siDDis Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jepp det er det eg må betale for å installere bare ADSL til hybelen min. Nokon andre som synes dette er heilt vanvittig? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jepp det er det eg må betale for å installere bare ADSL til hybelen min.Nokon andre som synes dette er heilt vanvittig? Hvilken leverandør og hvorfor så dyrt? Lenke til kommentar
TRS Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 hvis du hadde telefon uttak osv som var klargjort for det så synes jeg det var litt drøyt :-? , det er jo en pris som ta's for og legge inn fiber. Og installere en splitter og et modem osv tar ikke mer enn 5-10min Så de har bra "timelønn" EDIT: Dobbelpost Hvilket Firma er det? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Det var frå tele2, eg hadde ikkje telefon utak på hybelen. Men eg hadde telefonledning som gjekk inni gangen min, altså 5 cm frå rommet mitt som Bravida splitta seinare. Uansett eg hadde spurt Tele2 om dette frå forhand og dei svarte at Bravida ville legge inn ledning og klargjøre ADSL for meg. Eg har faktisk mailen men den ligger på UIO severen nå, og eg har ikkje peiling korleis eg logger meg inn på UIO heimanfrå. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Fikk du oppgitt noe prisanslag eller en fast pris hva det kostet med installasjon da du bestilte eller bare fikk du en regning for installasjonen i posten helt overaskende? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 nei det var avtalen at det skulle vere 2000kr men når bravida mannen kom så sa han at han måtte ta overbetalt for å legge inn telefonlinja. men eg fatter ikkje at det allerede var inkl i dei 1000 kronene ekstra som eg betalte i etablerings pakka Lenke til kommentar
TRS Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 du burde nesten ringe Tele2 og klage evt sende en e-post. Evt nevne også at du vil ha de 700kr tilbake iallefall dersom inleggingen skulle være inkl de 1000 ekstra. Iallefall ta den telefonen og snakk med dem Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Det har eg allerede gjort, på telefon så gjekk det ikkje så bra(dei prøvde å omgå temaet sida eg hadde fleire klager. Men på mail må dei nok svare Lenke til kommentar
TRS Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 jeg vet ikke nå på stående fot hva mer jeg evt kan foreslå så jeg sier bare lykke til, håper det blir orden på sakene EDIT:Skrivefeil Lenke til kommentar
dash Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jepp det er det eg må betale for å installere bare ADSL til hybelen min.Nokon andre som synes dette er heilt vanvittig? Fikk adsl på hybelen min for et par måneder siden. Den første regningen var på 4000kr.. men det var for 2 måneder med adsl(1mbit) inkludert Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 det skal gå å ssh'e til UiO har jeg hørt. Har du Linux: ssh målmaskin -lbruker tror jeg Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Dette er noe Bravida har begynt med tror jeg. Adsl fra firstmile skal koste 1500 å legge inn, men bravida fyren sa han måtte fakturere meg for linje strekking og det kommer på ca 1000 i tillegg, derimot har ikke jeg sett en regning på 5 uker fra noen så vi får se hva som skjer der i gården... Føler meg deg... - Thorsan Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jo da, det er helt vannvittig. Men det kom ikke som noe sjokk på meg. Dette er Bluecom sine priser: ADSL PRIVAT Velg hastighetsalternativ: 400/128 kbps, kr 349 per md. 720/128 kbps, kr 395 per md. 1024/256 kbps, kr 595 per md. 2048/256 kbps, kr 795 per md. Installasjonspakken for ADSL koster kr 1295,- Kryss av dersom du ønsker hjelp av en montør til installeringen, eller ikke har telefon. Hjelp av montør koster kr 795,- Avtale om intern kabling, montering av nye kontaktpunkter og annet tilleggsarbeid, må eventuelt inngås med montøren. Montørselskapet vil i så fall fakturere direkte etter medgått tid og materiell. NB: Ettersom ikke alle kan montere installasjonspakken uten hjelp av montør, er det svært viktig at du leser denne teksten før du bestiller produktet. Les her... Prisene forutsetter 12 måneders bindingstid og halvårlig betalingstermin. Jeg ønsker ikke bindingstid (tillegg på kr 100,- per md.) Her blir prisen 1295 kr + 795 kr hvis du ikke har telefon + evt. ekstra arbeid fra montørselskapet. ADSL uten telefon (med montør) er svinedyrt Hvis du har telefon og bestiller en GDS (Gjør det selv) får du det til under halve prisen (slik som jeg gjorde) En GDS innebærer at montøren bare trenger å kople på sentralen (ADSL'en går da sammen telefonien frem til deg) Hvis du ikke har telefon må montøren kople i sentral, kople ny linjeføring og kople hjemme hos deg. Det forsvarer ikke prisen på noen måte, men det er bare sånn det er :-? De 2700 kronene du har betalt er vel fra Tele 2 og Bravida sammelagt (To forskjellige regninger) ? Hilsen Zuul Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Bra resonert zuul, men du kunne ikke brukt quote når du siterer? Litt irriterende å være usikker på hva du mener og hva du siterer Lenke til kommentar
CFD Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Bravida skal ha bra betalt de. Det er jo det de lever av. De tok jo 2400kr for 5min arbeid på skolen vår når vi hadde kuttet en kabel. 700kr i kostnad for bare 2ting som kostet 5kr stk. Er slik på service verksteder også. John leverte inn PS2`en og da fikk vi beskjed om at det var lekasje i mikroprosessoren. Også var det kondensatorne som var tørket inn over natten. Men de skal jo leve de også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå