One 7 Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Ok løsning for de som ikke har oppdatert til lollipop, og synes ota varselet er irriterende. http://forum.xda-developers.com/google-nexus-5/general/how-to-disable-ota-lollipop-wakelock-t2952845 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Bare jeg som sliter med at telefonen blir "sirup" etter ett par dager uten restart?Dette startet etter at jeg la inn lollipop. Kjøpte meg trådløs ladestasjon nå, førsteinntrykket er bra.Kjekt å ha på kontoret. http://www.ebay.com/itm/351276334473?_trksid=p2059210.m2749.l2649&var=620434606951&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Nei jeg merker det selv (Nexus 6). Kanskje ikke sirup, men at det henger litt, programmer som starter kan bestemme seg for å ikke starte osv. Var en sak på Androidpolice om at Google nå offisielt tipset folk om å restarte telefonene for første gang, på tross av at det ikke finnes en restart-funksjon i standard android. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 (endret) Nei jeg merker det selv (Nexus 6). Kanskje ikke sirup, men at det henger litt, programmer som starter kan bestemme seg for å ikke starte osv. Var en sak på Androidpolice om at Google nå offisielt tipset folk om å restarte telefonene for første gang, på tross av at det ikke finnes en restart-funksjon i standard android. Ett av syntomene hos meg er at når jeg lukker ett program så reloades hele "desktopen" om du skjønner. Har widges for gmail og dem må laste inn alt på nytt. Alle ikonene lastes også på nytt. Så da går det for 1-2sek hvor hele skjermen er tom, altså uten ikoner. Endret 4. februar 2015 av PatSharpX Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Minner veldig om en memory leak i alle fall. Kan være noen apper som ikke er optimalisert for Lollipop. Du kan jo eventuelt sjekke minnebruken til programmene når du merker det, og se om det er noen som er unormalt høye. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Kona har fått låne reservetelefonen min, og hun klager på at Handcent-ikonet på hjemmeskjermen ikke viser hvor mange uleste SMS som ligger der. Dette virket fint før den ble oppdatert til 5.0.1. Er dette en bug på min mobil, eller er det en "feature" fra Google som ikke er så mye å gjøre med bortsett fra å installere en annen SMS-app? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 (endret) Nei jeg merker det selv (Nexus 6). Kanskje ikke sirup, men at det henger litt, programmer som starter kan bestemme seg for å ikke starte osv. Var en sak på Androidpolice om at Google nå offisielt tipset folk om å restarte telefonene for første gang, på tross av at det ikke finnes en restart-funksjon i standard android. adb reboot ^_^ Endret 4. februar 2015 av b-real Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Det er ingen funksjon som er innebygget i standard UI. Er godt kjent med at funksjonen finnes på systemnivå, er jo mange custom rom som også har bygget funksjonen inn i UI. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Deg er jo en kjent memory leak i Android 5. Det er OS som ikke frigir minnet. Det er løst i neste release (5.0.3 / 5.1 eller hva det når blir). Eneste som hjelper er restart. Om du går på innstillinger - Apper - og blar en gang til høyre (kjørende...) så ser du hvor mye MB System bruker. Min N5 lukker apper og reloader Launcher når er lite minne. Bør ikke bruke mer enn 5-600. Etter restart ligger min på 150-225 MB. Bare å vente på neste OTA / image. Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Finnes det noe mer eller mindre pålitelig informasjon om en ny ~5" Nexus? Mener det var noen rykter i sommer/høst? Fikk beskjed i går om at LG har sluttet å levere Nexus 5.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 5.1 er vist på vei straks. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Håper de har med ny radio i 5.1, wifi og mobil nettverk faller sporadisk ut her. Har resatt mobilen 2 ganger uten bedring. Ikke prøvd å flashe annen radio dog. Problemene startet etter lollipop.. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Noen fler som merker at både Chrome og instagram kræsjer og mobilen går tilbake til startskjermen? Min gjør dette mer og mer Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Sikkert den kjente minne-bug'en. Kun omstart løser problemet. Feilen er rettet i neste oppdatering. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Når kommer denne oppdateringen? Den minne-bugen er så vanvittig plagsom.. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Det er ikke sagt noe om når den kommer dessverre. Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Ryktene sier i slutten av februar Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 La oss håpe på det! Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Musikkspilleren som medfølger fungerer ikke på min. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Telefonen vil så og si ikke lade og batteriet tømmes raskt. Noen som har vært bort i dette?Startet vel i går. Var bare hjemme uten å bruke telefonen noe særlig. Dro bort til kompis og ladet opp til 100% ca kl 21. Dro på byen 3% batteri da jeg kom hjem. Koblet til lader i PCen, har nå 16% batteri. Startet telefonen på nytt ett par ganger i løpet av kvelden i går og i dag for å se på de har hjulpet. Sjekket også batteri bruke på apper, så har avinstallert Facebook Messager appen da det sto at den hadde brukt 36% batteri siden forrige fulllading. Åpnet den ikke i løpet av kvelden i går... Har googlet litt uten å finne noe ordentlig løsning. Hvordan er det med backup og restore, har tidligere hatt iPhone og der er jo slikt veldig enkelt via iTunes, finnes det noe tilsvarende for Android? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå