DomoBacon Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Rent hastighetsmessig burde jo de fleste med 4G-dekning si opp bredbåndet sitt. Ja, hadde det ikke vært for at alle mobilabonnement har en mengdebegrensning på 1-6 GB, og mobilt bredbånd 1-100 GB per måned. Selv om opplevd hastighet på 4G ikke alltid er høyere enn 3G, har 4G fordelene av lavere latency, mer effektiv pakkesvitsjing (siden det er et rent datanett og ikke håndterer tale) og bedre plass til flere samtidige klienter. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) Ja, hadde det ikke vært for at alle mobilabonnement har en mengdebegrensning på 1-6 GB, og mobilt bredbånd 1-100 GB per måned. Selv om opplevd hastighet på 4G ikke alltid er høyere enn 3G, har 4G fordelene av lavere latency, mer effektiv pakkesvitsjing (siden det er et rent datanett og ikke håndterer tale) og bedre plass til flere samtidige klienter. Jepp. Med utviklingen vi har sett de siste årene trenger det ikke ta mange årene før innlagt bredbånd i hjemmet kan bli obselete. Riktignok regner jeg med at hver husstand har en router koblet mot mobil bredbånd med et lokalt (W)LAN. Jeg er i alle fall avhengig av et privat nettverk mellom enhetene mine. Endret 15. desember 2013 av oj88 Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Hvilken ladestrøm har dere med qi-lading? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Regnet litt på det for noen uker siden, og havnet vel på 800-850 mAh med Kina-laderen min. Samsung sin ladeplate ser ut til å lade enda raskere, så muligens opp mot 1000 mAh. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Noen her som bruker Google Nå? Suger denne strøm? Lenke til kommentar
hessel Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Min erfaring er at Google Now suger strøm, ja. Bruker den derfor ikke. (Nexus 4) Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Og om du ikke bor sentralt i en større by er det vel mer eller mindre ubrukelig, annet enn å minne deg på avtaler og slikt. Og ja, batteriet tappes fort. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 takk for svar. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 (endret) Hvordan får dere tale søk til å svare tilbake. Min gir meg bare nettsider Endret 16. desember 2013 av Megaoctane Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Nå gidder ikke jeg lese gjennom 60 sider.. Men er det noen som har byttet fra S4 til Nexus 5? Hva er dommen? Jeg har den nye Nexus 7 fra Asus, og er veldig fornøyd med Vanilla Android. Har mange ganger tenkt på å bytte ut S4 til fordel for NX5, men ser jo på problemene med bla kamera, og batteri levetid. 3 ting. 1. Ble kamera mye bedre og faktisk brukendes nå med siste oppdatering? 2. Kan man ta bilde med volumknappene, eller er det software/skjerm knapp only? 3. Hvordan er ca batterilevetid på Nexus5 forhold til S4 for dere som har hatt denne? Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Har ikke hatt S4, men svarer på generell basis. 1. ja, det ble bedre. Raskere autofokus og bedre farger, bl.a. 2. Usikker, men regner med at en app kan sørge for det. 3. Med mitt bruk klarer jeg 1,5 til 2 dager. Ca 3timer skjermtid totalt i den tiden. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Høres ikke helt forferdiglig ut det. Håper noen med begge telefonene kan komme med noen "foto bevis" Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Er masse sammenlignelser før/etter på diverse mobilsider på nettet. Jeg lar meg imponere selv om kamera fortsatt ikke er godt nok så er improvements utrolig bra. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 (endret) Hvordan får dere tale søk til å svare tilbake. Min gir meg bare nettsider Systemspråket må være English US. Jeg har valgt å la "alt" være på: GPS (Location), 4G, Wifi, Google Now, samt appen Moves (tracker i bakgrunnen) +++. Er også blitt hekta på Ingress, så batteriet må lades to ganger om dagen. Jeg har Samsung ladeplate på jobben og hjemme, veldig praktisk. Hvordan måler jeg ladestrømmen? Hvilken ladestrøm har dere med qi-lading? Endret 16. desember 2013 av Pey'J Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 16. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2013 Ja, er ganske kjent bug dessverre. http://www.androidpolice.com/2013/11/27/bug-watch-some-nexus-5s-can-suffer-from-terrible-audio-quality-during-calls-and-recordings/ Noen som IKKE har denne bugen? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 (endret) Prøvde å installere en app for å vise batteri i %, men satt litt fast når jeg skulle restarte telefonen. Når man holder inne power får man vanligvis anledning til bl.a. å slå av telefonen og restarte telefonen. (På de fleste andre telefoner jeg har brukt) Mulig jeg overser noe helt opplagt her, men hvor er restart-muligheten, evt en alternativ måte å restarte telefonen på? Endret 16. desember 2013 av Xtra Lenke til kommentar
schnoog Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Hvordan er battertiden sammenlignet med Galaxy Nexus ? Venter en Nexus 5 i posten i løpet av de nærmeste dagene, men er utrolig spent på batteriet. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Nå gidder ikke jeg lese gjennom 60 sider.. Men er det noen som har byttet fra S4 til Nexus 5? Hva er dommen? Jeg har den nye Nexus 7 fra Asus, og er veldig fornøyd med Vanilla Android. Har mange ganger tenkt på å bytte ut S4 til fordel for NX5, men ser jo på problemene med bla kamera, og batteri levetid. 3 ting. 1. Ble kamera mye bedre og faktisk brukendes nå med siste oppdatering? 2. Kan man ta bilde med volumknappene, eller er det software/skjerm knapp only? 3. Hvordan er ca batterilevetid på Nexus5 forhold til S4 for dere som har hatt denne? Kameraet har blitt en drøm å bruke i forhold til 4.4.0. Google deg litt rundt og du vil se ganske mye omtaler om nettopp dette Du kan ta bilder med volum-knappene, både volume opp og volume ned. Min erfaring er at jeg snur telefonen "feil" vei og får volumknappene i underkant når jeg skal ha horisontale bilder så for min del blir det ikke brukt men sikkert nyttig for de som er vant med det Prøvde å installere en app for å vise batteri i %, men satt litt fast når jeg skulle restarte telefonen. Når man holder inne power får man vanligvis anledning til bl.a. å slå av telefonen og restarte telefonen. (På de fleste andre telefoner jeg har brukt) Mulig jeg overser noe helt opplagt her, men hvor er restart-muligheten, evt en alternativ måte å restarte telefonen på? Er ingen "restart" funksjon på stock Android dessverre. Skal du ha det så kan du begynne å vurdere CyanogenmMod f.eks som faktisk gir deg slike muligheter samt 121125125125 andre ting å velge imellom Blant annet volume-rocker kan benyttes for å bytte track mens telefonen ligger i lommen. En av de alternativene jeg savner mest ifra Stock Android og til CM. Hvordan er battertiden sammenlignet med Galaxy Nexus ? Venter en Nexus 5 i posten i løpet av de nærmeste dagene, men er utrolig spent på batteriet. Helt fantastisk vil jeg si. Ifra en vanlig arbeidsdag gikk jeg på jobb med 100% batteri og kom tilbake ifra jobb med 20% på GN. N5 har jeg stort sett 50% igjen (selvsagt avhengig av bruk) og trenger ikke å "spare" telefonen fordi jeg kommer til å gå fri for strøm slik som GN gjorde. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Kameraet har blitt en drøm å bruke i forhold til 4.4.0. Google deg litt rundt og du vil se ganske mye omtaler om nettopp dette Du kan ta bilder med volum-knappene, både volume opp og volume ned. Takk for tipset! Et annet tips er at for å slette bilder fra "bildekarusellen" (forhåndsvisningen) bare sveiper du dem ut av skjermen (opp eller ned). Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Elsker stock android. Notification lyset er smart. Slipper å så på skjermen for å sjekke om noen har ringt/sendt melding mens jeg har vært borte fra telefonen. Hørte noe om at dette lyset kan ha flere farger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå