Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

GTX 690 Lav FPS

HELTLOST-W

Anbefalte innlegg

Aha, så dere mener at jeg ikke burde bytte ut hovedkortet? Å de 3 returene var det at jeg trodde kortet var "ødelagt" pga jeg ikke fikk spilt 64 multiplayer på 60 fps konstant :)

Hva med å faktisk finne ut av hva 60 fps konstant i BF3 multiplayer faktisk krever (hint: dagens CPUer er for dårlige om du kjører Ultra Mesh Quality) istedet for å rave ivei om at skjermkortet ikke yter som det skal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha, så dere mener at jeg ikke burde bytte ut hovedkortet? Å de 3 returene var det at jeg trodde kortet var "ødelagt" pga jeg ikke fikk spilt 64 multiplayer på 60 fps konstant :)

Det er ikke slik at ting bare yter litt dårligere slik du beskriver det. Er noe defekt så er det som regel alltid mye mer kritisk som blåskjerm, eller at PCen ikke starter overhode.

Et spill er bygd opp av matematiske beregninger, og maskinvaren opererer på nøyaktige frekvenser som kan regne ut et eksakt antall beregninger i sekundet.

Jeg kan love deg med tilnærmet 100 sikkerhet at du ikke har noe maskinvareproblem, og jeg er regelmessig skremt at komplett har latt deg bytte ut samme skjermkort tre ganger fordi du tror noe er feil. Etter første byttet så burde det vært helt klart at det ikke er skjermkortet som har feil. Og etter de andre ytelsestestene så er det heller ikke noe maskinvaremessig som er feil.

Det er tre ting som er galt:

1. Vennen din er "full av dritt", altså har han ikke på maks grafikk/samme instillinger som deg, har gjort noen "triks" i driveren, overklokket eller så overdriver han om ytelsen.

2. Softwareproblem. Du har ikke en ren og formatert harddisk.

3. Det er eventuelt små endringer i oppsettet til dere to som utgjør det.

Jeg tipper egentlig på første alternativ, kanskje i en kombinasjon av alternativ nr 2.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke slik at ting bare yter litt dårligere slik du beskriver det. Er noe defekt så er det som regel alltid mye mer kritisk som blåskjerm, eller at PCen ikke starter overhode.

Et spill er bygd opp av matematiske beregninger, og maskinvaren opererer på nøyaktige frekvenser som kan regne ut et eksakt antall beregninger i sekundet.

Jeg kan love deg med tilnærmet 100 sikkerhet at du ikke har noe maskinvareproblem, og jeg er regelmessig skremt at komplett har latt deg bytte ut samme skjermkort tre ganger fordi du tror noe er feil. Etter første byttet så burde det vært helt klart at det ikke er skjermkortet som har feil. Og etter de andre ytelsestestene så er det heller ikke noe maskinvaremessig som er feil.

Det er tre ting som er galt:

1. Vennen din er "full av dritt", altså har han ikke på maks grafikk/samme instillinger som deg, har gjort noen "triks" i driveren, overklokket eller så overdriver han om ytelsen.

2. Softwareproblem. Du har ikke en ren og formatert harddisk.

3. Det er eventuelt små endringer i oppsettet til dere to som utgjør det.

Jeg tipper egentlig på første alternativ, kanskje i en kombinasjon av alternativ nr 2.

Haha, jeg skjønner hva dere mener.. Men jeg tviler på at han faktisk sitter å kødder med meg.. Testet med klan medlemmer.. -_- Men takk for hjelpen deres folkens.. tror det har roet meg litt ned :p Haha.. Må være klar til BF4 så tenker på å gå for en 4770K? å nytt hovedkort? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=782425 Hva sier dere?

Lenke til kommentar

Haha, jeg skjønner hva dere mener.. Men jeg tviler på at han faktisk sitter å kødder med meg.. Testet med klan medlemmer.. -_- Men takk for hjelpen deres folkens.. tror det har roet meg litt ned :p Haha.. Må være klar til BF4 så tenker på å gå for en 4770K? å nytt hovedkort? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=782425 Hva sier dere?

At kameraten din prater piss, og at du ikke har noe å tjene på å bytte hovedkort og CPU.

Lenke til kommentar

Greit nok at han prater piss.. Men det må da være noe å tjene på? Det hovedkortet jeg har nå er ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 ?

Det ett hovedkort gjør er å si hvilke cpuer du kan bruke, om du kan kjøre sli eller ei, hvor mange utvidelsesspor og hvor mange harddisker du kan koble til. Ingenting ang ytelse.

Det du skal gjøre for å være klar til bf4 er å overklokke cpuen din til 4.6-4.8 ghz.

Lenke til kommentar

Ja det var kanskje ikke så veldig mye bedere :/ Hva er da vitsen å lage en ny prosessor som yter nesten ikke en shiit bedre..

Vil du ha ett godt tips? Ikke anta at dyrere/nyere er bedre.

Vel, det viser jo problemet man står ovenfor nå. Arkitekturen er blitt veldig bra, og man har møtt en frekvensvegg, så nye cpuer har samme klokkehastiget som de gamle.

Lenke til kommentar

Ja det var kanskje ikke så veldig mye bedere :/ Hva er da vitsen å lage en ny prosessor som yter nesten ikke en shiit bedre..

Høyere energieffektivitet, billigere i produksjon og en del andre småting. Men når du overklokker betyr slikt lite, og sluttresultatet bestemmes av termisk ledeevne, stabilitet ved høye frekvenser, og høy toleranse/ lav lekkasje ved høye spenninger.

De fleste av disse tingene blir dårligere ved lavere og mer avanserte produksjonsprosesser, så hadde det ikke vært for forbedringer i arkitekturen så kunne man nok nesten forventet dårligere ytelse (overklokket tilstand)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Mer energieffektivitet, billigere i produksjon og en del andre småting. Men når du overklokker betyr slikt lite, og sluttresultatet bestemmes av termisk ledeevne, stabilitet ved høye frekvenser, og høy toleranse/ lav lekkasje ved høye spenninger.

De fleste av disse tingene blir dårligere ved lavere og mer avanserte produksjonsprosesser, så hadde det ikke vært for forbedringer i arkitekturen så kunne man nok nesten forventet dårligere ytelse (overklokket tilstand)

aha! Takk :p haha.. da skjønner jeg ihvertfall litt mer :D

Lenke til kommentar

Nå har jeg funnet ut noe rart... Når jeg setter alt på low. Så klarer faktisk ikke grafikk korte å endre ytelsen. Burde ikke jeg ha hatt over 100 fps konstant med absolutt alt på low?

Virker som det bare ikke gidder å jobbe det grafikk kortet jeg har..

CPUen din flaskehalser deg.

Husk å restarte BF3 etter at du har endret innstillingene for at alle innstillingene skal tas i bruk.

Lenke til kommentar

ja.. Nå orker jeg ikke mer av dette tullet.. Nå er det sånn at jeg skrur av pc'n så vil den ikke på igjen.. Jeg må faktisk ta ut strømmen helt. så må jeg vente litt før den vil starte.. å noen ganger så starter den så slår den seg av helt plutselig.. Tror jeg går for en 4770K å nytt hovedkort.. Kom med anbefalinger til hoved kort. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...