Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La akkurat merke til at telefonen registrerer brikken i #Ruter kortet mitt. Noen som vet om det er en måte å lese informasjonen på og få den på skjermen?

Edit: Eller det er vel sannsynligvis kryptert når jeg tenker meg om..

Leste litt på det der for en stund siden. Teknologien i mange slike kort er MIFARE, og mang typer MIFARE-kort kan telefonens NFC-brikke lese og kopiere dataen med en app som FareBot. Dessverre bruker #Ruter MIFARE DESFire EV1, som har 128-bits kryptering. Så man får ikke opp noe nyttig informasjon ved å lese av kortet. Men for noen typer kort så er det faktisk mulig å kopiere dataen, og bruke telefonen som kortet.

Wiki

Endret av skifyr
Lenke til kommentar

Siden jeg går fra en Galaxy Nexus er jeg imponert over batteriet. Det er mye bedre.

Spørsmålet jeg har grublet litt på er om pga alderen til GN om det er batteriet selv som er så gammelt at det trenger en erstattning eller om det er alle power-handeling til N5 som bare awesome ;)

Leste litt på det der for en stund siden. Teknologien i mange slike kort er MIFARE, og mang typer MIFARE-kort kan telefonens NFC-brikke lese og kopiere dataen med en app som FareBot. Dessverre bruker #Ruter MIFARE DESFire EV1, som har 128-bits kryptering. Så man får ikke opp noe nyttig informasjon ved å lese av kortet. Men for noen typer kort så er det faktisk mulig å kopiere dataen, og bruke telefonen som kortet.

Wiki

Nå har ikke jeg noe kort ifra Ruter men har Ruter noe integrasjon med sin egen app og plastkortet?

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg noe kort ifra Ruter men har Ruter noe integrasjon med sin egen app og plastkortet?

Ikke som jeg er klar over. Hvis de hadde gått inn for det hadde det vel vært mulig å legge til NFC støtte. Kanskje når iphone får NFC vil de gjøre noe med det.

Tok å googlet det kjapt, ser ut som Ruter tror vi lever i fortiden/alle har iphone:

Dagens smarttelefoner har normalt ikke avlesningsteknologi (nærfeltskommunikasjon, NFC) som kan kommunisere med billettsystemets avlesere og sperreporter mv. Slik teknologi er på vei, men så langt er vi avhengig av visuell kontroll av mobilbilletter.

Årsrapport Ruter 2012

Lenke til kommentar

Spørsmålet jeg har grublet litt på er om pga alderen til GN om det er batteriet selv som er så gammelt at det trenger en erstattning eller om det er alle power-handeling til N5 som bare awesome ;)

Jeg kjøpte nytt batteri til min GN i sommer i håp om at det skulle gjøre ting bedre. Det gjorde det ikke. Har merkbart bedre battery på N5. :)

Lenke til kommentar

Noen som har tips til bra tynn case, jeg har en som jeg er fornøyd med, men den begynner å flasse av farger på kantene.

Noen andre som har kjøpt tampered glass? Jeg fikk min i dag lurer på om skal vente med å sette den på til får nye cover i huset.

Lenke til kommentar

Nei.

Da må du ha en 3'parts app som synkroniserer dine SMS'er og som kan videreføre dette til dine andre telefoner.

En "løsning" kan være f.eks å ha SMS backup+ til å ta en kopi av dine SMS til gmail og når du bytte telefon så kan du trykke restore for å hente opp de sms'ene du har fått i mellomtiden :shrug:

Finnes sikkert SMS-apper som lar deg gjøre dette men disse har jeg nok ikke kjennskap til dessverre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Satan i tykjehelvette! Har faen meg klar å knuse skjermen på telefonen! :(

/r/androidcirclejerk kommer til å hjemsøke deg resten av livet :p

Hvordan skjedde det?

Lenke til kommentar

Hvordan skjedde det?

Mistet den ut av hånden, traff så vidt benet mitt for så å sprette ifra benet og over en GODT gruslagt asfalt med glasset ned. Trengte ikke p ta den opp før å sjekke om den var knust en gang...så mye grus som det var der så var det ingen tvil :(
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...