Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er også interessert i hvordan LG G2 oppleves. Siden den er ganske stor og knappene på baksiden sitter litt ut tenker jeg at den kan ligge i bukselommen og vippe på knappene. Mobilen er stor og flat og kan bli utsatt for press og i tillegg dette med knappene på baksiden.

Går det bra med G2 i bukselomma?

Edit: ser at knappene ikke stikker særlig ut.

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Ja. Men det krever at varen leveres tilbake i samme stand som det var da du fikk den. Ubrukt.

Du har lov til å prøve varen, f.eks til en telefonsamtale eller andre funksjoner. Det er ingen krav at den skal være ubrukt, men i samme stand som du fikk den.

Lenke til kommentar

Til dere som har G2: hvordan vurderer dere "bloat" på telefonen? Også er jeg litt usikker på knappeplasseringen, funker det greit?

Det er en av grunnene til at jeg vurderer N5. Hyppige oppdateringer er selvfølgelig også et pluss, men Android er såpass moden nå at det trolig ikke vil plage meg så mye om jeg må vente noen måneder til på ny utgave (fra LG).

Når det gjelder knappeplasseringen ble jeg positivt overrasket etter litt bruk. Det var meget behagelig, smart og naturlig. Rart ingen har tenkt på et før. Behagelig å ikke ha noen fysiske knapper foran eller på siden som man kan kommer borti.

Lenke til kommentar

Hadde G2 i noen dager, fantastisk skjerm og hastighet men designet så ut til å komme ifra brio lekebutikk. Jeg på min side elsker desing og har sony z nå men vurderer N5. Må finne ut hvor mye verre kamera back/front er enn sony z.

Ja, ser at i hvertfall en test sier at det er mye plast og ikke imponerende,

Men omtrent i klasse med S4?

Lenke til kommentar

Jeg slo til på det tilbudet. Hadde egentlig slått fra meg å kjøpe ny telefon i år og holde meg til min ett år gamle iPhone 5. Dette var på grunn av toppmodellene har blitt avsindig dyre. Da jeg så prisen på Nexus 5 måtte bare slå til, mye av grunnen til at jeg gikk fra android til iOS i utgangspunktet er på grunn av bloatware og manglende optimalisering på samsung, htc og sonys telefoner.

Toppspecs til 3500 er vanskelig å si nei til

Lenke til kommentar

Ja. Men det krever at varen leveres tilbake i samme stand som det var da du fikk den. Ubrukt.

Jaja. Nå er varen bestilt, så om jeg ombestemmer meg får jeg heller avbestille. Tviler riktignok på at jeg kommer til å gjøre det, da jeg først og fremst er på jakt etter raske OTAs og støtte fra devs. Et middemådig kamera bryr jeg meg lite om, hadde derimot vært artig med større batteri. Uansett er det lite å gjøre med den saken. Jeg sparer 2500 kr på å velge N5 fremfor alternativet iPhone 5s, så da er det greit at telefonen har kompromisser.

Lenke til kommentar

Har selv LG G2, og var redd jeg skulle angre når Nexus 5 kom, men er faktisk veldig fornøyd med valget. Kommer selv fra iOS, og dette er min første Android, så stock android fristet veldig, da jeg alltid har misslikt touchwiz etc. Av det jeg har prøvd.

Fikk fort fjernet overflødige ting som mange i reviews har klaget på. (Quickslide feks). Og med Nova Launcher var jeg egentlig fornøyd, men siden jeg nå hadde Android måtte jeg prøve Cyanogenmod, og da er den for meg perfekt. Av det jeg har lest på XDA har denne telefonen god utviklerstøtte, så da får vi nok 4.4 snart også.

Knappene på baksiden liker jeg godt, likte faktisk aldri knappeplasseringen på iPhone, jeg har med andre ord ikke så store hender. Bakdekselet er plastikk, og tiltrekker seg fingeravtrykk, men har bestilt et slim case som kommer til å hjelpe. Opplever heldigvis ikke noe flex.

Ellers er jo størrelsen omtrent som HTC One, er bare mye mindre bezels. Også opplever jeg ca 6-7 timer skjermtid om jeg ikke har på google now.

Tror begge disse telefonene er supre valg, liker best bakdekselet til Nexus, synes det ser grippy og kult ut, samtidig som man får alt av oppdateringer først.

Lenke til kommentar

Har selv LG G2....

Fikk fort fjernet overflødige ting som mange i reviews har klaget på. (Quickslide feks). Og med Nova Launcher var jeg egentlig fornøyd, men siden jeg nå hadde Android måtte jeg prøve Cyanogenmod, og da er den for meg perfekt. Av det jeg har lest på XDA har denne telefonen god utviklerstøtte, så da får vi nok 4.4 snart også.

Funker knock-on når man bytter launcher?

Hvis den gjør det og man kan få en relativt clean telefon ellers så går jeg nok for G2.

Jeg synes jo riktignok N5 ser bedre ut enn G2, men men, valgets kval... er uansett ikke klar til å kjøpe mobil nå, så slår ikke til på tilbudet selv om det er en god pris.

Android KitKat 4.4 er bekreftet - http://www.gottabemobile.com/2013/11/04/lg-g2-android-4-4-kitkat-update-confirmed/

Eneste som trekker ned med denne telefonen er den litt "meh"-følelsen jeg får av byggekvaliteten. Ettersom jeg nå har en Galaxy S2 (plastic fantastic) og denne kanskje er hakket kjipere (enn S4 o.l.) er jeg litt skeptisk.

Føler ikke at det er noen gode alternativer som har OK kvalitetsfølelse. (tror ikke N5 er haleluja på den fronten altså, men G2 virker litt... meh akkurat der)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

KnockOn fungerer alltid, selv med Cyanogenmod og andre custom roms, lurer egentlig litt på hvordan det fungerer...

Endret av Slettet-jDflNq
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...