tjøttagutt Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Halsfjorden - Grytåga - Sørfjorden Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Mektig natur og du har vel vært ute og nærmest klatra for å komme til dette utsiktspunktet. Flott lys og en dybdeskarphet som er et must her henter ut farger og detaljer milevis unna. Likevel har jeg et par små korrigeringer som jeg tror vil høyne bildet. Vi begynner nede der spissen på en trekant durer omtrent rett ut i høyre krysset. Det er negativt både for perspektiv og spenning i bildet. Her er du ikke alene. Svært mange amatørfotografer gjør den feilen å la ting munne ut direkte i hjørner. Jeg har tatt med meg kunnskaper fra maleriet inn i fotografiet og er derfor mer opptatt av komposisjon, perspektiv og spenning i bildet uten at jeg av den grunn har blitt noen superfotograf - er mer som maleren som tar med seg kamera ut og deretter lager sine bilder hjemme. Ved å kutte 5-10 mm nede vil nevnte spiss munne ut på nedre ramme med litt luft fram til hjørnet hvilket vil øke spenningen i bildet. Men når jeg da ser mot venstre ser jeg ei lys linje nær hjørnet som det kanskje er lurt å ta med i kuttet eller gi det et par klikk med kloner. Mitt andre forslag er ikke så viktig, men jeg foreslår å kutte vekk det blå feltet øverst i himmelen for det øker dybdefølelsen en tanke. Begge disse forslag kan du hver for seg scrolle opp og ned for å dekke til og sjekke ut hva du synes. Jeg er bare forslagstilleren. Du bestemmer. Roar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg