Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-jDflNq

Prøvde meg på et forsøk på build for mako men det gikk heller ganske dårlig :p

Klarte det på første forsøk nå, men slet en del før jeg klarte det på S3.

Bruker egenkompilert CM nå og har ikke oppdaget noen problemer så langt. Kommer til å legge ut nye versjoner så ofte som mulig i denne mappen. Flash CM og så Gapps hver gang du flasher ny versjon.

https://mega.co.nz/#F!8R5SwCyA!yBy1AwhEZJcbjacwm8HAiA

Edit: Det er for Nexus 5 og ikke Mako om noen skulle lure :p

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ca 12,2 GB.

Er jo litt det. :hmm:

Men som jeg spurte tidligere - er det så mye vits med 4G når de fleste operatørene capper hastighet? Snakket med en hos Djuice som sa det også var andre fordeler, men de fremstår for meg som noe sekundær sammenlignet med hastigheten.

Spørs naturligvis om dette med 4G hvis jeg skulle kjøpe 32GB. Hva taler mot dette? F. eks fra Multicom slik at en har grei reklamasjonsrett.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Er jo litt det. :hmm:

Men som jeg spurte tidligere - er det så mye vits med 4G når de fleste operatørene capper hastighet? Snakket med en hos Djuice som sa det også var andre fordeler, men de fremstår for meg som noe sekundær sammenlignet med hastigheten.

Spørs naturligvis om dette med 4G hvis jeg skulle kjøpe 32GB. Hva taler mot dette? F. eks fra Multicom slik at en har grei reklamasjonsrett.

Om 4G er verdt det vet jeg ikke helt ennå. Jeg fikk min i dag, og har vært hjemme hele tiden så jeg har ikke fått sjekket det. MEN, i morgen skal jeg prøve å se om jeg får brukt 4G. Jeg har dog Talkmore, så det vil vise seg om de capper hastigheten mer enn nødvendig.

Og det med lagring tror jeg at jeg kan svare på.

Per nå så har jeg lastet ned ca 150 låter på Spotify med "extreme"-kvalitet (320kbps). Og i følge "apps" delen av systeminstillingene så har jeg om lag 60 apper installert. Da påstår den at jeg har 9.13GB ledig av 12.55GB.

Jeg vil anse det som rikelig med plass. Jeg var skeptisk på om jeg skulle vente og kjøpe 32GB, men jeg tror 16GB holder. Håper det var til hjelp!

Lenke til kommentar

Om 4G er verdt det vet jeg ikke helt ennå. Jeg fikk min i dag, og har vært hjemme hele tiden så jeg har ikke fått sjekket det. MEN, i morgen skal jeg prøve å se om jeg får brukt 4G. Jeg har dog Talkmore, så det vil vise seg om de capper hastigheten mer enn nødvendig.

Og det med lagring tror jeg at jeg kan svare på.

Per nå så har jeg lastet ned ca 150 låter på Spotify med "extreme"-kvalitet (320kbps). Og i følge "apps" delen av systeminstillingene så har jeg om lag 60 apper installert. Da påstår den at jeg har 9.13GB ledig av 12.55GB.

Jeg vil anse det som rikelig med plass. Jeg var skeptisk på om jeg skulle vente og kjøpe 32GB, men jeg tror 16GB holder. Håper det var til hjelp!

Ja, det er nå sikkert det. Fra min Galaxy S2 så har jeg brukt ca 7,4GB på ca 550 sanger.

Er vel kanskje ikke verre enn å sortere litt på listene mine på Spotify (har langt mer enn 550 sanger, men trenger ikke akkurat alt tilgjengelig offline)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Da var Nexus 5 bestilt takket være Elkjøps Black Friday!. Når kan jeg ca. forvente å ha den? Bor i Trondheim.

Vet ikke helt når de vil sende, men ca 1-2 dager fra dagen de sender den.
Lenke til kommentar

Nexus 5 til 3500kr hos elkjøp: http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/LGD821BLACK/nexus-5-d821-smarttelefon-sort?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISJAKT

Black Friday. :)

EDIT:

Lese hele siden først, kanskje! Så ikke øverste innlegg, beklager..

Hehe, ja det kan være lurt ;)

Men når jeg følger lenken fra Prisjakt.no får jeg "produktet finnes ikke" og når jeg søker opp "nexus 5" på Elkjop.no, er det ikke mulig å klikke videre på varen!

Lenke til kommentar

Et par ting som jeg har lyst å nevne etter kort tid med min Nexus 5:

Jeg har aktivert to-stegs verifikasjon på min Google-konto, dvs. når jeg logger inn på nye enheter mottar jeg SMS-kode. Når jeg gikk gjennom oppsettet på min Nexus 5 første gang, fikk jeg ikke mottatt koden, siden mobilen ikke var satt opp og SMS-mottak ikke "aktivert". Så jeg måtte hoppe over oppsettet, slik at koden kom inn på mobilen.

Hurtiginnstillinger (dra ned fra toppen med to fingre): På min "gamle" HTC One X trykket jeg på ikonene for å skru av/på funksjoner som wifi, lydløs, osv. På Nexus 5 må man trykke-og-holde, ellers åpnes innstillinger. Ønsker meg muligheten til å tilpasse dette, samt hvilke innstillinger som ligger der.

Ikke fornøyd med kameraet så langt, som kommentert i mange tester. I hovedsak er det stock kamera-appen jeg ikke liker. Men har ikke testet grundig, skal ta flere bilder i helgen.

For tidlig å si noe om batteriet. Dessuten tester jeg ut appen Moves (automatisk tracking, stegteller) som kjører i bakgrunnen og derfor påvirker batteritiden.

Lenke til kommentar

Heisann folkens

Å kjøre Nexus på tilbud er vist veldig populært, vi er nå tomme på lageret vårt. MEN vi får et drøss med telefoner på lageret på førstkommende tirsdag. Jeg har lagt inn leveringsdato til da, vil være mulig å bestille igjen innen 10-15 minutter:)

Christian

Flott, jeg har egentlig tenkt å kjøpe mobilen på tilbudet. Men nå som tilbudet er borte, dropper jeg det. Men det skal visst være tilbake snart :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Med de tilpasningene du etterspørr hørest det på meg ut som at du trenger CyanogenMod ;)

Holder på å compile ny versjon nå, har du flashet den jeg linket til øverst på denne siden? :)

Lenke til kommentar

Får min idag jeg også (bestilt fra komplett), så skal rapportere om både batteritid og opplevelse etter noen dager. Er en enkel bruker, uten mye dall som står og går i bakgrunnen, tar lite bilder, surfer litt og litt snapchat/facebook/reddit i ny og ned.

Har per nå hatt 12t og 30min oppetid siden lading, hvor 1t og 30min skjermtid på min Galaxy Nexus og har fortsatt 75% batteri igjen (3500mAh uorg batteri). Klarer mellom 2 og 3 dager med mitt bruk på den. Standardbatteriet klarte ofte ikke en hel dag engang etter litt over et år..

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...