Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden

Anbefalte innlegg

Tatt fra ulike forumer der LTE er tilgjengelig.

"Early reviews of the Nexus 5 revealed some really weird battery claims. Many folks say battery life is great one day, but poor the next." Akkurat hva jeg trenger når jeg betaler 4000 for en telefon.

So I was using my phone pretty heavily from the time I got it and charged it to 100%. I played with it for the next 6.75 hours downloading apps, using GPS, Hangouts, Video, you name it. That's pretty much my normal use when on my phone. I WILL DEFINITELY BE NEEDING AN EXTENDED BATTERY CASE (when available).

1% battery left

6h 44m 27s on battery

Screen 29% / Screen time 3h 35m 42s
Mediasaver 15%
Android OS 9%
Hangouts 8%
Google Play 5%.

Min Note 1 med Kinabatteri og en utladet iPhone 4S klarer bedre.

Jeg vet ikke hvordan din hverdag fungerer for deg,

Men her er det 06.00 - 23.00 og jeg skal ha batteri hele perioden.

;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ikke ut som den hadde noe spesielt dårlig batteritid på den siden der?

AtW

2 timer med stresstest er relativt mye, når utgangspunktet til batteriet til N5 er 4 og 50 minutter, men ofc opp til deg.

Jeg ser iPhone 5S, Note 3 og LG G2 som klare konkurrenter, og for meg ser det ut som alle oppererer med vesentlig bedre batteritider?

Jeg har enda værre batteri enn Phonearena attpåtil.

Lenke til kommentar

4 timer on screen time er helt fint. Ikke supert, men helt fint. HTC One og Galaxy S4 har tilsvarende.

Har en Note 3 også, så sliter meg ikke igjennom dagen.

Synd at du har fått en defekt telefon da Kurio.

Phonearena er noe drit i batteritester.

Vent heller på Anandtech, de er de eneste som kan teste telefoner skikkelig om dagen.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Tatt fra ulike forumer der LTE er tilgjengelig.

"Early reviews of the Nexus 5 revealed some really weird battery claims. Many folks say battery life is great one day, but poor the next." Akkurat hva jeg trenger når jeg betaler 4000 for en telefon.

So I was using my phone pretty heavily from the time I got it and charged it to 100%. I played with it for the next 6.75 hours downloading apps, using GPS, Hangouts, Video, you name it. That's pretty much my normal use when on my phone. I WILL DEFINITELY BE NEEDING AN EXTENDED BATTERY CASE (when available).

1% battery left

6h 44m 27s on battery

Screen 29% / Screen time 3h 35m 42s

Mediasaver 15%

Android OS 9%

Hangouts 8%

Google Play 5%.

Min Note 1 med Kinabatteri og en utladet iPhone 4S klarer bedre.

Jeg vet ikke hvordan din hverdag fungerer for deg,

Men her er det 06.00 - 23.00 og jeg skal ha batteri hele perioden.

;)

Var mye rage her nå ja. Synd du er misfornøyd. Jeg syns ikke 3.5 time med skjermen på er dårlig for en telefon med 2300mAh og 5" FHD skjerm. Hvis man bruker telefonen sin over 50% av tiden man er våken, har man et større problem enn dårlig batteritid.

http://www.phonearena.com/phones/benchmarks

Her kan du sjekke batteritiden vettu, helt forjævelig.

4 timer og 50 minutter, mens iPhone 5S, Note 3 og LG G2 har vesentlig bedre batteri. Nei, og atter nei.

LG G2 har over 30% større batteri enn Nexus 5, 3000mAh mot 2300mAh. I den testen ligger G2 ca 40% foran Nexus 5. Altså utnytter den batteriet bedre, helt riktig.. Men gjentatte "Helg forjævelig" er en voldsom overdrivelse.

5s har 12 minutter lenger batteritid, eller ca 3-4% bedre. Å kalle dette "vesentlig bedre" er jo bare en vits.

Lenke til kommentar

Nei, det er jævelig mye bedre, hva utgjør disse 12 minuttene i prakisbruk. Kanskje 40-60 min mer?

Jeg vil ikke høre noen postive ord om denne telefonen, aboslutt ikke. Alt jeg vet er at denne skal kvittes med hvis en ikke root fikser mine problemer eller så blir den slengt på bålet. :evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar

Å bare roote telefonen vil jo ikke gjøre noen ting. I værste fall vil dårlige apps ta nye tilganger og kreve enda mer batteri.

Hvordan du får 12 minutter til å utgjøre 40-60 minutter mer i praksis aner jeg ikke. Det vil si at du ganger alle tallene i tabellen med 4-5, altså forventer du at G2 har en effektiv batteritid under bruk på 31 timer? Eller at 5S har 20 timer?

Lenke til kommentar

http://www.phonearena.com/phones/benchmarks

Her kan du sjekke batteritiden vettu, helt forjævelig.

4 timer og 50 minutter, mens iPhone 5S, Note 3 og LG G2 har vesentlig bedre batteri. Nei, og atter nei.

Wow, den er jo nesten like dårlig som xperia Z1 med 3000 mAh batteri!!!

Det er altfor lite informasjon om hvordan de har testet, resultatene varierer veldig uten at det er helt enkelt å se hvorfor, og det ser ut til at denne testen er veldig krevende for telefonen, siden vi ser så kort total batterilevetid og mange trege telefoner gjør det unaturlig bra.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Noen som ikke har fått med seg at KitKat er blodferskt ? Eventuelle telefon sammenligninger med ting som kjører 4.3 er egentlig ikke veldig relevant.

Er forøvrig helt enig i at N5 batteriet er lite, men tror jeg skal drøye litt med å konkludere altfor bastant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Wow, den er jo nesten like dårlig som xperia Z1 med 3000 mAh batteri!!!

Helt grusomt, tyder på latterlig dårlig optimalisering da de burde minst klart det femdobbelte av Z1.

Endret av Slettet-jDflNq
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anandtech diskuterte nexus 5 batteritid i sin podcast:

http://www.youtube.com/watch?v=dyErUH5YrTU&t=111m30s

Edit: Tåpelig med embedding når ikke de lar meg linke til et bestemt tidspunkt.

Kort sagt er den vesentlig bedre enn nexus 4, men den klarer ikke å hamle opp med G2, selv om den kanskje er mer strømgjerrig.

Men G2 har jo mye større batteri. Så sammenligningen blir ganske teit.

Stock android betyr ikke at alt er optimalisert så du får super batteritid, heller motsatt da du ikke har strømsparingsfunksjoner som mange andre har.

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne gjort som jeg gjorde når jeg kjøpte N4 og N7 og bestilt fra amerikanske Google Play gjennom JetCarrier, men støtte for LTE i Norge gjorde at jeg nå har bestilt telefonen fra en norsk nettbutikk. Etter hva jeg så tidligere i tråden ville man ikke spare noe særlig på å kjøpe telefonen fra England eller Tyskland, og norsk garanti er også kjekt å ha.

Jeg hadde virkelig håpet at ryktene om at Google skulle selge hardware på Google Play i Norge skulle slå til, men ser dårlig ut så langt.

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne gjort som jeg gjorde når jeg kjøpte N4 og N7 og bestilt fra amerikanske Google Play gjennom JetCarrier, men støtte for LTE i Norge gjorde at jeg nå har bestilt telefonen fra en norsk nettbutikk. Etter hva jeg så tidligere i tråden ville man ikke spare noe særlig på å kjøpe telefonen fra England eller Tyskland, og norsk garanti er også kjekt å ha.

Jeg hadde virkelig håpet at ryktene om at Google skulle selge hardware på Google Play i Norge skulle slå til, men ser dårlig ut så langt.

Eneste grunn til å kjøpe utenlands er for å få tak i 32 GB versjonen. Den kommer visst ikke til Norge med det første.

Lenke til kommentar

For dere som klager over kamerakvalitet:

There is a glimmer of hope, however. Representatives from the Android team say that software is to blame for the weak performance, not hardware, and reps tell me that a fix is coming to deal with the issues in the upcoming weeks. I've even seen an early build of the new software, and while it's only a minor improvement — autofocus is a hair faster, but still inconsistent, and picture quality hasn't changed — it's nice to see Google already at work.

Kilde: Theverge

Fiks er på vei og det pleier omtrent alltid være risiko med å kjøpe første batch av telefoner. Nexus 4 fikk en oppdatering av byggeprosessen hvis dere husker det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...