Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei jeg merker det selv (Nexus 6). Kanskje ikke sirup, men at det henger litt, programmer som starter kan bestemme seg for å ikke starte osv.

 

Var en sak på Androidpolice om at Google nå offisielt tipset folk om å restarte telefonene for første gang, på tross av at det ikke finnes en restart-funksjon i standard android.

Lenke til kommentar

Nei jeg merker det selv (Nexus 6). Kanskje ikke sirup, men at det henger litt, programmer som starter kan bestemme seg for å ikke starte osv.

 

Var en sak på Androidpolice om at Google nå offisielt tipset folk om å restarte telefonene for første gang, på tross av at det ikke finnes en restart-funksjon i standard android.

Ett av syntomene hos meg er at når jeg lukker ett program så reloades hele "desktopen" om du skjønner.

Har widges for gmail og dem må laste inn alt på nytt. Alle ikonene lastes også på nytt.

Så da går det for 1-2sek hvor hele skjermen er tom, altså uten ikoner.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Kona har fått låne reservetelefonen min, og hun klager på at Handcent-ikonet på hjemmeskjermen ikke viser hvor mange uleste SMS som ligger der. Dette virket fint før den ble oppdatert til 5.0.1.

 

Er dette en bug på min mobil, eller er det en "feature" fra Google som ikke er så mye å gjøre med bortsett fra å installere en annen SMS-app?

Lenke til kommentar

Nei jeg merker det selv (Nexus 6). Kanskje ikke sirup, men at det henger litt, programmer som starter kan bestemme seg for å ikke starte osv.

 

Var en sak på Androidpolice om at Google nå offisielt tipset folk om å restarte telefonene for første gang, på tross av at det ikke finnes en restart-funksjon i standard android.

 

adb reboot

 

^_^

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Deg er jo en kjent memory leak i Android 5. Det er OS som ikke frigir minnet.

Det er løst i neste release (5.0.3 / 5.1 eller hva det når blir).

Eneste som hjelper er restart.

 

Om du går på innstillinger - Apper - og blar en gang til høyre (kjørende...) så ser du hvor mye MB System bruker. Min N5 lukker apper og reloader Launcher når er lite minne.

Bør ikke bruke mer enn 5-600. Etter restart ligger min på 150-225 MB.

 

Bare å vente på neste OTA / image.

Lenke til kommentar

Telefonen vil så og si ikke lade og batteriet tømmes raskt.

Noen som har vært bort i dette?
Startet vel i går. Var bare hjemme uten å bruke telefonen noe særlig. Dro bort til kompis og ladet opp til 100% ca kl 21. Dro på byen 3% batteri da jeg kom hjem. Koblet til lader i PCen, har nå 16% batteri.

 

Startet telefonen på nytt ett par ganger i løpet av kvelden i går og i dag for å se på de har hjulpet.

Sjekket også batteri bruke på apper, så har avinstallert Facebook Messager appen da det sto at den hadde brukt 36% batteri siden forrige fulllading. Åpnet den ikke i løpet av kvelden i går...

 

Har googlet litt uten å finne noe ordentlig løsning.

 

Hvordan er det med backup og restore, har tidligere hatt iPhone og der er jo slikt veldig enkelt via iTunes, finnes det noe tilsvarende for Android?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...