Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2700kr for å bare få ADSL!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis du hadde telefon uttak osv som var klargjort for det så synes jeg det var litt drøyt :-? , det er jo en pris som ta's for og legge inn fiber.

Og installere en splitter og et modem osv tar ikke mer enn 5-10min

Så de har bra "timelønn"

EDIT: Dobbelpost

Hvilket Firma er det?

Lenke til kommentar

Det var frå tele2, eg hadde ikkje telefon utak på hybelen. Men eg hadde telefonledning som gjekk inni gangen min, altså 5 cm frå rommet mitt som Bravida splitta seinare.

Uansett eg hadde spurt Tele2 om dette frå forhand og dei svarte at Bravida ville legge inn ledning og klargjøre ADSL for meg. Eg har faktisk mailen men den ligger på UIO severen nå, og eg har ikkje peiling korleis eg logger meg inn på UIO heimanfrå.

Lenke til kommentar
Jepp det er det eg må betale for å installere bare ADSL til hybelen min.

Nokon andre som synes dette er heilt vanvittig?

Fikk adsl på hybelen min for et par måneder siden. Den første regningen var på 4000kr.. :p men det var for 2 måneder med adsl(1mbit) inkludert

Lenke til kommentar

Dette er noe Bravida har begynt med tror jeg.

Adsl fra firstmile skal koste 1500 å legge inn, men bravida fyren sa han måtte fakturere meg for linje strekking og det kommer på ca 1000 i tillegg, derimot har ikke jeg sett en regning på 5 uker fra noen så vi får se hva som skjer der i gården...

Føler meg deg...

-

Thorsan

Lenke til kommentar

Jo da, det er helt vannvittig. Men det kom ikke som noe sjokk på meg.

Dette er Bluecom sine priser:

ADSL PRIVAT

Velg hastighetsalternativ:

400/128 kbps, kr 349 per md.

720/128 kbps, kr 395 per md.

1024/256 kbps, kr 595 per md.

2048/256 kbps, kr 795 per md.

Installasjonspakken for ADSL koster kr 1295,-

Kryss av dersom du ønsker hjelp av en montør til installeringen, eller ikke har telefon. Hjelp av montør koster kr 795,-

Avtale om intern kabling, montering av nye kontaktpunkter og annet tilleggsarbeid, må eventuelt inngås med montøren. Montørselskapet vil i så fall fakturere direkte etter medgått tid og materiell.

NB: Ettersom ikke alle kan montere installasjonspakken uten hjelp av montør, er det svært viktig at du leser denne teksten før du bestiller produktet. Les her...

Prisene forutsetter 12 måneders bindingstid og halvårlig betalingstermin.

Jeg ønsker ikke bindingstid (tillegg på kr 100,- per md.)

Her blir prisen 1295 kr + 795 kr hvis du ikke har telefon + evt. ekstra arbeid fra montørselskapet.

ADSL uten telefon (med montør) er svinedyrt :yes:

Hvis du har telefon og bestiller en GDS (Gjør det selv) får du det

til under halve prisen (slik som jeg gjorde)

En GDS innebærer at montøren bare trenger å kople på sentralen (ADSL'en går da sammen telefonien frem til deg)

Hvis du ikke har telefon må montøren kople i sentral, kople ny linjeføring og kople hjemme hos deg.

Det forsvarer ikke prisen på noen måte, men det er bare sånn

det er :-?

De 2700 kronene du har betalt er vel fra Tele 2 og Bravida sammelagt (To forskjellige regninger) ?

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar

Bravida skal ha bra betalt de. Det er jo det de lever av.

De tok jo 2400kr for 5min arbeid på skolen vår når vi hadde kuttet en kabel. 700kr i kostnad for bare 2ting som kostet 5kr stk.

Er slik på service verksteder også. John leverte inn PS2`en og da fikk vi beskjed om at det var lekasje i mikroprosessoren. Også var det kondensatorne som var tørket inn over natten.

Men de skal jo leve de også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...