Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Android 4.4.3 kom i går for 1 av de 2 nexus mobilene her i huset.

Hater "tiles" looken på dialeren nå. Ikke vil de se ut som iOS og det skjønner jeg men hvorfor ønsker de å se ut som Windows phone? Favorittlisten blir så uoversiktlig med de store flakene i stede for en mer oversiktlig liste.

Men er det flere som har feil i Hangouts?

Kontaktene er manuellt opprettet på mobilen, alle er lagt inn uten +47 forran.

De er så syncet mot google kontoen og når jeg sjekker på web, så er de syncet og alle kommer opp med det norske flagget forran seg.

Å ringe virker, der kommer nummerene opp som de ligger i kontaktlisten (uten +47).

Men i Hangouts, så står det før man starter å skrive at meldingen sendes til +46 123 45 678...!!!

Hvorfor i alle dager legger Hangouts til +46 og ja dette gjelder alle nummer i listen.

Det rare er at på den som har 4.4.2 så feiler dette å sende. (ja feilen finnes altså både på 4.4.2 og 4.4.3).

På 4.4.3 så sendes meldingen, men svaret havner da så klart ikke i samme "samtale" da Hangouts behandler det som to ulike nr. (samme tlf nr, bare utgående får feilaktig +46 og inngående vises som +47)

Norsk simkort fra Tele2 så det burde ikke være noe feil der heller? (Siden telefonnummrene virker å ringe med mener jeg og feilen kun dukker opp i Hangouts).

Så, tips til løsning på Hangouts eller ev. en erstatter som er lett å bruke for gammelt folk?

Det første jeg gjorde når jeg fikk min Nexus 5 var å deaktivere hangouts. Syns det er utrolig rotete og upraktisk å bruke.

Etter litt research så landet jeg på Chomp SMS. Fungerer veldig bra + at det ikke er så "glorete" som mange av de andre SMS applikasjonene der ute..

Lenke til kommentar

Tele2 sim ja, men ser ikke ut til at det ligger noen løsning på det ved noen raske søk.

Får høre med Tele2 om de kanskje har en løsning.

Hangouts virker ellers litt "tung" for kun sms/mms bruk det skal jeg være enig i.

Har selv sett på Handcent og 8sms men får ta en runde innom Chomp også da, takker for tipset.

Lenke til kommentar

Jeg ble ganske "snurt" når Google valgte å inkl. SMS/MMS i Hangouts. Brukte derfor Textra i noen måneder, men ble belastet for "leveringsrapporter" av operatør. Selve appen var super, men dette lille irritasjonsmomentet fikk meg til å bruke Hangouts i noen uker under feilsøkingen. Nå som SMS er integrert i samtalen, så syns jeg det fungerer bra nok for meg. (Tidl. var chat og SMS separate samtaler.)

Dette med Tele2 og Android har vært nevnt som et probl. tidligere. Hvis man ikke har +47 foran tlfnr. så kan man få probl.

Edit: Her en tråd om Android, Tele2 og problemer med kontakter.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Jeg opplever problemer med å sende MMS gjennom Hangouts: "Message rejected due to operator SLA violation". Flere som har opplevd noe lignende?

Kjører 4.4.3, siste Hangouts og Ventelo Bedrift (Telenor). Alle APN-innstillingene ser ut til å være satt riktig. SMS og mobildata fungerer som det skal.

Men det som er litt "ullent" er at man også kan legge inn APN-innstillinger i Hangouts-appen, kan være noe her som skaper feil? Jeg har prøvd både med og uten overstyringer her, men til ingen hjelp.

Lenke til kommentar

Dette med Tele2 og Android har vært nevnt som et probl. tidligere. Hvis man ikke har +47 foran tlfnr. så kan man få probl.

Edit: Her en tråd om Android, Tele2 og problemer med kontakter.

Takk for tipset om tråden, skal sjekke den.

På Nexus 5 med 4.4.2 og 4.4.3 hjelper det ikke å legge til +47 forran kontaktene med Tele 2 sim og Hangouts, det står fortsatt +46 i hangouts på 4.4.3 og 4.4.2 fikk "sending feilet".

Men løser det enkelt å greit med å bytte teleoperatør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nah... veit ikke helt. Google Play har begynt å bruke mer cpu enn tidligere. Vet ikke helt om det har med 443 å gjøre eller ikke.

Lenke til kommentar

Andre som har en lader som lager en liten brrrr-lyd når den har stått i kontakten en stund?

Burde jeg drite i å bruke den og heller bruke laderen til S3en, eller er det helt normalt?

Brrrr-lyd er aldri bra når det kommer til ladere. Kast den (på en miljøstasjon selvfølgelig) og bruk en annen lader.

Lenke til kommentar

Andre som har en lader som lager en liten brrrr-lyd når den har stått i kontakten en stund?

Burde jeg drite i å bruke den og heller bruke laderen til S3en, eller er det helt normalt?

Ja, min gjør også dette (og jeg vet om flere), og det skjer når man kobler telefonen fra laderen. Skal visst være ufarlig, men jeg trekker den likevel ut av støpselet når jeg ikke lader.

Du kan lese mer om problemet her:

http://www.reddit.com/r/Nexus5/comments/1w78br/charger_buzzing_when_phone_not_plugged_in/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...