Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Fordi man kan få de enda tynnere når det ikke er mulig. Samsung tjener nok litt ekstra på at de er så og si den eneste produsenten som faktisk lar deg bytte batterier osv. Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Til info så selger elkjøp denne for 3499 ut søndag. http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/LGD821BLACK/nexus-5-d821-smarttelefon-sort?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISGUIDE Takk for tipset! Da ble det Nexus 5 istedet for LG G2. For 800kr mindre så var det ikke noe å tenke på lenger:) Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Hei, Hva mener du med lyd? Samtalekvaliteten er aboslutt fin, og ingenting å klage på. Lydmessig er DACen helt ålreit og spiller musikk med relativt bra og riktig lydbilde. Kamera er dessverre dårlig, men det fungerer helt OK. Vel du svarte på akkurat det jeg lurte på, tenkte både på talekvalitet og med tanke på musikk, så den er flott =) Lenke til kommentar
TastyFroyo Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Vet dere hvor man kan få tak i den offisielle bumper casen? Lenke til kommentar
jic Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Noen som har tips til en god QI låser, som kan brukes med eventuell en bumper? Helst ikke en kina kina merke men en man kan stole litt på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg vet at mange reviewers osv bruker Nokia eller Samsung sin. Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Vet dere hvor man kan få tak i den offisielle bumper casen? Først må den komme i salg. Så kan man nok kjøpe den på Ebay, Google play etc. Endret 10. november 2013 av ICS-FD Lenke til kommentar
Fx21 Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Mener forvøvrig å huske at the Verge sa at den offisielle bumper casen kostet flesk - $50. Sikkert dyrere om/når den kommer til Norge. Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Til info så selger elkjøp denne for 3499 ut søndag. http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/LGD821BLACK/nexus-5-d821-smarttelefon-sort?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISGUIDE Takk for tips. Da har jeg avbestilt hos MPX (hvor jeg i utgangspunktet fikk 6% rabatt gjennom jobb) og bestilt hos Elkjøp. Endret 10. november 2013 av jenskristian Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Vurderer selv å slå til på denne telefonen fra Elkjøp til 3499,- men er fortsatt usikker mtp. 16GB-lagringsplass. Har pr. dags dato et abb. som gir meg 1GB data, men tenker å oppgradere til et som gir meg 5GB data/måneden (299/måned), så da regner jeg med at jeg kan ha mye av musikken på Spotify "online", slik at jeg kan bruke av de 5GB. Allikevel er det jo slik at ofte er man plasser hvor datahastigheten er lave/elendige eller at man av andre grunner ikke har data. Har vel ca 10GB i HQ-filer fra Spotify. Trenger trolig ikke så mye, men er et ork å fikse/sortere lister hele tiden. Klarer ikke å bestemme meg for om det blir denne eller G2. Føler det som trekker ned med G2 er bloatware fra LG og at byggekvaliteten ikke er allverden. Tipper N5 er noe bedre der. Lenke til kommentar
HrKristian Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Vurderer selv å slå til på denne telefonen fra Elkjøp til 3499,- men er fortsatt usikker mtp. 16GB-lagringsplass. Har pr. dags dato et abb. som gir meg 1GB data, (...) Allikevel (...). Har vel ca 10GB i HQ-filer fra Spotify. Trenger trolig ikke så mye (...) Klarer ikke å bestemme meg for om det blir denne eller G2. Føler det som trekker ned med G2 er bloatware fra LG og at byggekvaliteten ikke er allverden. Tipper N5 er noe bedre der. Er i samme situasjon som deg, Nexus 5 i Norge er for meg både det beste valget samtidig som den ikke nødvendigvis strekker til. Jeg klarer meg med 16GB, men jeg har ingen problemer med å fylle opp de 8+16GB jeg for tiden har på Galaxy S'en min. På den andre siden er tlf min gammel og treg, spesielt R/W av SD-kortene, derfor bruker jeg så lite tid som mulig på ting som krever det, feks utbytting av Spotify-filer og musikk-filer forøvrig, med N5 blir dét noe helt annet. Legger jeg om bruks-vanene mine (flinkere på å slette filer fra mobilen som har online backups, G+ bilder f.eks.) skulle det ikke være noe problem. DAC'en i N5 skal visst være "okay", men jeg er vant til Wolfson DAC i Galaxy S, som fortsatt er overlegen mange moderne alternativer, jeg kan ikke forestille meg å gå ned i kvalitet, om noen har noe konklusivt å si om lydkvaliteten vil jeg gjerne høre det ...så lenge det ikke er ren synsing/fanboy'ism. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg vurderte også Nexus 5 og LG G2 opp mot hverandre, men valget falt til slutt på Lg G2. Noen av grunnen til at valget falt på G2 har jeg nevnt punktvis under: - Batteritid LG G2 har ekstremt god batteritid. Mye bruk av applikasjoner, push mail og samtaler. Samt at 4G og Wifi står på hele tiden + maks lysstyrke. Telefonen holder i et par dager, i motsetning til mange andre modeller i denne klassen som må lades daglig. - Kamera Godt kamera til å være på mobil, mye bedre enn Nexus 5. Optisk bilde stabilisator, god autofokus og mye muligheter i kamera applikasjonen. - Lagringsplass 32 GB lagringsplass. Et must i dag for min del. Når telefonen har bra kamera, filmer i full hd 60 FPS, så tar det plass. Apps blir tyngre og krever større lagringsplass osv. I USA koster Nexus 5 cirka 1300,- kr mindre enn LG G2. Den går liksom for å være en "rimelig" topp modell. Men prisene vi har på den i norge, og differansen mellom den og f.eks LG G2 mener jeg ikke er forsvarlig nok. Alt i alt så falt valget enkelt på LG G2, og jeg har ikke angret et sekund. Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Hovedargumentene for en Nexustelefon har alltid vært raskere oppdateringer og "ren" Android. Er ikke disse tingene mot toppen av prioriteringslisten vil det være vanskelig å rettferdiggjøre en Nexustelefon i Norge hvor den faktisk ikke så alt for mye billigere enn toppmodellene fra HTC, Samsung og LG. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 For min del så er det utviklerstøtte som frister 1 Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Fikk kjøpt ny LG G2 til 3300, så for meg var valget ikkje så vanskelig sjølv om eg var fast bestemt på kjøp av N5. Ergo så har eg case som eg ikkje får brukt, nemmelig Spigen Ultra Fit og 3x Spigen Steinheil skjermfilm til salgs, pm viss det er aktuellt. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Frister veldig å bestille en Nexus 5 nå, siden Elkjop.no har tilbud på den ut dagen.Har en S4 nå, og vet ikke helt om det er verdt å bytte den ut?Kameraet er jo dårligere, og batteritiden også. SD-kort har den jo heller ikke støtte for.Muligens kan vel kameraet og batteritiden bli noe bedre med oppdateringer, men fortsatt litt skeptisk.Har veldig lyst å prøve vanilla Android, den virker jo meget rask. Synspunkter? Verdt å gå fra S4 til Nexus 5? Regner med jeg for solgt S4'en for noen lapper. Lenke til kommentar
Fx21 Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Hart ikke man 30 dagers åpent kjøp hos Elkjøp? Da er det lite som burde holde tilbake når det kommer til å kjøpe mobilen for 3500 hos de. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Hart ikke man 30 dagers åpent kjøp hos Elkjøp? Da er det lite som burde holde tilbake når det kommer til å kjøpe mobilen for 3500 hos de. Dette gjelder ikke mobiltelefoner. Før gjaldt det ikke mobiltelefoner med Abb (naturlig nok). Men nå har de også inkl alle mobilkjøp. Men man har jo 14 dagers angrerett på nettkjøp;) Lenke til kommentar
Fx21 Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Men man har jo 14 dagers angrerett på nettkjøp;) Dvs. at jeg har lovpålagt angrerett på 14 dager fremfor Elkjøps særegne 30 dagers returrett? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Til dere som har G2: hvordan vurderer dere "bloat" på telefonen? Også er jeg litt usikker på knappeplasseringen, funker det greit? Det er en av grunnene til at jeg vurderer N5. Hyppige oppdateringer er selvfølgelig også et pluss, men Android er såpass moden nå at det trolig ikke vil plage meg så mye om jeg må vente noen måneder til på ny utgave (fra LG). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå