Kneipp Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 (endret) Fikk nå ota på 5.1.1, niiiiiiice LMY48B. Snodig at denne ikke er tilgjengelig på https://developers.google.com/android/nexus/images Endret 28. mai 2015 av Kneipp Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 (endret) Grattis, Kneipp! Har ikke lest noen steder at den er gjort tilgjengelig for Nexus-foner, kun Android Wear. Men da venter jeg i spenning xD Edit: Nå har jeg lest det! Håper med denne oppdateringen at Lollipop nå blir like stabil som KitKat 4.4.4 var. Kunne gå måneder mellom hver restart. Når det er sagt, så ble det MYE bedre med 5.1. Jeg skrur normalt av ALT på natta (4G, bluetooth, wifi) og da tappes batteriet 4-5% på 6-7 timer. Endret 20. mai 2015 av Pey'J Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Googlet Nexus rykter for noen dager siden og da fant jeg følgende: Det kommer to modeller, en 5,7 tommer laget av Huawei og en 5,2 tommer laget av LG ila. året. Håper det siste er tilfellet! Kunne tenke meg litt større skjerm, men ikke over fem tommer. Og så håper jeg de ikke bruker Snapdragon 810, mtp. på varmeproblemet. Lenke til kommentar
Tvøga Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Hei, har et problem med min Nexus 5. Når jeg trykker på låseknappen, har det en tendens til å være så følsomt at "slå av" kommer opp. Uansett hva jeg gjør når dette valget kommer opp, slår mobilen seg av og på igjen. Dette er fryktelig frustrerende, og har i det siste skjedd svært ofte. Noen som har vært borti dette, og kan gi noen råd? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Hei, har et problem med min Nexus 5. Når jeg trykker på låseknappen, har det en tendens til å være så følsomt at "slå av" kommer opp. Uansett hva jeg gjør når dette valget kommer opp, slår mobilen seg av og på igjen. Dette er fryktelig frustrerende, og har i det siste skjedd svært ofte. Noen som har vært borti dette, og kan gi noen råd? Du må ha en knapp som er treg? Du skal jo være nødt å holde inne i noen sekunder før "slå av" valget kommer opp. 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Hva slags SIM-kort brukere dere i deres telefoner? Jeg har adapter fra NANO til MIKRO, men det ser ut til at telefonen min ikke vil lese NANO-SIM. Hva betyr 128K som står på baksiden av SIM-kortet? Er det noen SIM-kortteknologier som ikke støttes av Nexusen, siden den nå er noen år gammel...? Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 The 64K Card vs. the 128 SIM Card The 64K SIM card used to be the top SIM card available before the release of the 128K SIM card in 2003, which doubled its storage capacity size. The 64K SIM card can hold information for up to 500 contacts, while the 128K SIM card contains information for up to 600 contacts or more, but this may vary depending upon the SIM card manufacturer and the device in which the card is used. Beyond the memory storage, the 128K card dedicates a large portion of its memory to information-on-demand services, not usually available with the 64K card. The larger the SIM card, the more mobile network applications the mobile carrier can run from it. http://www.ehow.com/info_12168797_64-k-sim-card-vs-128-k-sim.html Lenke til kommentar
Klaymen Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Hei, har et problem med min Nexus 5. Når jeg trykker på låseknappen, har det en tendens til å være så følsomt at "slå av" kommer opp. Uansett hva jeg gjør når dette valget kommer opp, slår mobilen seg av og på igjen. Dette er fryktelig frustrerende, og har i det siste skjedd svært ofte. Noen som har vært borti dette, og kan gi noen råd? Jeg har og denne feilen. Den er visst ganske vanlig. Jeg prøvde å åpne den for å se om jeg kunne fikse knappen, men det hjalp bare midlertidig. Nå bruker jeg ikke knappen lengre, gjør heller slik som dette: http://www.richxiong.com/2014/10/workaround-nexus-5-power-button-issue/ Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 *snip* Okay, takker. 128K er tydeligvis urgammel teknologi. Bare lurer på hvorfor ikke jeg får noen andre SIM-kort enn et gammelt MIKRO-SIM til å funke i min Nexus. Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Ikke Nexus 5 det er snakk om i artikkelen, men det kan jo være relevant for det? Står forresten noen erfaringer med Nexus 5 og sim adapter i kommentarfeltet. http://www.androidcentral.com/warning-using-sim-adapter-incorrectly-brings-down-world-hate Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Det er faktisk et Noosy adapter jeg har, så greit at det ikke blir rakket ned på. Men, siden det funker med noen sim-kort, bare ikke noen av de nye, tenker jeg det har noe med SIM-kortteknologi å gjøre. Finner bare iikke noe info på det. Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Enkleste å gjøre er vel å kontakte mobiloperatøren din eller der du kjøpte mobilen. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Ja, jeg tok kontakt med NetCom og de sendte meg et nytt SIM-kort. Et 128K nano-SIM, som med adapter passer fint i telefonen, men som ikke registreres. No SIM. No Service. Kan det være software relatert? Jeg har dillet frem og tilbake med diverse boot loaders osv (tror jeg), for å få inn Cyanogenmod på telefonen, men den kjører stock Android 5.1 nå. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Da har jeg åpna telefonen min (den ligger i deler på pulten) og det viser seg at jeg mangler én av de fjærene som leser av SIM-kortet. Det ser ut som om den er bøyd, så skal prøve å bøye tilbake. Er ikke redd for å ødelegge noe, for telefonen funker jo ikke som den skal uansett. Jaja... Lenke til kommentar
johanf Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Etter å ha fiklet litt, fant jeg ut at en av de fjærene var bøyd vekk fra sin stilling. Dette skjedde nok da jeg satte inn SIM-tray med adapter UTEN å ha SIM i adapteret. Jeg fikk bøyd den delvis tilbake, og nå ser det ut til å funke med alle SIM-korttyper jeg putter i telefonen. Lesson learned... Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Noen som sliter med dekning? Har tele2, bruker 4g, nano til microsim adapter, andre tlfer har grei dekning her men er merkbar dårligere på min nexus 5 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 https://www.myamplifiers.com/catalog/4g/item-ma2600l-lte.htmlno slikt blir litt vel dyrt å investere i Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 https://www.myamplifiers.com/catalog/4g/item-ma2600l-lte.html no slikt blir litt vel dyrt å investere i Ja, man kan risikere dyre bøter (fra kr 2500 til 50 000): http://www.tu.no/it/2014/04/12/privatpersoner-blokkerer-mobilnettet-med-gsm-repeatere Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Det og forsåvidt, jaja, får bare leve med 0-1 streker dekning da, skal jo bare bo her ut året Til dere litt mer erfarne: kan man viderekoble mobilen sin til skype elns? har alltid tilgang til wifi seh Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Er det bedre dekning på 3g? Isåfall, bare slå av 4G for det er nesten ingen forskjeller i hastighet osv likevel, med mindre du har åpnet opp for maks fart på mobilnettet da. Er stort sett strupet på 10mbit. Iallefall slik hos de fleste operatører som låner nett av telenor og netcom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå