Gå til innhold

TV-ut problemer med Connect3D Radeon kort

heffalump

Anbefalte innlegg

For noen uker siden kjøpte jeg et Connect3d Radeon 9700 Pro 128MB DDR AGP TV-Out DVI Bulk av PS Data.

Kortet har S-video-utgang, og dette er noe jeg bruker ofte til å se filmer o.l. på TV.

Når jeg først koblet kortet til min TV, funket det bra, bildet på TV var klart og fint. Men det var bare de første to-tre gangene jeg brukte TV-utgangen...

Etter kort tid, endret bildet seg. Det ble mørkt, grått, kontrastløst, og rødt og blått ble overmettet.

Jeg returnerte kortet, og på fredag fikk jeg et Connect3d Radeon 9800 128MB DDR AGP TV-Out DVI i retur.

Samme problem... :cry::(:(

Bildet på TV var først fint, og så ble det plutselig dårlig, akkurat som beskrevet over...

I tillegg virker det som om TV-utgangen er ustabil, bildet kommer og går...

Det virker rett og slett som om TV-utgangen på disse kortene er dårlige...

Jeg vil presisere at jeg har sjekket alle de typiske feilene:

*S-video-ledningen jeg bruker fungerer 100% (testet med DV-kamera og et annet kort).

*S-video-inngangen på TV fungerer.

*Har testet kortet med andre TVer, og projektoren min, samme feil på bildet...

*Jeg installerte begge Radeon-kortene på en ren installasjon av Windows, med originale drivere, så det er ikke snakk om driverkonflikter.

*Jeg har installert alle WinXP hotfixer.

*Jeg har installert DirectX 9.0b.

*Jeg har prøvd å restarte maskinen med S-video-kabelen plugget i.

*Jeg har prøvd forskjellige innstillinger i driveren (TV-format, kontrast o.l.). Forøvrig funket dette uten noen endringer de første gangene før bildet ble dårlig, så det er definitivt ikke snakk om at det er noen innstillinger som er feil.

Jeg er fortvilet over dette, da jeg bruker TV-utgangen mye, og er avhengig av at det fungerer. Mine tidligere kort var GeForce, og disse var det aldri feil med... Jeg har fremdeles et gammelt GeForcekort med TV-ut liggende, jeg testet det nettopp, og det funket 100%...

Jeg har sendt en supportmail til Connect3D og venter på svar på denne.

Har også skrevet innlegg i diverse forums inkludert PS Data sitt, men har ikke funnet noen løsning ennå...

Er det noen av dere der ute som har vært borti dette problemet, og kanskje har en løsning?

Jeg synes det er helt utrolig rart at jeg skulle være så uheldig at den samme feilen oppstår på to kort etter hverandre... ?:(

Om dette ikke løser seg må jeg jo bare sende inn kortet igjen...

Og da kommer jeg til å be om å få et GeForce kort tilbake, jeg stoler ikke på Connect3D lengre...

Jeg trenger desperat hjelp folkens, jeg er takknemlig for alle svar :)

Thomas

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...