Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En Nexus 5 på tur hjem til meg fra NetonNet. Håper jeg ikke har tatt et dårlig valg.

 

Som andre her har nevnt, batteriet er OK, men ikke supert, det samme vil jeg si om kameraet.

 

Ellers er det eneste jeg kan tenke meg er 16 GB vs 32 GB. Sistnevnte er kun å få tak i på Google Devices, men ser nå at N5 er utsolgt i både 16/32 GB fra den norske GPlay devices.

Lenke til kommentar

Flere som opplever at mobildekningen blir borte på 5.xx? Eneste som hjelper er reboot.

Er på 5.01 og det virker som dette skjer når den har vært i standby en stund.

Har Talkmore.

Har samme problem. Synes det er rart siden jeg wipet før oppgradering. Har problemer med wifi og etter lollipop

Lenke til kommentar

Vel jeg sideloaded 5.0, og da kom 5.01 OTA.

Syns Lollipop er litt uvant, men går seg vel til. Irriterende at de har slått sammen den vanlige mailklienten med gmail. Noen som har en god klient å anbefale? Også det nye bildegalleriet var jalla. La inn quickpic istedet. En annen ting som er anneredes er innstillingen for å se batteriforbruket. Før sto det hvor lenge telefonen hadde stått på siden forrige lading, nå står det hvor lenge det er igjen av batteriet. Eller ser jeg hvor lenge siden forrige lading en annen plass?

Endret av ronnyenk
Lenke til kommentar

Jeg fikk tilbud om, OTA om å oppgradere til lollippop for noen uker siden..men takket nei flere ganger....nå når jeg går for å sjekke om det finnes noen oppgraderinger finner den ikke noe. Var det ikke noe man kunne slette cache på, slik at den finner oppdateringen OTA?

Lenke til kommentar

Glasset på min Nexus 5 har knekt. Det virker som at det er et sted det er blitt en belastning for det går to sprekker utifra dette diagonalt nedover. Mobilen fungerer og sprekkene sjenerer lite (men er dog irritererende). Jeg forstår ikke helt hvorfor det har skjedd da jeg ikke har mistet telefonen. Jeg oppdaget den ene sprekka da jeg installerte noe en dag. Det så ut som et hår lå på skjermen. Noen andre her som har fått skjermen sprukket?

 

Det jeg lurer på er å sette på et slikt Panzer glass opp på glasset til mobilen. Tenkte det kanskje vil holde skjermen på plass slik at det ikke blir mer sprekker. Er dog litt usikker på hvordan det er å bruke en slik sprukket telefon over tid? nexus 5 er den telefonen jeg har vært mest fornøyd med, selvom batteriet kunne vært bedre. Nexus 6 blir altfor stor for min smak. Så er ogå usikker på om jeg skal kjøpe meg en ny Nexus 5 og ha denne som backup.

Endret av Obli
Lenke til kommentar

 

Flere som opplever at mobildekningen blir borte på 5.xx? Eneste som hjelper er reboot.

Er på 5.01 og det virker som dette skjer når den har vært i standby en stund.

Har Talkmore.

Har samme problem. Synes det er rart siden jeg wipet før oppgradering. Har problemer med wifi og etter lollipop

 

Wipet før 5.0 jeg også, men jeg har ikke hatt problemer med wifi.

Etter at jeg prøvde 'Velg en nettverksoperatør' under Mobilnettverksinnstillinger så har jeg ikke mistet dekningen. Tenker kanskje at det er mer isolert Talkmore/Lollipop i mitt tilfelle, muligens.

Endret av Kneipp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...