schnoog Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Siden jeg går fra en Galaxy Nexus er jeg imponert over batteriet. Det er mye bedre. Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 La akkurat merke til at telefonen registrerer brikken i #Ruter kortet mitt. Noen som vet om det er en måte å lese informasjonen på og få den på skjermen? Edit: Eller det er vel sannsynligvis kryptert når jeg tenker meg om.. whaat! Funker ikke med skyss sitt kort! Lenke til kommentar
skifyr Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 (endret) La akkurat merke til at telefonen registrerer brikken i #Ruter kortet mitt. Noen som vet om det er en måte å lese informasjonen på og få den på skjermen? Edit: Eller det er vel sannsynligvis kryptert når jeg tenker meg om.. Leste litt på det der for en stund siden. Teknologien i mange slike kort er MIFARE, og mang typer MIFARE-kort kan telefonens NFC-brikke lese og kopiere dataen med en app som FareBot. Dessverre bruker #Ruter MIFARE DESFire EV1, som har 128-bits kryptering. Så man får ikke opp noe nyttig informasjon ved å lese av kortet. Men for noen typer kort så er det faktisk mulig å kopiere dataen, og bruke telefonen som kortet. Wiki Endret 18. desember 2013 av skifyr Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 da kom det oppdatering for ART for Whatsapp. Fungerer for de med 4.4.1 og nyere. Switchet da over til ART istedenfor Dalvik. Får se hvordan det påvirker batteri osv. 1 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 En fiffig detalj jeg just oppdaget: Ved bruk av den innebygde stoppeklokken, går ikke skjermen av. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Siden jeg går fra en Galaxy Nexus er jeg imponert over batteriet. Det er mye bedre. Spørsmålet jeg har grublet litt på er om pga alderen til GN om det er batteriet selv som er så gammelt at det trenger en erstattning eller om det er alle power-handeling til N5 som bare awesome Leste litt på det der for en stund siden. Teknologien i mange slike kort er MIFARE, og mang typer MIFARE-kort kan telefonens NFC-brikke lese og kopiere dataen med en app som FareBot. Dessverre bruker #Ruter MIFARE DESFire EV1, som har 128-bits kryptering. Så man får ikke opp noe nyttig informasjon ved å lese av kortet. Men for noen typer kort så er det faktisk mulig å kopiere dataen, og bruke telefonen som kortet. Wiki Nå har ikke jeg noe kort ifra Ruter men har Ruter noe integrasjon med sin egen app og plastkortet? Lenke til kommentar
skifyr Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Nå har ikke jeg noe kort ifra Ruter men har Ruter noe integrasjon med sin egen app og plastkortet? Ikke som jeg er klar over. Hvis de hadde gått inn for det hadde det vel vært mulig å legge til NFC støtte. Kanskje når iphone får NFC vil de gjøre noe med det. Tok å googlet det kjapt, ser ut som Ruter tror vi lever i fortiden/alle har iphone: Dagens smarttelefoner har normalt ikke avlesningsteknologi (nærfeltskommunikasjon, NFC) som kan kommunisere med billettsystemets avlesere og sperreporter mv. Slik teknologi er på vei, men så langt er vi avhengig av visuell kontroll av mobilbilletter.Årsrapport Ruter 2012 Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Spørsmålet jeg har grublet litt på er om pga alderen til GN om det er batteriet selv som er så gammelt at det trenger en erstattning eller om det er alle power-handeling til N5 som bare awesome Jeg kjøpte nytt batteri til min GN i sommer i håp om at det skulle gjøre ting bedre. Det gjorde det ikke. Har merkbart bedre battery på N5. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg kjøpte nytt batteri til min GN i sommer i håp om at det skulle gjøre ting bedre. Det gjorde det ikke. Har merkbart bedre battery på N5. Oki, da skal min kjære bror advares da han skal arve min gamle GN imot en random W8 telefon. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Folk burde slutte å kjøpe android telefoner med produsentenes sin skin/ROM på. Ser ut som alle nexus og Google edition telefonene har fått 4.2.2 allerede. Glad jeg valgte nexus. Lenke til kommentar
jic Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Noen som har tips til bra tynn case, jeg har en som jeg er fornøyd med, men den begynner å flasse av farger på kantene. Noen andre som har kjøpt tampered glass? Jeg fikk min i dag lurer på om skal vente med å sette den på til får nye cover i huset. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 OM jeg har sms på hangout på N5, går det an å synke disse mot andre tlf som f.eks sony z? Dvs selve smsene? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Nei. Da må du ha en 3'parts app som synkroniserer dine SMS'er og som kan videreføre dette til dine andre telefoner. En "løsning" kan være f.eks å ha SMS backup+ til å ta en kopi av dine SMS til gmail og når du bytte telefon så kan du trykke restore for å hente opp de sms'ene du har fått i mellomtiden Finnes sikkert SMS-apper som lar deg gjøre dette men disse har jeg nok ikke kjennskap til dessverre. 1 Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 21. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2013 Har nå testet fire ulike N5. ALLE har bug med støy ved videofilming og lav bakgrunnslyd. Tydeligvis noe som rammer alle telefoner. Håper virkelig Google får ut fingeren snart... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Satan i tykjehelvette! Har faen meg klar å knuse skjermen på telefonen! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Satan i tykjehelvette! Har faen meg klar å knuse skjermen på telefonen! glad jeg kjøpte min med forsikkring. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Satan i tykjehelvette! Har faen meg klar å knuse skjermen på telefonen! /r/androidcirclejerk kommer til å hjemsøke deg resten av livet Hvordan skjedde det? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Hvordan skjedde det?Mistet den ut av hånden, traff så vidt benet mitt for så å sprette ifra benet og over en GODT gruslagt asfalt med glasset ned. Trengte ikke p ta den opp før å sjekke om den var knust en gang...så mye grus som det var der så var det ingen tvil Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Trenger anbefalinger til program som kan ta backup av telefon og SMS... Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Trenger anbefalinger til program som kan ta backup av telefon og SMS... Har du root? Bruker Mybackup Pro, synes det fungerer bra. Finnes med eller uten root. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå