johanf Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Hva er hensikten med root igjen? Lenke til kommentar
Epp Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Det jeg sliter med i min Nexus 5 er at det tar 2-5 minutter å motta SMS. Noen her som har funnet noe løsning på forsinket SMS? høres ut som feil på mobilradio, testet fabrikkresett? Ja. Det ble slik med Lollipop. Mange andre klager også Lenke til kommentar
madmats Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Hva er hensikten med root igjen? Du får kontroll over systempartisjonen som man ikke kan gjøre noe endringer på uten root. Feks kan du gå inn å endre konfigfiler som ligger i root mappa hvis du av en eller annen grunn trenger det. Noen apper får flere tilganger med root. feks hadde jeg engang et anti-theft program som kunne legge inn en partisjon som overlevde fabrikkresett, slik at hvis noen tyver stjal mobilen og fabrikkresatte den så kunne jeg fortsatt spore den. Sånne avanserte greier trenger man root til. Vil du feks endre oppstart animasjonen så må du ha root osv, sikkert noen andre som har eksempler på hva de bruker det til, selv så har jeg ikke rootet min nexus, har ikke behovet Lenke til kommentar
johanf Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Nei, har aldri rootet min N5 heller. Ser ikke ut til at jeg har det behovet. 1 Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 (endret) Jeg oppdaterte mobilen min til 6.0 i går, men det gikk ikke helt som smurt. Først prøvde jeg å kjøre denne flash-all.bat som fulgte med factoryimage, men fikk feilmelding under flashing av system.img. Tok et kjapt googlesøk, og bestemte meg for å kjøre fastboot oem unlock. Dette fikk heller ikke flash-all til å fungere, så jeg gjorde det helt manuelt med følgende kommandoer: fastboot erase boot fastboot erase cache fastboot erase recovery fastboot erase system fastboot erase userdata fastboot flash bootloader bootloader.img fastboot reboot-bootloader fastboot flash radio radio.img fastboot reboot-bootloader fastboot flash system system.img fastboot flash boot boot.img fastboot flash recovery recovery.img fastboot flash cache cache.img fastboot flash userdata userdata.img EDIT: Etter dette virket ikke Vipps, som påstår at mobilen er rootet. Jeg gikk tilbake til fastboot og kjørte kommandoen fastboot oem lock, men det hjalp ikke. Jeg har aldri rootet telefonen. EDIT2: Snapchat fungerer heller ikke lenger, den bare lukker seg etter å ha vist splashscreen i noen sekunder. Har også prøvd eldre versjoner uten hell. EDIT3: Prøvde å legge inn Sumo, vet at den ikke virker på rootede telefoner. Den bare "Sluttet å virke" med en gang jeg prøver å starte den opp. Endret 7. oktober 2015 av HulkHaugen Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 EDIT2: Snapchat fungerer heller ikke lenger, den bare lukker seg etter å ha vist splashscreen i noen sekunder. Har også prøvd eldre versjoner uten hellAvinstaller, installer en gammel version (http://www.apkmirror.com/?s=snapchat&post_type=apps_post) og så oppdater via playstore. Snapchat har ikke oppdaget at Android 6 har blitt laget. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Bør ikke oppdatere snap før ny versjon tilpasses 6-eren. Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Brukte Nexus Root Toolkit, raskt og enkelt http://www.wugfresh.com/nrt/ Lenke til kommentar
madmats Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Jeg oppdaterte mobilen min til 6.0 i går, men det gikk ikke helt som smurt. Først prøvde jeg å kjøre denne flash-all.bat som fulgte med factoryimage, men fikk feilmelding under flashing av system.img. Tok et kjapt googlesøk, og bestemte meg for å kjøre fastboot oem unlock. Dette fikk heller ikke flash-all til å fungere, så jeg gjorde det helt manuelt med følgende kommandoer: fastboot erase boot fastboot erase cache fastboot erase recovery fastboot erase system fastboot erase userdata fastboot flash bootloader bootloader.img fastboot reboot-bootloader fastboot flash radio radio.img fastboot reboot-bootloader fastboot flash system system.img fastboot flash boot boot.img fastboot flash recovery recovery.img fastboot flash cache cache.img fastboot flash userdata userdata.imgEDIT: Etter dette virket ikke Vipps, som påstår at mobilen er rootet. Jeg gikk tilbake til fastboot og kjørte kommandoen fastboot oem lock, men det hjalp ikke. Jeg har aldri rootet telefonen. EDIT2: Snapchat fungerer heller ikke lenger, den bare lukker seg etter å ha vist splashscreen i noen sekunder. Har også prøvd eldre versjoner uten hell. EDIT3: Prøvde å legge inn Sumo, vet at den ikke virker på rootede telefoner. Den bare "Sluttet å virke" med en gang jeg prøver å starte den opp. Testa tv2 sumo her, kræsjer med en gang jeg prøver starter den. Er nok ikke kompatibel med 6.0 ennå. Tipper det er samme problem med vipps? Jeg har alltid hatt ulåst bootloader har aldri hørt at noen apper kan forbinde det med root før.. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 EDIT2: Snapchat fungerer heller ikke lenger, den bare lukker seg etter å ha vist splashscreen i noen sekunder. Har også prøvd eldre versjoner uten hellAvinstaller, installer en gammel version (http://www.apkmirror.com/?s=snapchat&post_type=apps_post) og så oppdater via playstore. Snapchat har ikke oppdaget at Android 6 har blitt laget. Det er omtrent akkuratt det jeg har gjort, men det fungerer ikke. Kan prøve igjen. Hvilken versjon la du inn før du oppdaterte? Jeg oppdaterte mobilen min til 6.0 i går, men det gikk ikke helt som smurt. Først prøvde jeg å kjøre denne flash-all.bat som fulgte med factoryimage, men fikk feilmelding under flashing av system.img. Tok et kjapt googlesøk, og bestemte meg for å kjøre fastboot oem unlock. Dette fikk heller ikke flash-all til å fungere, så jeg gjorde det helt manuelt med følgende kommandoer: fastboot erase boot fastboot erase cache fastboot erase recovery fastboot erase system fastboot erase userdata fastboot flash bootloader bootloader.img fastboot reboot-bootloader fastboot flash radio radio.img fastboot reboot-bootloader fastboot flash system system.img fastboot flash boot boot.img fastboot flash recovery recovery.img fastboot flash cache cache.img fastboot flash userdata userdata.imgEDIT: Etter dette virket ikke Vipps, som påstår at mobilen er rootet. Jeg gikk tilbake til fastboot og kjørte kommandoen fastboot oem lock, men det hjalp ikke. Jeg har aldri rootet telefonen. EDIT2: Snapchat fungerer heller ikke lenger, den bare lukker seg etter å ha vist splashscreen i noen sekunder. Har også prøvd eldre versjoner uten hell. EDIT3: Prøvde å legge inn Sumo, vet at den ikke virker på rootede telefoner. Den bare "Sluttet å virke" med en gang jeg prøver å starte den opp. Testa tv2 sumo her, kræsjer med en gang jeg prøver starter den. Er nok ikke kompatibel med 6.0 ennå. Tipper det er samme problem med vipps? Jeg har alltid hatt ulåst bootloader har aldri hørt at noen apper kan forbinde det med root før.. Ok, da satser jeg på det Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 (endret) La inn 9.15.1 av snap. Den fungerer, men med en gang du oppdaterer til siste igjen blir det stopp naturlig nok. EDIT: Brukte denne guiden for å benytte "sideload" av OTA. http://www.droid-life.com/2013/02/12/guide-how-to-use-adb-sideload-to-update-a-nexus-without-root-or-custom-recovery/ Slipper å slette alt på telefonen. Reddit-tråden jeg fant guide osv på: https://www.reddit.com/r/Nexus5/comments/3nquxl/n5_nexus_5_marshmallow_ota/ Endret 7. oktober 2015 av Klykken- Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 La inn 9.15.1 av snap. Den fungerer, men med en gang du oppdaterer til siste igjen blir det stopp naturlig nok. EDIT: Brukte denne guiden for å benytte "sideload" av OTA. http://www.droid-life.com/2013/02/12/guide-how-to-use-adb-sideload-to-update-a-nexus-without-root-or-custom-recovery/ Slipper å slette alt på telefonen. Reddit-tråden jeg fant guide osv på: https://www.reddit.com/r/Nexus5/comments/3nquxl/n5_nexus_5_marshmallow_ota/ Nå prøvde jeg som du sa. Slettet alt av data relatert til Snap, Tving stopp, avinstaller, reboot, installer 9.15.1, men den bare lukker seg på splash screen. Kanskje du har fått beholde noe gammelt som Snap er avhengig av for å fungere, som jeg mistet med clean install... Lenke til kommentar
madmats Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 La inn 9.15.1 av snap. Den fungerer, men med en gang du oppdaterer til siste igjen blir det stopp naturlig nok. EDIT: Brukte denne guiden for å benytte "sideload" av OTA. http://www.droid-life.com/2013/02/12/guide-how-to-use-adb-sideload-to-update-a-nexus-without-root-or-custom-recovery/ Slipper å slette alt på telefonen. Reddit-tråden jeg fant guide osv på: https://www.reddit.com/r/Nexus5/comments/3nquxl/n5_nexus_5_marshmallow_ota/ Nå prøvde jeg som du sa. Slettet alt av data relatert til Snap, Tving stopp, avinstaller, reboot, installer 9.15.1, men den bare lukker seg på splash screen. Kanskje du har fått beholde noe gammelt som Snap er avhengig av for å fungere, som jeg mistet med clean install... Jeg tok å wipet alt i går etter å ha oppgradert uten clean install. Snapchat funker her, men det er versjon 9.16.2.0, som er nyere enn din. Jeg har ikke sideloaded den eller noe, bare lastet ned fra play store Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Så rart, det er jo 9.16.2 jeg også har etter å ha oppdatert fra Play Store. Men den vil bare ikke... Lenke til kommentar
madmats Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 rart.. prøv å reinstaller en gang til da nå som den er oppdatert? og restart mobilen? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Du, jeg har prøvd det så mange ganger nå, med alle versjonene helt tilbake til 9.10.0. De frem til 9.12.x kom til login skjermen, men jeg fikk beskjed om at versjonen var utdatert. Fra 9.13.x til 9.14.x fikk FC ved login forsøk. Fra og med 9.15.x bare lukker appen seg på splash screen uten noen feilmelding. Har også prøvd flere Beta versjoner uten hell. Vurderer på å installere Marshmallow'n på ny... Lenke til kommentar
madmats Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 kanskje det er et eller annet på din snapchat bruker som trigger en kræsj, er det etter login at den kræsjer? prøv en annen bruker? før du reinstaller, prøv å wipe bare cashe kanskje? fra recovery Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 det krasjer før jeg kommer til login siden. Jeg kan prøve å wipe cache, og kanskje dalvik? eller factory reset? Lenke til kommentar
madmats Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 ja prøv å wipe cache, det hadde jeg hvertfall testet. om snapchat er viktig nok til gidde å ta en factory reset får du jo vurdere selv Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Noen foreløpige erfaringer med battertid etter oppdatering til 6.0? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå