Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden

Anbefalte innlegg

Har hatt min et par uker nå, og kan komme med litt oppdaterte tanker:

Mye bedre batteritid enn min Nexus 4 hadde på slutten. Kan fint ha 2-3 timer skjermtid ila en dag, en time eller to med musikk, og fortsatt ende dagen på 25-35%. Altså ikke slik at jeg trenger å planlegge når jeg kan få ladet den.

Kameraet tar helt OK bilder, men mister for mange bilder fordi den ikke finner fokus. Veldig irriterende. Håper de får fikset dette i en senere oppdatering.

Fortsatt veldig fornøyd med mobilen, den er rask som tusan, og skjermen er veldig skarp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jDflNq

Nah, har ikke kommet så langt til å låse den opp enda :p

Testet bare at min fungerte og så låste jeg opp bootloaderen asap :p

Edit:

Fortsatt veldig fornøyd med mobilen, den er rask som tusan, og skjermen er veldig skarp :)

Prøvd å skru av animasjoner helt eller sette til 0,5x? Blir en helt annen opplevelse.

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

For de som lurer på hvordan så må man gå inn på følgende.

Innstillinger > Om enheten > Trykk 7 ganger på build number > Tilbake til innstilliger > Utviklerinnstillinger og let etter animasjoner osv. Kan bli feil da jeg har det på engelsk :p

ingenting. :( selv om ikonet står på. Funket før jeg resettet mobilen igår det er det verste.

Testet i mørket for å se om problemet er at lyset er svakt?

Lenke til kommentar

Da røk jeg på en smell og kjøpte telefonen fra Elkjop pga. kampanjen.

Håper å få telefonen en gang i løpet av neste uke. :dribble:

En smell? ;) Synes det er en grei deal jeg.

De sender telefonen 4. Desember. så med litt flaks får du den i slutten av uken, evt begynnelsen av uka etter.

Jeg kjøpte denne i tillegg ($12 + $3 frakt)

https://shopmeenova.appspot.com/

MicroSD kortleser til telefonen.. Grei sak du kan ha på nøkkelklippet.. Om du tar noen filmopptak som tar en del plass, flytter du de bare over der itl du evt kommer hjem. :) Støtter opp til 64GB.

Skal hente min Nexus 5 om en times tid.. blir bra :)

Lenke til kommentar

En smell? ;) Synes det er en grei deal jeg.

De sender telefonen 4. Desember. så med litt flaks får du den i slutten av uken, evt begynnelsen av uka etter.

Jeg kjøpte denne i tillegg ($12 + $3 frakt)

https://shopmeenova.appspot.com/

MicroSD kortleser til telefonen.. Grei sak du kan ha på nøkkelklippet.. Om du tar noen filmopptak som tar en del plass, flytter du de bare over der itl du evt kommer hjem. :) Støtter opp til 64GB.

Skal hente min Nexus 5 om en times tid.. blir bra :)

Jeg bestilte mens den fortsatt var på lager, så håper de sender den ut allerede på mandag (2. des).

Ser at Diztronic sitt "case" til N5 har vært trukket frem et par ganger her i tråden, noen som har erfaring med denne eller andre caser til telefonen?

Takker for tips om MicroSD kortleser - god idé! Selv om jeg nesten aldri filmer så ser jeg klart nytten av den der.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Har selv Spigen Slim Armor og er kjempefornøyd. Det gjør mobilen en god del tykkere, men det plager ikke meg. Leveringstiden var på ca 2 uker.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte mens den fortsatt var på lager, så håper de sender den ut allerede på mandag (2. des).

Ser at Diztronic sitt "case" til N5 har vært trukket frem et par ganger her i tråden, noen som har erfaring med denne eller andre caser til telefonen?

Takker for tips om MicroSD kortleser - god idé! Selv om jeg nesten aldri filmer så ser jeg klart nytten av den der.

Bestilte min i natt, og den ble sendt rundt 12:00 i dag.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte i natt, og ordren min står som sendt, samtidig som det står "Varen sendes 04.12" på MinSide. Jeg sendte en PM til ElkjopChristian som postet her tidligere for å høre, og han skrev "Den kommer nok før", så håper jeg har den tidlig i neste uke, med et ørlite ønske om at den er her allerede i morgen! :-)

Lenke til kommentar

Jeg har en Diztronic case, men dessverre har ikke telefonen kommet enda.

Bestilte fra elkjøp den helgen det var tilbud, så den kommer nok snart.

Skal skrive litt om hva jeg synes når jeg får den :)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne skrive litt om mine erfaringer ; på ett år har jeg gått fra GS3 --> N4 --> Sony Z --> G2 --> Sony Z og i går spontant ---> N5. Meningen med dette er å gi folk som er usikre + / - hva jeg synes.

Jeg er kvalitetshore og må ha robust design og jeg elsket sony Z for premiumfølelsen, samt vanntett da det er genialt å bruke ute i tilfelle rusk og fuktighet. Jeg valgte å ha is i magen med N5 da jeg var skuffet over både skjermen, batteriet og ikke minst kamera i forhold til G2. Så ventet til flere hadde testet den. I går dro jeg til komplett og kjøpte dem spontant.

Jeg gir meg helt ende over byggematerialet, det føles så behagelig å holde i hånden at jeg tør påstå at den gir meg en slags Premium "nexus" følelse. Designmessig er den så minimalistisk at det er akkurat det som gjør den så genial og skiller seg ut fra normen. Den er en del mer behagelig å holde enn for eksempel Sony Z og like digg som HTC One (som jeg hadde i noen timer - fysj sense)

Ting går virkelig unna! Det gikk tilsynelatende mer "smooth" på G2 men det er nok grunnet animasjonen til OS som LG bruker og fungerer nesten som en slags illusjon. Hvor Sony Z "lugget" og gikk fra rask til lagg så kan du bare glemme alt som heter lagg her. Testet å laste opp nettavisen.no i fullformat over 4G og hvorav N5 lastet opp og scrollet ned så jobbet sony Z fortsett med å tegne opp siden.

Stock Vanilla er fantastisk, jeg savner som kobling med kontakter opp mot face da jeg er lite fan av tredjeparts-programmer som stopper å fungere men de nye løsningene til 4.4 er jeg veldig begeistret for. Skjermen er virkelig lyssterk og helt fantastisk, den er fortsatt bedre på G2 men det kan også være grunnet at der var skjermen helt utpå kantene. Der hvor min Sony Z var "gråaktig" på menyen så er denne her lyssterk som en verdig sommerdag.

Batteriet er average, helt greit og forventet, er en Heavy user men det er ikke så mye å gjøre. Forvent å lade hver kveld. Kamera er det mest underligste jeg har vært borti; det er så hit & miss at jeg nesten må le. På sitt beste tok den ekstremt mye bedre bilder enn Sony Z (sammenlignet begge) og når det var lite lys så gjorde N5 en bedre jobb. Men du verden å laggete kamera-interfacen er! Om det indeed er softwaren så er det rom for improvements for å si det sånn; for det lagger så helvete at man rett og slett mister mange bilder og må ta det flere runder. Frontkamera gjorde en bedre jobb enn forventet når det kommer til kvalitet og det er lite støy sammenlignet nok engang med sony Z. Profilbildet mitt er tatt med frontkamera til Z (snap) og det er noe støy. Nexusen gjør faktisk en bedre jobb der.

Jeg vurderte å levere mobilen tilbake takket være kamera, men Stock android og det faktum at den er så behagelig å holde gjør at jeg beholder den. Men dette er uten tvil en mobil for spesielt interesserte og skulle ønske Google kunne laget en som baserte seg enda mer på G2 (minus det horrible designet)

Håper dette hjalp noen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...