Taake89 Skrevet 29. september 2013 Rapporter Del Skrevet 29. september 2013 Så bortsett fra i bf3 så yter de likt da Regner med du hadde sandy, hvor langt fikk du den? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. september 2013 Rapporter Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Sandy kjører stock i den ene serveren Kjørte den på 4800 på luft. Testet den aldri på vann. Var for kjedelig cpu når jeg hadde 6 kjerner 980x og 3930k Endret 29. september 2013 av Nizzen Lenke til kommentar
HELTLOST-W Skrevet 29. september 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Beklager å måtte si det, men trådstarter lever opp til navnet sitt ^^ Haha, det skal ikke være lett.. Men jeg får ikke gjort så mye mer enn det som har blitt sagt. Endret 29. september 2013 av HELTLOST-W Lenke til kommentar
HELTLOST-W Skrevet 29. september 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. september 2013 Leser du ikke hva vi skriver? Hva er poenget med at vi tar oss tid til å prøve og forklare deg ting når du bare gjør det stikk motsatte av hva vi sier? Jeg gjør jo ikke det motsatte av det dere sier.. Jeg har prøvd å se på alle de tingene dere har fortalt meg. Men ingen av tingene har gitt meg noe bedere ytelse. Så neste steg var da å overclocke prosessoren fordi dere nevte at det kan være den som har flaske hals? Å det prøvde jeg men det fungerte ikke. Jeg fulgte en video på youtube. å han hadde samme hovedkort å prosessor som meg. Men det fungerte ikke så jeg nullstilte det. Så etter en stund så skrudde jeg av pc'n igjen.. så skulle jeg skru den på men det fungerte ikke, så da gikk jeg over alle kabler osv, etter dette så prøvde jeg å resette bios med den switcheren (CMOS). så plutselig fungerte pc'n helt uten videre. Men så skrudde jeg den av igjen for å teste om problemet var fikset. Men det var det ikke.. Den ville ikke på igjen.. Så MPX anbefalte meg å sende inn hovedkortet til dem så det gjorde jeg. Å under den ene oppstarte fikk jeg opp en varsel der det sto at CPU failed elns.. husker ikke helt. Så jeg sjekket om alt gikk rundt med CPU viften å det gjorde dem. Å den varselen ble borte etter noen omstarter. Så ja.. Her sitter jeg å venter på svar fra MPX. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 2. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2013 Jeg gjør jo ikke det motsatte av det dere sier.. Jeg har prøvd å se på alle de tingene dere har fortalt meg. Men ingen av tingene har gitt meg noe bedere ytelse. Så neste steg var da å overclocke prosessoren fordi dere nevte at det kan være den som har flaske hals? Å det prøvde jeg men det fungerte ikke. Jeg fulgte en video på youtube. å han hadde samme hovedkort å prosessor som meg. Men det fungerte ikke så jeg nullstilte det. Så etter en stund så skrudde jeg av pc'n igjen.. så skulle jeg skru den på men det fungerte ikke, så da gikk jeg over alle kabler osv, etter dette så prøvde jeg å resette bios med den switcheren (CMOS). så plutselig fungerte pc'n helt uten videre. Men så skrudde jeg den av igjen for å teste om problemet var fikset. Men det var det ikke.. Den ville ikke på igjen.. Så MPX anbefalte meg å sende inn hovedkortet til dem så det gjorde jeg. Å under den ene oppstarte fikk jeg opp en varsel der det sto at CPU failed elns.. husker ikke helt. Så jeg sjekket om alt gikk rundt med CPU viften å det gjorde dem. Å den varselen ble borte etter noen omstarter. Så ja.. Her sitter jeg å venter på svar fra MPX. Litt av problemet ditt her, er jo at du ikke sjekker om det er cpu'en din som er problemet. Det er såpass enkelt som at du kobler til en skjerm nummer 2 å har prossessor og gpu ytelse oppe på den skjermen mens du spiller. Da er det enkelt å se om det er noen av dem som holder deg igjen. Problemet som jeg ser det, er at du ikke prøver godt nok å sjekke disse tingene før du hiver deg i overklokking og kanskje selv har ødelagt hovedkortet ditt pga overklokkinga du gjorde. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 2. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2013 Hovedkortet har ikke blitt ødelagt. Ikke hardwaremessig. Lenke til kommentar
HELTLOST-W Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2013 Fikk igjen hovedkortet som jeg sendte inn til MPX.. Å de sa til meg at de små pinnene som prosessoren sitter i har blitt ødelagt at det var årsaken!.. Men jeg skjønner ikke på noen måte hvordan det kan plutselig skje.. Når den har funket i 3 mnd.. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 3. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2013 Fikk igjen hovedkortet som jeg sendte inn til MPX.. Å de sa til meg at de små pinnene som prosessoren sitter i har blitt ødelagt at det var årsaken!.. Men jeg skjønner ikke på noen måte hvordan det kan plutselig skje.. Når den har funket i 3 mnd.. Det kan være du var uforsiktig når du tok ut CPU'en, eller ikke dekket over sokkelen godt nok slik at ting kommer borti pinnene under frakt. Det kan, ut ifra min uforståelse, at pinnene som er bøyd er tilknyttet PCI, og at ditt 690 derfor fikk for eksempel PCIe x8 istedenfor x16 ytelse, eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 3. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2013 Høres sprøtt ut at maskinen skal slutte å virke etter 3 mnd pga bøyde pins. Du har ikke tatt cpuen ut og inn i det siste? Lenke til kommentar
HELTLOST-W Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2013 Det kan være du var uforsiktig når du tok ut CPU'en, eller ikke dekket over sokkelen godt nok slik at ting kommer borti pinnene under frakt. Det kan, ut ifra min uforståelse, at pinnene som er bøyd er tilknyttet PCI, og at ditt 690 derfor fikk for eksempel PCIe x8 istedenfor x16 ytelse, eller noe i den duren. Ja! Dem skrev at det var CPU og ikke PCI.. Men jeg skjønner ikke hvordan det er mulig.. Høres sprøtt ut at maskinen skal slutte å virke etter 3 mnd pga bøyde pins. Du har ikke tatt cpuen ut og inn i det siste? Jeg har ikke rørt CPU'en i det hele tatt... Derfor jeg ble sur på MPX.. jeg rakk ikke å kommentere saken før dem sendte kortet tilbake. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 3. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2013 Jeg har ikke rørt CPU'en i det hele tatt... Derfor jeg ble sur på MPX.. jeg rakk ikke å kommentere saken før dem sendte kortet tilbake. Så du sendte inn Hovedkortet med prosessoren fastmontert? Lenke til kommentar
HELTLOST-W Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2013 Så du sendte inn Hovedkortet med prosessoren fastmontert? nei? Lenke til kommentar
dbass Skrevet 5. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2013 (endret) nei? Jeg har ikke rørt CPU'en i det hele tatt... Derfor jeg ble sur på MPX.. jeg rakk ikke å kommentere saken før dem sendte kortet tilbake. Da har du tatt ut CPU og dermed rørt den. Det jeg sier er at det kan ha skjedd skade idét du tok av CPU for å sende inn til komplett. Endret 5. oktober 2013 av dbass Lenke til kommentar
HELTLOST-W Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2013 Da har du tatt ut CPU og dermed rørt den. Det jeg sier er at det kan ha skjedd skade idét du tok av CPU for å sende inn til komplett. Tviler sterkt.. Jeg sjekket over 2 ganger før jeg sendte det inn.. samme gjelder når jeg tok på lokket på esken, at ingenting kom borti hovedkortet.. Men altså er ikke noe jeg eller noen her får gjort med det Kjøpte nytt hovedkort å prosessor og alt virker bra. Pc'n starter overraskende fort. haha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå