Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

Dine preferanser er jo ikke de samme som @scnoog sine tydeligvis, så tullete er det nok ikke. 5x er ikke noen superoppgradering fra den nå to år gamle 5eren, og ikke verdt oppgraderingen for veldig mange. Til 6p, derimot! :)

 

Delvis enig, men så tullet du også det til ved å si at 5x ikke er noen superoppgradering fra 5 (2013). CPU, GPU og batteri er jo mye bedre. Men det forblir en synssak hva som er en "superoppgradering". Som regel er det bare marginalt (se iPhones, Samsung++ liksom). Men det er to år mellom Nexus 5X og 5 og jeg synes det merkes godt! Har personlig ikke eid 5, men kjenner flere som har (og som har sittet å ventet på noe 5X, for Huffamei 6P er uaktuelt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Men det er to år mellom Nexus 5X og 5 og jeg synes det merkes godt! Har personlig ikke eid 5, men kjenner flere som har..

Du har ikke eid N5 og N5X er ikke ankommet ennå. Allikevel merker du godt forskjellen mellom dem. Det var sannelig ikke værst.

 

Apropos; Både N5X og N6P mangler QI, ingen av dem duger til å erstatte N5.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

 

Men det er to år mellom Nexus 5X og 5 og jeg synes det merkes godt! Har personlig ikke eid 5, men kjenner flere som har..

Du har ikke eid N5 og N5X er ikke ankommet ennå. Allikevel merker du godt forskjellen mellom dem. Det var sannelig ikke værst.

 

Apropos; Både N5X og N6P mangler QI, ingen av dem duger til å erstatte N5.

 

 

Det går vel under kategorien flisespikkeri vel, men jeg synes du bør legge til et "for meg" eller "i mitt tilfelle her". Du har gjort deg avhengig av QI lading. Jeg har Nexus 5 og Qi lader hjemme og på jobb, og jeg synes ikke Qi er noe tap, hurtigladingen til 6P eller 5X vil jeg mye heller ha enn QI lading

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det går vel under kategorien flisespikkeri vel, men jeg synes du bør legge til et "for meg" eller "i mitt tilfelle her".

Vel, erstatter du noe bør den nye dingsen inneholde hva den gamle hadde, samt gjerne gjøre ting bedre og/eller legge til noe nytt.

Dersom Google fjernet kameraet, en greie flere er opptatt av enn QI, hadde du fortsatt kalt N5X for en N5 erstattning ?

Du har gjort deg avhengig av QI lading.

Kan du godt si, jeg har mange Qi punkter. De er overalt hvor jeg befinner meg til daglig, tlf lades hele tiden uten at jeg tenker på det (Qi i møblene).

Bruker kun oldtidslading (dvs kabel) på lengre flyturer, battpack. Samt at i bilen har jeg et brodit feste, så der er det også lading via USB.

Lenke til kommentar

vel det finnes 2 måter å lade en Nexus 5 på, Qi og med ledning. Google fjerner en mulighet og erstattet det med en bedre etter min mending. Det blir ikke det samme som å fjerne en viktig funksjon som feks kamera. 

 

men dette blir jo opp til den enkelte, for deg er QI en essensiell funsjon som ikke kan fjernes, men slik er det ikke for alle (det var poenget jeg ville frem til :p )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men det er to år mellom Nexus 5X og 5 og jeg synes det merkes godt! Har personlig ikke eid 5, men kjenner flere som har..

Du har ikke eid N5 og N5X er ikke ankommet ennå. Allikevel merker du godt forskjellen mellom dem. Det var sannelig ikke værst.

 

Apropos; Både N5X og N6P mangler QI, ingen av dem duger til å erstatte N5.

 

 

Jeg har hatt N5X siden torsdag (5/9/15)... ble selv veldig overrasket, men det er en tlf jeg har fått via jobben, og den er kommet via Sverige (språket på menyene er norsk). Da jeg henta den i butikken (der jobben kjøper alle sine telefoner) stusset også selgeren men sa at det ikke lå noe restriksjoner på når han kunne selge den så jeg fikk den der og da... var faktisk bekymret i 2 sec på at det var en N5 fra 2013 som lå å ventet på meg da en kompis av meg også har bestilt, men da fra store.google.com, og de shipper ut først i dag eller i morgen?

 

Og denne erstatter N5, lett :-). Eneste er at den mangler QI som jeg synes er kjedelig. Kommer definitivt til å kjøpe sånn du putter i porten og legger i mellom tlf og deksel for å se om det funker med den qi plata jeg har. Nå skal det også sies at det følger med en 3A lader som lader telefonen fra 0-100 på <50 min.

Jeg har vært vant med QI lading siden jeg hadde Nokia/Microsoft Lumia, de siste mnd har jeg hatt en eldre Samsung S3 bare for å sjekke ut Android telefoner litt... kjøpte en sånn ting du legger i dekselet. Det er utrolig greit å bare legge telefonen ned på ladeplata (i mitt tilfelle en sånn pute fra Fatboy), for å slowlade over natta. Da er telefonen ready to go om morran, og varer garantert 100% ut dagen. Nå sitter jeg å lader via USB porten på pcen fordi laderen ligger hjemme... USB C er ikke særlig utbredt, anskaffet meg en ekstra USB A til USB C ledning så jeg kan ta ibruk de 1A/2A laderne jeg allerede har. Men QI sørget i alle fall at telefonen var fulladet da jeg stod opp, kan neppe se for meg at det er bra å hurtiglade telefonen over natta :D

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

La inn systemless root i går kveld (etter å ha installert siste sikkerhetsoppdatering), og da fungerer apper som ellers ikke fungerer med root. Får se hvor lenge det varer!

 

http://www.theandroidsoul.com/new-marshmallow-root-for-nexus-5-5x-6-6p-9-and-7-2013-is-ota-friendly-keeps-system-intact-85837/

 

Hvilke apper da? Noen annen fordel å roote? Jeg er egentlig godt dekket med apps :)

Lenke til kommentar

Hvilke apper da? Noen annen fordel å roote? Jeg er egentlig godt dekket med apps :)

Av de jeg bruker er det vel hovedsakelig Vipps som var kjekk å ha, og som ikke lenger oppdaga root :) Men fordeler sånn ellers må vel være at jeg bruker Xposed og LMT Launcher!

Endret av Svinat
Lenke til kommentar

Jeg kan aldri i livet se for meg at de har har noen syklus på det, tror heller de ser an markedet og hva de tror folk vil ha. Derfor de kom med to modeller i fjor, da det ble ramaskrik over at det ikke var noen telefon på rundt fem tommer året før. Tipper vi får samme situasjon igjen i år, evt bare den lille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...