeg mener jeg ikke var det. Oh, og forresten, hvordan kan man misbruke et navn? Kan jeg be folk slutte å si "Lars" siden jeg heter det og jeg vil ikke at folk skal misbruke det eller tynne det ut? Tåpelig konsept.

Meeeen ja, det var vel forsåvidt alt jeg hadde å si om det. Jeg skal ikke ta opp noe mer plass med denne unødvendige avsporingen og tusler tilbake til spillkonsollen min, der jeg etter sigende hører hjemme.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

La oss holde oss til topic.
Husk også å bruke rapporteringsknappen om man føler at et av innleggene bryter med retningslinjene (uansett hvem det gjelder).
Mvh
Malvado

*Jeg var helt våken når jeg opplevde trykket på brystet og ristingen. Jeg var ikke helt våken når jeg trodde jeg frøs på armen og tok den under dynen.

Kan muskelspasmer påvirke tårekanalene?

*Men hva med drømmen? Er det slik som i inception at tiden i drømmen er helt annet enn den reelle drømmen? Så kroppen kan ha begynt å finne en mulig løsning når spasmene begynte å komme?

Nå ønsker jeg ikke å skremme deg, men jeg har faktisk erfart å "drømme" i våken tilstand, jeg hadde faktisk et epileptisk anfall der jeg så for meg at det kom en inntrenger som gikk til angrep på meg i mitt eget hjem. Jeg våknet akkurat i samme stilling som når jeg satt meg ned og var kraftig slått i både hodet og munn.

En tur til legevakta førte til innleggelse og CT / MR skanning som påviste en ondartet hjernesvulst. Ble behandlet for dette i 2010 og fungerer så og si normalt i dag.

Så ja, hjernen er flink til å lage forklaringer på ting som skjer oss, nøyaktig hvorfor dette skjer er jeg usikker på, men du skal ikke se bortifra at du skapte drømmen i ettertid etter anfallet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

En tur til legevakta førte til innleggelse og CT / MR skanning som påviste en ondartet hjernesvulst.

Så ja, hjernen er flink til å lage forklaringer på ting som skjer oss, nøyaktig hvorfor dette skjer er jeg usikker på, men du skal ikke se bortifra at du skapte drømmen i ettertid etter anfallet.

Uffameg, det høres ikke bra ut. Jeg merket iallefall ikke anfallet før drømmen. Jeg har vært til lege nå. Lurer på om legen hadde dårlig tid, ettersom jeg tok opp mange ting, og dette var kanskje nummer fire på listen. Men legen spurte iallefall om jeg hadde trent dagen før, jeg sa ja, og han sa det var helt naturlig at dette skjedde, uten noe videre forklaring på hva det kunne være. Så jeg går utifra at det ikke er store sjanser for at dette er symptomer på noe mer alvorlig.

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om du dro til legen som en direkte reaksjon i forhold til det jeg skrev, men når det gjelder i alle fall hjernesvulst er det som regel flere symptomer over lengre tid som man bør være klar over :

*Synsproblemer.

*Taleproblemer av diverse art ( til meg så hadde jeg litt stamming en tid før jeg fikk anfallet ).

*Balanseproblemer.

Det hele beror selvsagt på hvor stor svulsten er, hvor den sitter i hjernen og hvordan den utvikler seg. Utifra hva du selv har skrevet antar jeg at du har hatt et mindre anfall av enten en logisk årsak ( som trening , fysisk aktivitet ) eller av en annen type. Men har du hatt noen av de endringene ovenfor eller andre kan det være lurt å påpeke dette til legen din, spesielt hvis du stadig vekk legger merke til ting som ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Jesus er død for lenge siden og var ikke mer enn en vanlig snill person. Mahatma Gandhi og Martin Luther King Jr har oppnådd mer enn Jesus var i stand til og fortsatt ser dere ikke på dem som gudebarn, nemlig fordi de ikke skravlet om gud hele tiden.

Tullegutt.

Kanskje noe av grunnen til at Jesus, og ikke Ghandi, blir sett på som sønn av Gud, er at Jesus skal i følge bibelen ha stått opp igjen fra de døde, mens tradisjonen ikke tilsier at det var noe guddommelig ved Ghandi? Og om noe slikt som Gudebarn skulle eksistere slik som i kristendomen ville det tilsi at Jesus stod opp fra de døde, som igjen betyr at Jesus klarte mer enn Ghandi eller King Jr var i stand til.

Forøvrig ser kristne på alle som Guds barn, så det du sier er feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tullegutt.

Kanskje noe av grunnen til at Jesus, og ikke Ghandi, blir sett på som sønn av Gud, er at Jesus skal i følge bibelen ha stått opp igjen fra de døde, mens tradisjonen ikke tilsier at det var noe guddommelig ved Ghandi? Og om noe slikt som Gudebarn skulle eksistere slik som i kristendomen ville det tilsi at Jesus stod opp fra de døde, som igjen betyr at Jesus klarte mer enn Ghandi eller King Jr var i stand til.

Forøvrig ser kristne på alle som Guds barn, så det du sier er feil.

Nå er det mange av gudemytene som jesus fanklubben stjal i fra som hadde "guder" som sto opp igjen da, intet nytt der i gården med jesus mytene heller...

Så det er faktisk ingenting som tilsier at jesus myten skulle være noe bedre eller at det er mer ved den myten enn alle de andre mytene... Vi har faktisk bare påstandene i bibelen å støtte oss til og påstander er faktisk ingen sannhet... med mindre ALLE påstander er sannhet da...

Vet om mange mennesker som har en langt bedre moral enn den jesus fyren vi leser om i bibelen, meg selv inkludert. For ikke å snakke om mer intelligent... Jesus blir jo fremstilt som en idiot i det meste av historiene om han jo og ikke en smart, gjennomtenkt gud som han liksom skal være...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...