Emils. Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Nå funker screen cast til chromecast på n5. Mindre lag enn med Miracast ser det ut til. Funker greit for meg med N5 også. Det er forøvrig en app som jeg ikke får til å vise video, men kun lyd og undertekster og det er HBO Nordic. Forøvrig omtrent den eneste appen hvor jeg trenger mirroring. Mirroring av video slik at jeg får bilde funker gjennom VLC, apper som bruker VLC, den lokale videospilleren, Showbox osv, men ikke HBO Nordic. Noen som har peiling? Usikker, men jeg tipper det kan ha noe med DRM løsningen som HBO bruker, Widevine. Det finnes ingen Widevineplugin til ChromeOS ennå, og chromecast er jo basert på ChromeOS. rimelig teit siden widevine er et google eid selskap men. edit: det er bare delvis støttet, http://www.widevine.com/supported_platforms.html edit2: bare glem alt jeg skrev , casting fra HBO funker jo med chromecast i USA, så det er ikke funksjonaliteten i chromecast som mangler da antagelig.. Nei, men ser ikke hvorfor man ikke skulle kunne speile skjermen fra android, man må jo uansett ha login til HBO Nordic for å få spilt av innhold (betalende medlem) HBO Go har jo Chromecast-støtte. Ser ingen grunn for at HBO Nordic ikke skal ha det. Går trolig på ressurser og tid. Det virker som om Chromecast har solgt godt med enheter i Norge, så irriterende at de ikke har prioritert det. Hvis noen andre har anledning til å prøve på HBO Nordic (man får 14 dager gratis) med mirroring fra Android-telefon, hadde jeg satt pris på feedback på hvordan det gikk. HBO Nordic er ikke en del av HBO Go fikk jeg beskjed om. Merkelig opplegg. Burde egentlig vært slik Som Netflix. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Leter etter ny telefon og trenger det kjappest mulog, helst igår. N5 er høyaktuell men kun som 32GB,får man tak i den i Norge? 16GB blir nok i minste laget tror jeg. Kommer også fra HTC One med 32GB så er vandt med god lagringsplass. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Leter etter ny telefon og trenger det kjappest mulog, helst igår. N5 er høyaktuell men kun som 32GB,får man tak i den i Norge? 16GB blir nok i minste laget tror jeg. Kommer også fra HTC One med 32GB så er vandt med god lagringsplass. Ja, du får den i Norge. Google Play Lenke til kommentar
baguett Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Leter etter ny telefon og trenger det kjappest mulog, helst igår. N5 er høyaktuell men kun som 32GB,får man tak i den i Norge? 16GB blir nok i minste laget tror jeg. Kommer også fra HTC One med 32GB så er vandt med god lagringsplass. Ja, du får den i Norge. Google Play Ah der ja, sotter på N7 så fikk bare opp play store uten noe innhold men åpna i chrome så funka det. Takk skal fundere litt, G3 frister også. Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Merker at jeg faktisk er mer fornøyd med N5 enn Z2 Første telefonen på lenge som jeg ikke har hatt behov for returnere med angreretten Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 (endret) HBO Nordic er ikke en del av HBO Go fikk jeg beskjed om. Merkelig opplegg. Burde egentlig vært slik Som Netflix. HBO Go = tilsvarende som HBO Nordic (streaming av deres serier) men du må abbonnere på HBO via kabel-TV for å få bruke HBO Go. Ellers kunne de jo ha rullet ut HBO Go i norden også.. Endret 12. juli 2014 av Xtra Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 HBO Nordic har fortsatt ingenting med HBO Go å gjøre. HBO nordic kjøper eller leier rettigheter fra HBO Lenke til kommentar
madmats Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 HBO Nordic har fortsatt ingenting med HBO Go å gjøre. HBO nordic kjøper eller leier rettigheter fra HBO både HBO GO og HBO Nordic er tjenester som eies av HBO, så å si at de har ingenting å gjøre med hverandre er litt søkt.. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Lefdal og Elkjøp har samme eiere, men de har ikke mye å gjøre med hverandre... Lenke til kommentar
madmats Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 (endret) Lefdal og Elkjøp har samme eiere, men de har ikke mye å gjøre med hverandre... hehe sant. bortsett fra nettsidene dems da, der er helt klart lagd av samme webdesigner. uansett er det en litt dårlig sammenligning da for HBOnordic og HBOgo selger unikt innhold som kun HBO leverer, mens lefdal og elkjøp selger for det meste produkter man kan få tak i mange andre steder edit: nå må noen poste noe Nexus 5 relatert innleg snart, jeg måtte sjekke etter hvilken tråd jeg faktiskt postet i.. beklager offtopic Endret 12. juli 2014 av madmats Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 (endret) HBO Nordic har fortsatt ingenting med HBO Go å gjøre. HBO nordic kjøper eller leier rettigheter fra HBO Jeg er klar over det. Ettersom om de leker "stolleken" (se art. nedenfor) der så ville jeg tenkt at man kunne videreutvikle HBO GO-appen som allerede funker til casting på Chromecast slik at man raskt ville fått slik støtte også på HBO Nordic. http://www.hardware.no/artikler/hbo-nordic-er-solgt/137418 Så godt som CC har solgt på ulike nettbutikker her til lands vil jeg tenke meg at det er et godt salgsargument for HBO Nordic. Anyhow, dette er jo en N5-tråd så får skrive noe om N5 også. Når det gjelder lagring så synes jeg, i likhet med mange andre at 16GB er for lite. 32 GB var ikke et alternativ (via norske nettbutikker) da jeg kjøpte telefonen, men ville absolutt anbefalt de som lagrer litt musikk offline om å gå for 32GB. Har 2,4GB tilgjengelig av 16 GB pr. i dag. Spotify bruker 4,6GB på å lagre 438 sanger i beste mulige lydkvalitet. Det kan hende det er litt overkill på mobil, slik at man godt kan komme unna med lavere kvalitet, men har ikke gjort noe med dette enda. Endret 13. juli 2014 av Xtra Lenke til kommentar
bobky Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Anyhow, dette er jo en N5-tråd så får skrive noe om N5 også. Nice. For vi som er interessert i N5 bryr oss jo maks om HBO og slikt. Morderatorer, hvor er dere? Lenke til kommentar
blutut Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Chromecast støtter skjermspeiling nå for de ser film via mobilen. Ellers må jeg si at Nexus 5 er en særdeles god mobil. Gikk for 32 GB versjonen og har over 19 GB igjen med over 430 sanger offline i høy kvalitet. Prisforsjellen på tlf er bare 400 kr og det er ikke noe å si på når en får ca 15 GB mer. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Chromecast støtter skjermspeiling nå for de ser film via mobilen. Ellers må jeg si at Nexus 5 er en særdeles god mobil. Gikk for 32 GB versjonen og har over 19 GB igjen med over 430 sanger offline i høy kvalitet. Prisforsjellen på tlf er bare 400 kr og det er ikke noe å si på når en får ca 15 GB mer. Jeg kjøpte 16 gb, ettersom den kostet 2700 kroner fra siba. Prisforskjell på 700 var ikke verdt det IMO, spesielt siden jeg klarer meg med 16 gb på ipaden min og tidligere telefoner. Trikset er å ha ting i skyen Lenke til kommentar
blutut Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Skyen er grei den men bruker den kun til backup av bilder. Ser det alltid som en fordel å ha god lagringsplass, det fylles fort opp med bilder, apper, musikk osv Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Anyhow, dette er jo en N5-tråd så får skrive noe om N5 også. Nice. For vi som er interessert i N5 bryr oss jo maks om HBO og slikt. Morderatorer, hvor er dere? Jeg trakk frem HBO Nordic fordi jeg ikke har fått til å speile bildet via Androids nye mirroring-funksjon. Lyden følger med, men ikke bildet. Speiling av andre apper som spiller video har funket fint, derfor spurte jeg her. Men ettersom jeg ikke får noe svar her skal jeg flytte diskusjonen over til G+. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 uansett er det en litt dårlig sammenligning da for HBOnordic og HBOgo selger unikt innhold som kun HBO leverer, mens lefdal og elkjøp selger for det meste produkter man kan få tak i mange andre steder Faktisk ikke. Er en del "Lefdal \ Elkjøp" Ekslusive produkter de selger. Eksempelvis: Matsui, Sandstrøm, JVC, Logik, Goji, Advent, Men joda, ser poenget ditt. Vi får ha rett begge to Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 (endret) HBO Nordic har fortsatt ingenting med HBO Go å gjøre. HBO nordic kjøper eller leier rettigheter fra HBO både HBO GO og HBO Nordic er tjenester som eies av HBO, så å si at de har ingenting å gjøre med hverandre er litt søkt.. Feil. HBO Nordic er et selskap i Norden som har kjøpt rettigheter fra HBO om å strømme innhold som eies av HBO. HBO eier ikke HBO Nordic. Derfor har heller HBO Go og HBO Nordic noenting med hverandre å gjøre. Ettersom HBO GO eies vel av HBO, noe HBO Nordic ikke gjør. Hvorfor de ikke samarbeider tettere er en annen sak. http://www.hardware.no/artikler/hbo-nordic-er-solgt/137418 Endret 13. juli 2014 av Emils. 1 Lenke til kommentar
NMTZ Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 (endret) Strålende fornøyd med min Mexus 5 etter en til to uker i bruk, ingenting å trekke ned på så langt! Tips og triks til bruk av telefonen tas i mot! Endret 13. juli 2014 av Numite Lenke til kommentar
madmats Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 HBO Nordic har fortsatt ingenting med HBO Go å gjøre. HBO nordic kjøper eller leier rettigheter fra HBO både HBO GO og HBO Nordic er tjenester som eies av HBO, så å si at de har ingenting å gjøre med hverandre er litt søkt.. Feil. HBO Nordic er et selskap i Norden som har kjøpt rettigheter fra HBO om å strømme innhold som eies av HBO. HBO eier ikke HBO Nordic. Derfor har heller HBO Go og HBO Nordic noenting med hverandre å gjøre. Ettersom HBO GO eies vel av HBO, noe HBO Nordic ikke gjør. Hvorfor de ikke samarbeider tettere er en annen sak. http://www.hardware.no/artikler/hbo-nordic-er-solgt/137418 Har du lest artikkelen du linker til overhodet? den handler om at HBO Nordic har blitt kjøpt opp av Home Box Office Nordic Investment, som er en del av HBO.. Denne tråden handler om Nexus 5. lag din egen tråd hvis det er noe mer du lurer på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå