Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-aabLQt

Er det mulig å ta de av, i tilfelle man bestiller flere og har lyst å bytte litt innimellom?

Nei, eller kanskje men vil ikke anbefale det siden det er lim som holder de på plass :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aabLQt

Ser ikke ut som du har brukt den så mye heller da, men klager ikke jeg heller får litt over 4 timer "screen on" før min tar kvelden :)

Med en liten overklokk itillegg.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å kjøpe ny mobil hvert 2. år ca, og nå er det på tide med ny. Har egentlig veldig lyst på Nexus 5, for ingen andre i den prisklassen kan måle seg med den. Men vil batteriet holde ut i 2 år? Batteriet kan jo ikke byttes ut...

 

Klar et Li-ion-batteri kan vare i over 2 år. Lærer du deg noen enkle regler for hvordan man best behandler batteriet kan det leve mye lenger.

 

Og jeg mener bestemt at når batteriet er innebygd (ikke utskiftbart) så må det dekkes av reklamasjonsretten, som er på 5 år. Dvs. dersom batteriet blir så dårlig at det ikke kan regnes som brukbart før det er gått 5 år, har du krav på nytt uten kostnad. Reklamasjonsretten gjelder vanligvis ikke for batterier (den gjelder for forbrukerelektronikk der man bør kunne regne med minst 5 år levetid, f.eks. mobiltelefoner), men når batteriet er innebygd mener jeg det problemet bør legges på produsenten.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er enkelt å skifte skjerm på Nexus 5? Dvs glasset?

 

Klarte å miste telefonen da jeg skulle på Byggmakker i ettermiddag. Har forsikring og har allerede skrevet skademelding.

Bare skjerm eller casing?

Casing er ganske easy peasy men skjerm er litt mer stress.

 

Tutorial:

Lenke til kommentar

 

Noen som vet om det er enkelt å skifte skjerm på Nexus 5? Dvs glasset?

 

Klarte å miste telefonen da jeg skulle på Byggmakker i ettermiddag. Har forsikring og har allerede skrevet skademelding.

Bare skjerm eller casing?

Casing er ganske easy peasy men skjerm er litt mer stress.

 

Tutorial:

 

Tipper det er kun glasset som er ødelagt. Mobilen fungerer, men har lagt på plastfilmen som fulgte med over skjermen slik at jeg ikke får glassbiter i fingrene ved bruk.

Lenke til kommentar

Jeg bruker handout appen til SMS, men den har vist problemer med timestamps på noen meldinger.

Har ett par som står "Akkurat nå" på, ergo de ligger konstant øverst i listen selv om det er mange timer siden jeg mottok dem.

Noen som kjenner til det? Gjelder ikke alle.

 

Jeg tipper de egentlig er mottatt "en gang i fremtiden", eksempelvis så tror telefonen at du fikk meldingen 01.06.14, og dermed vil den ligge som "Akkurat nå" frem til etter det. Tror eneste løsning er å slette meldingene.

Lenke til kommentar

Var i Drammen å skaffet meg Klipsch G-28 høytalerne for en billig penge i dag. Høytaleren har tilkoblingspunkt gjennom 3.5 mm minijack og airplay. Nå funker minijack helt greit såklart, men hadde vært enda bedre om jeg kunne fått Spotify til å trådløst. Finnes det en løsning for dette? :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Ville prøvd Spoticast hvis du har en Chromecast. Det er visstnok ikke fullgod støtte for Spotify enda, men tror det er det beste alternativet.

 

Ellers så er det vel Spotify connect via Sonos eller lignende.

 

Alternativt kan du prøve Google music via Chromecast.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...