Mixy Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Har nå hatt et par dager med denne telefonen, og tenkte jeg kunne legge igjen litt førsteinntrykk. Den er raskere enn Nexus 4 i en del tilfeller, men det er marginalt. Ligger godt i hånden og skjermen er merkbart skarpere. Kameraet bruker jeg ikke stort, så har ikke noen gode kommentarer der. Dessuten er det ikke akkurat vær for å ta masse bilder i Trondheim om dagen. Batteritiden har vært et hett diskusjonstema, og for meg er den mye bedre enn Nexus 4. Fungerte bra med stock, men avhengig som jeg er av flashing har jeg lagt inn Francos kernel. Over 3.5 time med skjermtid fordelt på 2 dager før den er i ferd med å dø er jeg veldig fornøyd med. Var ikke i nærheten av dette med Nexus 4. Bruken har stort sett vært surfing/meldinger men også litt gaming. 2 Lenke til kommentar
Fx21 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Jeg ser at det både er tilhengere og motstandere bak teorien om at endring av kernel fører til vesentlig høyere batteritid. Selv er jeg litt tvilende til myten, særlig når det kommer til skjermtid. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Custom kernel hatt jo ofte tweakede governor som kan gi en bedre balanse mellom ytelse og batteri. At en custom kernel KAN gi mer skjermtid er det ingen tvil om, spørsmålet er om kompromissene den gjør er til å leve med. Lenke til kommentar
Fx21 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Likevel, om man ser på de to foregående bildepostene, hvor én har 12 timer siden forrige lading og litt over 2 timer skjermtid, med ca 15% igjen, mens en annen har 36 timer siden forrige lading (tre ganger så lenge), 3 og 1/2 time skjermtid og 3 % igjen. Er ikke meningen å lage en diskusjon ut av det, men undrer mer på hva som skyldes de store forskjellene... Endret 16. november 2013 av Werchio 1 Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Lysstyrke, mobildekning, antall apper med bakgrunnssynkronisering, og evt lavere cpu bruk pga custom kernel (govenor), blant annet... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 (endret) Jeg tappes nok litt for mobildekning da jeg bor i kjellerleilighet og telefonen leter konstant etter 3G å koble seg til når jeg er hjemme, tasker skal settes opp bare jeg får kommet i gang og default enable 2G når jeg er hjemme. Så spørs det vel også hva slags WiFi man benytter, 2.4Ghz eller 5Ghz, står det på auto og kun velger 5Ghz eller andre ting? osv osv osv. Så har du de forskjellige wakelocks osv som du finner under developer options som også gir utslag: Gamle bilder vel og merke men det er som sagt 141241251215 ting som gir utslag på batteri-stats. Jeg har intet å klage på iallefall. Gikk og la meg med 14% strøm og våkner og var nede i 10% i morgest. Galaxy Nexus'en min hadde garantert vært tom for strøm. Btw, noen som har kommentarer til denne problemstillingen? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2529878 Endret 17. november 2013 av b-real Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Jeg hadde nok tatt det på angrefrist om jeg hadde hatt det problemet. Har ikke fått telefonen ennå. Kjøpte på Elkjøp sitt tilbud. Lenke til kommentar
lokmann Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 (endret) Til alle som har bestilt Nexus 5 på Elkjøp: Nå er teksten "Sendes 20. november" fjerna fra nettsida. Kan den ha kommet på lager før tida? Noen som har hørt noe? Endret 18. november 2013 av lokmann Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Kan se sånn ut, men jeg har iallefall ikke fått noen sendingsbekreftelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Si ifra hvis noen har kontaktet de og får svar. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Bestilt fra elkjøp, står fortsatt sendes 20.11 hos meg,forresten syns og det er rart at hos komplett så står det fortsatt ubekreftet 21/11 men kan det skje at de får inn uten at det har blitt bekreftet? Lenke til kommentar
lokmann Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Ok, det er altså teksten på nettsida som er borte. Ikke på ordrebekreftelsen på Min side. Mulig det sto "På lager fra 20. november", husker ikke helt. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Ta et screenshot neste gang du ser noe slikt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Får den dessverre ikke noe kjappere pga forbrukerrettigheter når den ikke er på lager Lenke til kommentar
lokmann Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Ta et screenshot neste gang du ser noe slikt Det er jo bare å gå inn på elkjop.no, søke etter Nexus 5, så ser du det selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Det er fjernet derfra, men det står i ordrebekreftelsen. Lenke til kommentar
lokmann Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Det er fjernet derfra, men det står i ordrebekreftelsen. Det er vi enige om 1 Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Vi kan vel si det på den måten at det er en uke med muligheter! Får bare håpe at leveransene ikke blir forsinket... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Har sendt mail til Elkjøp, da er det bare å vente på svar... 1 Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Det er bra noen tar "ansvar" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå