b-real Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Hei, jeg fikk og bestilt, men står nå med "pending" som ordrestatus, har en stygg følelse om at det har med hvilket kort jeg brukte (mitt vanlige norske bankkort), håper på tro og ære at du og brukte ditt norske(?) slik at jeg bare står litt bak i køen og ikke at bestillingen kanselleres pga ugyldig betalingsmåte.. Det er nok ganske så vanlig etter hva jeg leser meg til på XDA. Pending vil stå helt til den sendes Brukte du norsk bankkort til å betale med? Oh yes, ingen problemer så langt. Blir ikke belastet før den sendes (8.11.13) så vi får se Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 1. november 2013 Forfatter Del Skrevet 1. november 2013 Jeg er redd for at du får rett der. Sendte uansett avgårde en mail til Komplett for å høre om de vil ta inn 32 gb-varianten. Hvorfor skulle det egentlig være slik? Lenke til kommentar
LMH Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Jeg er redd for at du får rett der. Sendte uansett avgårde en mail til Komplett for å høre om de vil ta inn 32 gb-varianten. Gjev du oss ein lyd om kva svar du får? 1 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Hvorfor skulle det egentlig være slik? I alle fall i starten vil det være liten tilgang på disse telefonene. LG som styrer skipet angående hvilke forhandlere og hvilke marked som får hvor mange av hver modell. Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Hvorfor skulle det egentlig være slik? Fordi måten telefonen er priset på, så er det bare de spesielt interesserte som kommer til å kjøpe den, og vil påstå at det ikke er mange her i Norge kontra de landene som har tilgang til telefonen via googe play til en billigere pris. De som ikke vet hva som er forskjell på nexus 5, S4, G2, kommer selvfølgelig til å kjøpe G2 eller S4. Ingen med logikken i behold betaler 4200kr for en telefon, når de kan få en "bedre" telefon som G2 til tilsvarende pris. (Bedre kamera, større skjerm, dobbel lagrinsplass) Og da vil telefonen selge myyye mindre enn de andre telefonene, sa da vil det ikke lønne seg for komplett osv, og selge 4stk forskjellige versjoner av en drøyt overpriset telefon. DET SIER SEG SELV DET. Endret 1. november 2013 av Ole12 Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 1. november 2013 Forfatter Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Fordi måten telefonen er priset på, så er det bare de spesielt interesserte som kommer til å kjøpe den, og vil påstå at det ikke er mange her i Norge kontra de landene som har tilgang til telefonen via googe play til en billigere pris. De som ikke vet hva som er forskjell på nexus 5, S4, G2, kommer selvfølgelig til å kjøpe G2 eller S4. Ingen med logikken i behold betaler 4200kr for en telefon, når de kan få en "bedre" telefon som G2 til tilsvarende pris. (Bedre kamera, større skjerm, dobbel lagrinsplass) Og da vil telefonen selge myyye mindre enn de andre telefonene, sa da vil det ikke lønne seg for komplett osv, og selge 4stk forskjellige versjoner av en drøyt overpriset telefon. DET SIER SEG SELV DET. Ikke så sint nå da :-) Nei, ikke jelt logisk for meg, for som du sier mest entusiaster som vil kjøpe denne, men entusiastene vil samtidig antageligvis helst ha 32 gb versjonen... Synes ikke telefonen er overpriset. Kan ikke sammenligne Norge og USA. Må sammenligne med andre high-end mobiler på det norske markedet. Endret 1. november 2013 av borchgrevink Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Ikke så sint nå da :-) Nei, ikke jelt logisk for meg, for som du sier mest entusiaster som vil kjøpe denne, men entusiastene vil samtidig antageligvis helst ha 32 gb versjonen... Synes ikke telefonen er overpriset. Kan ikke sammenligne Norge og USA. Må sammenligne med andre high-end mobiler på det norske markedet. Ja jeg ble litt lettere irritert når jeg så hvilke priser telefonen kom til få her i Norge (er fortsatt bare en telefon) Jeg håpet at telefonen skulle få en bedre pris her i Norge, slik at de gjennomsnittlige personene kunne prøvd noe annet enn toutchwiz, sense osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Angående norske priser så har jeg den på norek.no til under 3000 (uten mva). Andre kilder jeg har indikerer en beregnet kostnad for meg på ca 3000 (inkludert mva). (Har ikke mottatt noe på 32Gb utgaven enda) Det er nok noen ledd som ønsker å tjene på "nyhetens interesse" her, den vil nok falle ganske snart. Endret 1. november 2013 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Angående norske priser så har jeg den på norek.no til under 3000 (uten mva). Andre kilder jeg har indikerer en beregnet kostnad for meg på ca 3000 (inkludert mva). (Har ikke mottatt noe på 32Gb utgaven enda) Det er nok noen ledd som ønsker å tjene på "nyhetens interesse" her, den vil nok falle ganske snart. Mulig de vil utnytte manglende tilgang også, det er allerede flere ukers ventetid i USA. Ingen tvil om at tilgangen er mye større enn den var med nexus 4, men etterspørselen er massiv. Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Noen som vet hvordan telefonen bør sendes slik at det ikke blir fortolling/mva? Bare krysse av på gift/under 200kr? Grensen for "gave" løsningen er 1000 kr. Hvis du setter verdi under 200 kr, er det vel nesten garantert at tollen blir skeptisk. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Hvorfor skulle det egentlig være slik? Støtter meg til Ole12s argumentasjon her. Jeg har lest noen rykter om at også man skal kunne kjøpe HW direkte fra Play Store også i Norge etter hvert. (mener det var snakk om H13) Noen som har peiling? Finner ikke kilden akkurat nå men mener at i sammenheng med lansering av Nexus 5 ville også flere land åpne sine respektive Google Play-butikker hvor man kunne kjøpe HW. I tillegg så ser man det litt ut fra at f. eks ulike spesialutgaver av telefoner (Google Edition, developer o.l.) ikke kommer til Norge ettersom markedet er for lite. Nexus 5 virker som en flott telefon men jeg tviler på at den kommer til å drive salget mtp. volum slik som SG4/Iphone 5S gjør/vil gjøre fremover. Gjev du oss ein lyd om kva svar du får? Will do! Ser fra Google sine nettsider i USA at omtrent alt er utsolgt eller har en shipping tid på mellom 2-3 uker, så da tror jeg at jeg skal klare å holde meg lit til. (mtp. norsk lansering og priser) Endret 1. november 2013 av Xtra Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Bestilt meg Nexus 5 fra Clove , regner med jeg har telefonen på onsdag Prisen ble ca det samme som komplett skal ha ink moms, frakt med DHL osv. Endret 1. november 2013 av Lunalotic Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 1. november 2013 Forfatter Del Skrevet 1. november 2013 I følge en representant for LG på chatten til LG vil N5 32 gb komme til Norge etterhvert. Ingen tidshorisont. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 -- Finner ikke kilden akkurat nå men mener at i sammenheng med lansering av Nexus 5 ville også flere land åpne sine respektive Google Play-butikker hvor man kunne kjøpe HW. -- Dette er det nærmeste jeg har funnet kilde: https://plus.google.com/107797272029781254158/posts/eQtDjPRKhkd Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 I følge en representant for LG på chatten til LG vil N5 32 gb komme til Norge etterhvert. Ingen tidshorisont. Hmm, tror jeg får smøre meg med tålmodighet for å klare å vente litt. Dette er det nærmeste jeg har funnet kilde: https://plus.google.com/107797272029781254158/posts/eQtDjPRKhkd Takk! Det var der jeg hadde lest det ja. Hadde vært meget greit om Google fikset "devices" i Norge også. Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 (endret) Angående norske priser så har jeg den på norek.no til under 3000 (uten mva). Andre kilder jeg har indikerer en beregnet kostnad for meg på ca 3000 (inkludert mva). (Har ikke mottatt noe på 32Gb utgaven enda) Det er nok noen ledd som ønsker å tjene på "nyhetens interesse" her, den vil nok falle ganske snart. Norek er grossist, det blir feil å sammenlikne det med butikk/netshop(detaljist). 3000+mva = 3750 - forskjellen opp til komplett.no blir ikke stor. Hvordan du tolker dette som at prisen nok snart vil falle, lurer jeg litt på Selvsagt hyggelig om prisen synker, men det er viktig å være realistisk også. Endret 1. november 2013 av smartphone 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Det er ikke værre enn at prisbildet jeg ser hos grossistene indikerer at en kan forvente lavere pris når tilgangen etterhvert blir større enn etterspørselen. Det min erfaring når prisvariasjonene (blandt grossistene) er så store på nyheter som de er her. Så det blir spennende å se hvor mye LG kan levere fremover. Sånn som prisen er nå syns jeg G2 er et bedre kjøp (maskinvaremessig). Lenke til kommentar
Hvaheterdu Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Hvorfor er den så mye dyrere her i Norge enn i USA? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Det er LG som selger den. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Norek er grossist, det blir feil å sammenlikne det med butikk/netshop(detaljist). 3000+mva = 3750 - forskjellen opp til komplett.no blir ikke stor. Hvordan du tolker dette som at prisen nok snart vil falle, lurer jeg litt på Selvsagt hyggelig om prisen synker, men det er viktig å være realistisk også. De skal jo i hvert fall ha 100-200 kr i "provisjon" for å videreselge (ta imot support osv osv). Det er helt fair imo. Hvorfor er den så mye dyrere her i Norge enn i USA? Prisen i USA er uten moms til å begynne med, så subsidierer google telefonen i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå