Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste "problemet" hos meg med 5.0 er det der minnegreiene som gjør at hjemskjermen lugger etter noen dager. Restarter fonen et par ganger i uka pga det. Ikke spesielt slitsomt i grunn.

Jeg har også dette problemet (fortsatt).

Jeg har det samme, samt at kameraet sliter ofte med å fokusere. Jo, og en annen greie. Når jeg er på kameramodus så er lys og farger helt fine, bytter jeg til videokamera så er det akkurat som en grå film går over skjermen og hele bildet blir mye mørkere og dårligere. Det var ikke sånn før, jeg har filmet i de samme omgivelsene og det er noe jeg legger godt merke til at har forandret seg.. :hrm:

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en god aux kabel til å bruke i bil, eller er det samme hvilke kabel jeg bruker.

Sliter med veldig lav lyd når jeg kobler Nexus 5 til bilstereo med aux, til forskjell fra bluetooth lyd.

Endret av K_7
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en god aux kabel til å bruke i bil, eller er det samme hvilke kabel jeg bruker.

Sliter med veldig lav lyd når jeg kobler Nexus 5 til bilstereo med aux, til forskjell fra bluetooth lyd.

Så lenge du ikke bruker en veldig lang eller en veldig tynn kabel skal den har lite å si for volumet du får. Bluetooth vil stort sett være bedre her uansett da du beholder digitalt signal ett ledd ekstra :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Bluetooth vil stort sett være bedre her uansett da du beholder digitalt signal ett ledd ekstra :)

Tja... Det spørs hvilken DAC en ønsker å benytte, men den i telefonen er ikke allverden så du har vel rett i de fleste tilfeller.
Lenke til kommentar

Bluetooth vil stort sett være bedre her uansett da du beholder digitalt signal ett ledd ekstra :)

Tja... Det spørs hvilken DAC en ønsker å benytte, men den i telefonen er ikke allverden så du har vel rett i de fleste tilfeller.

Det har du selvsagt rett i, og som du sier er DAC'ene som settes i telefoner sjeldent laget av gull (overført betydning). Likevel er det også et poeng at man vil ha DAC'en "nærmest mulig" høyttalerne for å unngå unødvendige analoge overganger og støykilder

Lenke til kommentar

Jeg venter også. Leste det kom en ny build (r3) av 5.1, muligens 5.1.1?

Det er (var) noen småbugs med den første builden av 5.1 som visstnok er fikset.

Normalt ruller Google ut oppdateringer i puljer over 2-3 uker, men er enig med deg at det drøyer nå...

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Normalt ruller Google ut oppdateringer i puljer over 2-3 uker, men er enig med deg at det drøyer nå...

Hvis man går lei av å vente er det jo bare å flashe.

https://developers.google.com/android/nexus/images

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Kommer i løpet av de neste dagene til å bytte ut min Nexus 5 med en LG G3 :) 

Fant 32 gig-versjonen, pent brukt, med 3 GB ram på finn for under 3000. Har hatt en for det meste god opplevelse med min Nexus 5, men batteritiden og kameraet er litt for dårlig til at jeg vil ha den noe særlig lengre. Kommer nok til å savne pure android though, tar nok ikke lang tid før jeg rooter LG-en.

Lenke til kommentar

Min kom i dag tidlig.

AtW

Lenke til kommentar

Ja, flashing og den linken har vært nevnt tidligere. Så gjennom guiden, og når man ikke har gjort det før og må sette opp nødvendige programmer så syns jeg ikke det er "bare". Alt er enkelt når man kan det :)

Skrev svaret mitt litt i farten, men jeg gjorde det for en liten stund siden for første gang. Hadde før det kun flashet min S2 via Odin, som jo er en ganske enkel prosess.

Nei, du har rett, det er ikke "bare" å flashe, man må jo laste ned en del programvare + image-fil, men hvis ventetiden på 5.1 blir for lang via Googles OTA-rollout (den gradvise fra 1% osv...) tar for lang tid kan man flashe. 

Brukte denne videoen som guide - https://youtu.be/5ka5dnPghzI - funket greit.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

telefonen ble mye bedre etter update. Kjappere og smoothere.

Opplever samme. Og bedre batteritid.

Fikk en glitch som gjorde at jeg måtte restarte fonen, og det var at Kamera sluttet å virke. Men det har kun skjedd én gang siden jeg fikk OTA for et par dager siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...