Gå til innhold

GTX 690 Lav FPS

HELTLOST-W

Anbefalte innlegg

En liten edit: Når jeg setter innstillingene på low.. så gjør ikke dete noe med FPS'en.. Får alt fra 55-100 ca.. Dette gjelder da på ultra og low... (BF3)

Testet dere samme bane med samme antall spillere?

BF3 er ekstremt tungt for CPUen, og det er sjelden den ikke er en flaskehals.

Jeg anbefaler fortsatt å laste ned 3DMark og sammenligne resultatene dere får i Fire Strike.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei..

Har et lite problem med skjermkortet mitt. Problemet er at jeg joiner forskjellige spill å skjermkortet yter alt for dårlig. Jeg hat testet med en kompis som har det samme skjermkortet å han for opptil dobbelt av fps enn det jeg får. Er det noen som vet hva som kan være problemet? Jeg har da installert de siste driverne av alle ting og re installert en rekke spill.

Spill der jeg merker veldig stor forskjell er BF3 og ARMA 3

Spec

Kingston HyperX 3K SSD 240GB 2.5"

Gainward GeForce GTX 690 4GB PhysX CUDA

Kingston DDR3 HyperX Predator 8GB

Corsair H100 Hydro Series CPU Kjøler

Western Digital Caviar® Black 1TB

ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155

Intel® Core i7-2700K Processor

XFX ProSeries Black Edition 1050W PSU

Noe jeg har glemt å legge til, så si ifra!

Har du sjekket hvor mye begge gpu'ene på skjermkortet yter? om den ene ikke yter likt med den andre er det ikke rart du ikke får mer fps.

Høres litt ut som om du har et SLI problem, siden du sier kompisen din får dobbelt så mye fps som du gjør. Sjekk at SLI er enablet, og sjekk at din cpu ikke er en flaskehals(selv om dette ikke skal være tilfellet). Sjekk at du ikke har vsync på, og sjekk hvor mye begge gpu'ene dine jobber :)

Lenke til kommentar

Har du sjekket hvor mye begge gpu'ene på skjermkortet yter? om den ene ikke yter likt med den andre er det ikke rart du ikke får mer fps.

Høres litt ut som om du har et SLI problem, siden du sier kompisen din får dobbelt så mye fps som du gjør. Sjekk at SLI er enablet, og sjekk at din cpu ikke er en flaskehals(selv om dette ikke skal være tilfellet). Sjekk at du ikke har vsync på, og sjekk hvor mye begge gpu'ene dine jobber :)

Hvordan sjekker jeg om kor mye gpu'ene yter da? SLI skal være på.. Er litt usikker på hvor jeg finner dette i Nvidia kontrollpanel? Jeg har huket av på maksimaliser 3D-ytelsen. Vsync er av :)

Lenke til kommentar

Vi kan vel snart konkludere med at alt er i skjønneste orden? :closedeyes:

Vet ikke jeg.. vet ikke om du skjenner til dette mappet i bf3.. men jeg får 59-100 fps på noshahr canals på 32 players TDM. Og en som har en 670 får 80-120 ?

Jeg skjønner det ikke... Fikk også beskjed av komplett att komponentene min kanskje ikke var bra sammen.. så han anbefalt meg å kjøpte dette hoved kortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=782425 sammen med en Intel Core i7 4770k ? hva syntes dere?

Lenke til kommentar

Hvilken CPU har han med 670?

Det høres ikke ut som om dere kjører samme innstillinger, kjører dere begge presetet Ultra eller kjører kompisen din "Ultra" uten Deferred AA?

4770k er ikke stort raskere enn 2700k og det er definitivt ikke verdt å betale så mye for en 10% økning.

Kompletts kundeservice har ofte mangelfull kunnskap på maskinvare.

Var dere inne på samme server samtidig?

Lenke til kommentar

Hvilken CPU har han med 670?

Det høres ikke ut som om dere kjører samme innstillinger, kjører dere begge presetet Ultra eller kjører kompisen din "Ultra" uten Deferred AA?

4770k er ikke stort raskere enn 2700k og det er definitivt ikke verdt å betale så mye for en 10% økning.

Kompletts kundeservice har ofte mangelfull kunnskap på maskinvare.

Var dere inne på samme server samtidig?

ja, han har en 4770K og det var med AA og jeg hadde på AA å alt på ultra.. vi var på TeamSpeak når vi målte og sto ved siden av hverandre in game... Så jeg skjønner egentlig ingen ting.. blir bare frustrert når jeg har brukt så mye på ett grafikk kort som nesten ikke klarer bf3 på Ultra. Lurer på Hvordan det skal gå med BF4 da...

Lenke til kommentar

ja, han har en 4770K og det var med AA og jeg hadde på AA å alt på ultra.. vi var på TeamSpeak når vi målte og sto ved siden av hverandre in game... Så jeg skjønner egentlig ingen ting.. blir bare frustrert når jeg har brukt så mye på ett grafikk kort som nesten ikke klarer bf3 på Ultra. Lurer på Hvordan det skal gå med BF4 da...

Jeg tror ikke et øyeblikk på at det er sant, da må en av dere ha byttet grafikk i spillet uten å restarte.

Alternativt spiser SLI såpass mange CPU-sykler.

Lenke til kommentar

Vet ikke jeg.. vet ikke om du skjenner til dette mappet i bf3.. men jeg får 59-100 fps på noshahr canals på 32 players TDM. Og en som har en 670 får 80-120 ?

Jeg skjønner det ikke... Fikk også beskjed av komplett att komponentene min kanskje ikke var bra sammen.. så han anbefalt meg å kjøpte dette hoved kortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=782425 sammen med en Intel Core i7 4770k ? hva syntes dere?

Din ytelse er da ganske nærme det alle andre får, så jeg tror du ikke skal bry deg ALT for mye om hva kameraten din får og ikke får.

Alt vil selvsagt påvirke systemet ditt, fra hvert minste lille program du har installert på harddisken/SSDen og noen ganger temperaturen på systemet også (samt RAM, HDDen din og slikt). For ikke snakke om innstillinger i driver osv..

Komplett ønsker selvsagt å selge deg enda flere komponenter... Ikke noe sjokk det akkurat. ;)

Hvis du ønsker å sammenligne noe som helst så trenger vi langt mer nøyaktige tall og tester. Kompisen din bør nesten ta å kjøre litt 3Dmark og eventuelt andre 3D-benchmarks. Noen tilfeldige stikkprøver i BF3 er ingen måte å gjøre det på.

Hva kom de 3 returene av?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Din ytelse er da ganske nærme det alle andre får, så jeg tror du ikke skal bry deg ALT for mye om hva kameraten din får og ikke får.

Alt vil selvsagt påvirke systemet ditt, fra hvert minste lille program du har installert på harddisken/SSDen og noen ganger temperaturen på systemet også (samt RAM, HDDen din og slikt). For ikke snakke om innstillinger i driver osv..

Komplett ønsker selvsagt å selge deg enda flere komponenter... Ikke noe sjokk det akkurat. ;)

Hvis du ønsker å sammenligne noe som helst så trenger vi langt mer nøyaktige tall og tester. Kompisen din bør nesten ta å kjøre litt 3Dmark og eventuelt andre 3D-benchmarks. Noen tilfeldige stikkprøver i BF3 er ingen måte å gjøre det på.

Hva kom de 3 returene av?

Aha, så dere mener at jeg ikke burde bytte ut hovedkortet? Å de 3 returene var det at jeg trodde kortet var "ødelagt" pga jeg ikke fikk spilt 64 multiplayer på 60 fps konstant :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...