Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi, mye engelske låneord i innlegget ditt, b-real! :p

 

Jeg har samme batteritid som da den ble anskaffet. Som var i desember eller noe. Fra én til to dager. Mye podcast og spotifyspilling som tar batteri her. Google Now og alt av synk er påslått. Nesten laveste setting på skjermbelysning, sånn rundt 20-30% sikkert. :)

Lenke til kommentar

Oi, mye engelske låneord i innlegget ditt, b-real! :p

 

Jeg har samme batteritid som da den ble anskaffet. Som var i desember eller noe. Fra én til to dager. Mye podcast og spotifyspilling som tar batteri her. Google Now og alt av synk er påslått. Nesten laveste setting på skjermbelysning, sånn rundt 20-30% sikkert. :)

Blir slik når man primært benytter seg av engelsk-språkelige programmer og...vel..alt av software i dag IKKE er utviklet til Norsk men oversatt på en ræva måte, da får man bare norenglish og det takler jeg iallefall ikke :wee:

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål: er det noen som har importert amerikansk versjon av Nexus 5?

 

I så fall, bortsett fra at 32Gb versjonen, fungerer 4G her?

 

Noen tekniske spesifikasjoner som skiller modellene:

 

2G/3G/4G LTE
North America:
GSM: 850/900/1800/1900 MHz
CDMA: Band Class: 0/1/10
WCDMA: Bands: 1/2/4/5/6/8/19
LTE: Bands: 1/2/4/5/17/19/25/26/41
Rest of World:
GSM: 850/900/1800/1900 MHz
WCDMA: Bands: 1/2/4/5/6/8
LTE: Bands: 1/3/5/7/8/20
Lenke til kommentar

men den støtter DC-HSDPA (dual carrier) så du kan få rimelig rask hastighet uten 4g også!

 

har målt over 20mbit med det, hjemme får jeg 10-15mbit. holder i massevis egentlig,ofte blir det da hastighetsgrensen på abonnementet ditt som blir flaskehalsen istedet :p

Lenke til kommentar

Er det noen som har installert CyanogenMod? Tenker å gjøre det selv, men det hadde vært fint om noen som har installert CM, kunne komme med meningene sine rundt CM på LG Nexus 5.

Jeg hadde stock android i ca 1mnd tid før CM måtte inn.

 

Kjører siste nightly og er dønn stabilt, kun en nightly jeg har hatt problemer med og da er det bare å rulle tilbake.

http://wiki.cyanogenmod.org/w/Hammerhead_Info

Kjør på! :D

 

 

Jeg har et spørsmål: er det noen som har importert amerikansk versjon av Nexus 5?

 

I så fall, bortsett fra at 32Gb versjonen, fungerer 4G her?

 

Jeg har og 4G får du ikke i det hele tatt, tho jeg trenger ikke pr dags dato 4G/LTE. Dekningen hvor jeg bor er såpass shabby uansett. Tho, bor du i Oslo/akershus-suppa så kjør på :)

Lenke til kommentar

Måtte kjøpe meg en Nexus 5 (G821) i dag etter jeg har vært veldig fornøyd med Nexus 7 2013 over de siste ukene at iPhone 4S (m/jb) ble helt ubrukelig. Etter jeg la inn Link Bubble på N7 rant begeret for iOS begrensninger over.

 

Enda ikke fått 4G til å funke med One Call og bor sentralt i Trondheim. Hva skal stå under "Set preferred network type"?. Noe annet jeg må gjøre?

 

Ser også ut som det er minst en defekt pixel nederst til høyre. Hvit/lyseblå på svart bakgrunn.

 

Edit: H over bars = 4G? Får bare 49 ms og 8/2 Mbps

 

Edit: Får ikke 4G på One Call, nei. :/

Endret av vegards
Lenke til kommentar

Måtte kjøpe meg en Nexus 5 (G821) i dag etter jeg har vært veldig fornøyd med Nexus 7 2013 over de siste ukene at iPhone 4S (m/jb) ble helt ubrukelig. Etter jeg la inn Link Bubble på N7 rant begeret for iOS begrensninger over.

 

Enda ikke fått 4G til å funke med One Call og bor sentralt i Trondheim. Hva skal stå under "Set preferred network type"?. Noe annet jeg må gjøre?

 

Edit: H over bars = 4G? Får bare 49 ms og 8/2 Mbps

 

Det skal stå 4G ved signalene.

 

Har du gammelt simkort, som kanskje ikke støtter 4G?

Lenke til kommentar

Måtte kjøpe meg en Nexus 5 (G821) i dag etter jeg har vært veldig fornøyd med Nexus 7 2013 over de siste ukene at iPhone 4S (m/jb) ble helt ubrukelig. Etter jeg la inn Link Bubble på N7 rant begeret for iOS begrensninger over.

 

Enda ikke fått 4G til å funke med One Call og bor sentralt i Trondheim. Hva skal stå under "Set preferred network type"?. Noe annet jeg må gjøre?

 

Edit: H over bars = 4G? Får bare 49 ms og 8/2 Mbps

Dobbeltskjekk APN-settings :)

Lenke til kommentar

 

 

Måtte kjøpe meg en Nexus 5 (G821) i dag etter jeg har vært veldig fornøyd med Nexus 7 2013 over de siste ukene at iPhone 4S (m/jb) ble helt ubrukelig. Etter jeg la inn Link Bubble på N7 rant begeret for iOS begrensninger over.

 

Enda ikke fått 4G til å funke med One Call og bor sentralt i Trondheim. Hva skal stå under "Set preferred network type"?. Noe annet jeg må gjøre?

 

Edit: H over bars = 4G? Får bare 49 ms og 8/2 Mbps

Dobbeltskjekk APN-settings :)

One call har ikke 4G. Eieren har vel gått ut i media og sagt at folk vil ikke eller trenger ikke 4G, veldig spesielt..

Lenke til kommentar

 

 

Er det noen som har installert CyanogenMod? Tenker å gjøre det selv, men det hadde vært fint om noen som har installert CM, kunne komme med meningene sine rundt CM på LG Nexus 5.

Jeg hadde stock android i ca 1mnd tid før CM måtte inn.

 

Kjører siste nightly og er dønn stabilt, kun en nightly jeg har hatt problemer med og da er det bare å rulle tilbake.

http://wiki.cyanogenmod.org/w/Hammerhead_Info

Kjør på! :D

 

Jeg har et spørsmål: er det noen som har importert amerikansk versjon av Nexus 5?

 

I så fall, bortsett fra at 32Gb versjonen, fungerer 4G her?

 

Jeg har og 4G får du ikke i det hele tatt, tho jeg trenger ikke pr dags dato 4G/LTE. Dekningen hvor jeg bor er såpass shabby uansett. Tho, bor du i Oslo/akershus-suppa så kjør på :)

1mnd??? Bootet telefonen rett i recovery og la inn Aokp når jeg fikk min! :p

Lenke til kommentar

Ja, det var det jeg også la merke til. Den har FullHD skjerm så jeg også. Nå som også jeg skaffet meg Chromecast så frister det egentlig å kjøre alt på Android.

 

Noen spørsmål om dere har tid:

- Batteritiden; Hvordan er den?

- 4G; Så vidt jeg har forstått så har denne 4G?

- HDVoice; Hvordan er lyden når folk ringer osv?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Batteritiden er midt på treet. Langt ifra det beste.

Er 4G ja.

Lyden er god.

 

Fantastisk mobil til lav pris, finner nok ikke noe bedre i Norge til samme pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...