HELTLOST-W Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 (endret) Hei.. Har et lite problem med skjermkortet mitt. Problemet er at jeg joiner forskjellige spill å skjermkortet yter alt for dårlig. Jeg hat testet med en kompis som har det samme skjermkortet å han for opptil dobbelt av fps enn det jeg får. Er det noen som vet hva som kan være problemet? Jeg har da installert de siste driverne av alle ting og re installert en rekke spill. Spill der jeg merker veldig stor forskjell er BF3 og ARMA 3 Spec Kingston HyperX 3K SSD 240GB 2.5" Gainward GeForce GTX 690 4GB PhysX CUDA Kingston DDR3 HyperX Predator 8GB Corsair H100 Hydro Series CPU Kjøler Western Digital Caviar® Black 1TB ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 Intel® Core i7-2700K Processor XFX ProSeries Black Edition 1050W PSU Noe jeg har glemt å legge til, så si ifra! Endret 15. september 2013 av HELTLOST-W Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Du forteller ikke hvilket spill du kjører engang... Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Spiller du pacman, eller Crysis? Lenke til kommentar
HELTLOST-W Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 Du forteller ikke hvilket spill du kjører engang... Beklager.. Det er vell spillet BF3 som vi har merket mest forskjell der er det snakk om at jeg får ca 60-110 fps mens han andre får 90-200 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Har han overklokket CPU eller skrudd en del ned på grafikknivået (ikke identisk)? Lenke til kommentar
HELTLOST-W Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 Har han overklokket CPU eller skrudd en del ned på grafikknivået (ikke identisk)? Ingenting ting skal være overklokket :S Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Har du skjermkabelen plugget i hovedkortet eller skjermkortet? Lenke til kommentar
HELTLOST-W Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 Har du skjermkabelen plugget i hovedkortet eller skjermkortet? Det er koblet i skjermkortet Lenke til kommentar
lordofcamelot Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Har du/han 120/144hz skjerm? Lenke til kommentar
HELTLOST-W Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 står vsync på ? Nei, kan litt om pc så de enkelte tingene kan jeg.. Men det problemet jeg har nå skjønner jeg ikke Har du/han 120/144hz skjerm? Har en 120hz skjerm? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Prøv en benchmark som 3DMark eller Metro Last Light. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Er sli aktivert? Lenke til kommentar
HELTLOST-W Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 Er sli aktivert? Det er jeg ikke sikker på? Jeg har lett etter den innstillingen men finner den ikke :/ Lenke til kommentar
oyso Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) så vcync står ikke på i spille eller i kontrolpanel for nvidia ? høyre klikk i skrivebord klikk på nvidia controlpanel. klikk på behandle 3d innstillinger og nest nederst på høyre siden så ser du vertikal synkr. den skal stå av. ps åssen skjerm kabel bruker du ? Endret 16. september 2013 av oyso Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Arma krever mye av cpu, og ikke all verden fra grafikkortet. Jeg ligger på 20% load på gpu med 680 sli. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Har du sjekket hva som står under "Multi-display/mixed-GPU acceleration" under nVidia Control panel?Den var satt til multi monitor på mitt kort. Denne ga meg betydelig mer ytelse (på en skjerm) Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Har du sjekket om nVidia Control overstyrer grafikken? Hadde en kamerat som klaget over dårlig ytelse i omtrent alle spill, og da sto det i AMD control at AA skulle stå på 4X uavhengig av valg i spill. Lenke til kommentar
HELTLOST-W Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 så vcync står ikke på i spille eller i kontrolpanel for nvidia ? høyre klikk i skrivebord klikk på nvidia controlpanel. klikk på behandle 3d innstillinger og nest nederst på høyre siden så ser du vertikal synkr. den skal stå av. ps åssen skjerm kabel bruker du ? Da satt jeg den på av.. men jeg merket ikke noe forskjell.. Skjerm kabelen jeg bruker er en DVI kabel som fulgte med skjermen som har støtte for 120hz Har du sjekket om nVidia Control overstyrer grafikken? Hadde en kamerat som klaget over dårlig ytelse i omtrent alle spill, og da sto det i AMD control at AA skulle stå på 4X uavhengig av valg i spill. Jeg testet dette.. Men hjalp ikke stort.. :/ Har du sjekket hva som står under "Multi-display/mixed-GPU acceleration" under nVidia Control panel? Den var satt til multi monitor på mitt kort. Denne ga meg betydelig mer ytelse (på en skjerm) Tok den på ytelse for bare en skjerm.. Men ikke noe forbedringer Lenke til kommentar
HELTLOST-W Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 (endret) En liten edit: Når jeg setter innstillingene på low.. så gjør ikke dette noe med FPS'en.. Får alt fra 55-100 ca.. Dette gjelder da på ultra og low... (BF3) Endret 16. september 2013 av HELTLOST-W Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå