Xtra Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Høres fristende ut. Hvordan har det vært med tilgjenglighet i Norge på Nexus telefoner? Har det bare vært den dårligste som har funnet veien, eller kommer 32 GB etterhvert? Ser vi kun har Nexus 7 med WiFi i Norge, ikke med 4G... Svaret jeg fikk fra LG Norge på FB-siden deres: "I Norden, starter vi med å lansere 16GB-versjonen i svart. Vi vil komme tilbake senere med informasjon om hvorvidt vi vil selge den hvite versjonen eller 32 GB-versjonen. Mvh LG Electronics Norge." Så det er foreløpig uavklart... jeg tipper at dersom du ønsker telefonen m/32GB relativt snart (og samtidig vil kjøpe fra Norge) må du nok belage deg på en viss ventetid. Endret 6. november 2013 av Xtra Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Er redd denne blir for stor. Min S III er stor nok. Noen som har gått fra S III til Nexus 5 her? Den fysiske størrelsen er så og si identisk. Du får bare en større skjerm. http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone2=4238 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 JohnRichard: Nexusen er faktisk 1,4 mm smalere enn Galaxy S3, så den vil oppleves pittelitt mindre til tross for større skjerm. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Takk for positive! svar. :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Nå har du ingen grunn til å ikke bytte Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 (endret) Takk for positive! svar. :-) Skal nevnes at LG G2 har en bedre DAC, hvis du vurderer disse to. Du slipper også å være prøvekaninen på versjoner som aldri er stabile. Dette kan ikke diskuteres engang, har hatt alle Nexus's siden 2011. Har selv Nexus 5 i hvit som jeg fikk i går, og den er helt meh, klassisk-android tlf. Kameraet er helt fucking tragisk og på musikk-fronten høres det ut som pile of trash med mine Weston øreplugger kontra iPhone 5C og LG G2. Fin skjerm og behagelig å holde i. Brukbar med KitKat, selvom det er rett og slett rippet for funksjoner som Android burde ha hatt. Jeg vil ikke si skjermen er bedre enn hva f.eks Note 3 og iPhone 5S har, men den er veldig god, og klarer seg bra selv i sollys. Batteriet er et kapitell for seg selv.... Varer knapt en arbeidsdag med heftig bruk. Endret 7. november 2013 av Kurio Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 (endret) Greia med "ren android" er at du kan legge til ting (funksjoner) som du selv vil, hvilket du er klar over når du handler en slik telefon. Kameraet vet du hvordan er ved å lese tester og se spesifikasjoner og er helt på G med tanke på pris for denne telefonen. Note 3 og 5s er telefoner i en helt annen prisklasse og ikke direkte sammenlignbare med denne telefonen, imo. Batteriet er derimot på grensen til brukende utifra det jeg har lest av tester og var nesten årsaken til at jeg dreit i å handle denne. Endret 7. november 2013 av Klykken- Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Det er ikke noe med at det er ren-android, det er en fordel. Slipper cancerdrit som TouchWiz og HTC Sense f.eks da. Det som er tingen er at du blir en prøvekanin, og det er rett og slett ustabilt, og vet ikke hvor mange ganger jeg roota min Nexus, men bedre ble det. Jeg var ikke klar over at kameraet sugde så hardt når den koster 4000 nei. Kan ikke ha telefonen med meg på tur, kan ikke stole på batteriet. Jeg kan fint sammenlikne den med Note 3 og 5S. Jeg betaler ikke 4000 for en dritt som fungerer halveis og alt er på halv tolv kontra 5000 der alt fungerer, der HW er bedre, der interface er bedre, der funksjoner er bedre og der bruksopplevelsen er bedre. Nexus 5 er den største tragedien LG har kommet med utenom 4X. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 (endret) Åja, sitter nå med telefonen. Dro ut av lader 06.00 denne morningen. Surfa og musikk på bussen i 30 min, og nå noen telefonsamtaler + spilling i 10 min, og batteriet er på 31%. Nydelig, beste telefonen!!!! Endret 7. november 2013 av Kurio Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Åja, sitter nå med telefonen. Dro ut av lader 06.00 denne morningen. Surfa og musikk på bussen i 30 min, og nå noen telefonsamtaler + spilling i 10 min, og batteriet er på 31%. Nydelig, beste telefonen!!!! Den gikk ned 69% på 40 minutts bruk? Det er jo 9 watt, er det i det hele tatt mulig? AtW Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Den gikk ned 69% på 40 minutts bruk? Det er jo 9 watt, er det i det hele tatt mulig? AtW Batteriet er på 31% nå*. Det er ikke det at det er et problem for meg, siden har lader tilgengelig. Men det skal ikke være sånn, rett og slett. Tappes fort som faen, og Spotify trekker noe helt vilt. Jeg ser andre med samme problemet også, så skal vell roote den i kveld og sjekke om det blir bedre før den blir lagt ut på finn.no eller sendt i retur. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Hehe, merksnodig. Og det er ikke noe bogusapp som ikke er 100% kompatibelt med 4.4 tapper den for strøm? Sjekket for dette? Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Kurio: Var det såpass ille? Jeg hadde jo N4 og elsket smootheten etc. Men jeg klarte bare ikke helt å akseptere hvor elendig (hit & miss) kamera var samt batteritiden. Gikk over til Sony Z i juni og batteritiden + kamera var som en annen verden. Planen var alltid å ha N5 men er en grunn til at den selges såpass billig i statene. Egentlig veldig skuffende for jeg er dritfan av Stock Android men Sony er pokker meg ikke så langt unna, synes jeg. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Takk for tilbakemeldingen, kanskje S III'en kan leve en stund til. Den er rask og grei med Nova Launcher Premium og Nexus theme. Savner vel egentlig ikke noe. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Har sjekket hva som kjører, har tracer med Citrix på telefonen også slik at jeg kan følge med på PCen, men forsatt samme problemet. En fabrikkgjennoppretning har heller ikke fikset problemet. Det som er leit er at det er andre som har det samme problemet og, dessverre. N4 er megasmud nå. Var N4 megasmud de 2 første månedene? Nei, det var rett og slett helt forjævelig. Vanilla Android er overvurdert til 1000, er knapt noen som bruker det. Huawei bruker en versjon som er nærmere enn Vanilla en normalt, og fungerer OK. Det er bare trist hvordan denne telefonen som jeg hadde faktisk spart opp til, gledet meg til, lest mye og skulle bli min beste telefon noensinne er råtten tvers igjennom. Jeg ville aldri funnet på å kjøpe denne telefonen igjen. Det finnes så mange andre alternativer som er veldig gode valg. Batteriet er det største ankepunktet. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 :/ Nå revurderer jeg hele N5 og beholder Sony Z. Er egentlig designhore per definisjon og ting må føles behagelig å holde i hånden. Æsj! Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Hadde valgt Z glatt ovenfor N5 uansett. Jeg skal forøvrig roote den i kveld, og oppdatere firmware for å se hvordan dette blir. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 (endret) Her var det mye rage. Her er stats for meg med shady 4G dekning, all sync på, Google Now aktivert. Tatt av laderen i dag tidlig. Helt akseptabelt. Vil tippe jeg kan nå 4 timer on screen time. Hvordan @Kurio greide å tømme batteriet ned til 31% er jo ett mysterium. Også usikker på hvilke bugs han snakker om ? Har ikke merket noe til det. Har hatt Nexus telefoner siden Galaxy Nexus. Ikke stabile ? Hva har du røyka Kurio ? Endret 7. november 2013 av Lunalotic 2 Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Vel, min er jo splitter ny da den forrige ble stjålet (lørdag) la oss ta en galskap og trade med hverandre, Kurio:p Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Wow, du som er heldige eier av en feilfri telefon, gratulerer. Synd at det ikke er min telefon det er noe med, siden mange andre har samme problemet og. Er ikke noe nyhet hvor jævelig batteriet på N5 er vettu. Bugs? Var det snakk om bugs her? Nei det var det ikke. Det som det er snakk om er skjermrotering som henger seg opp, apper som henger seg opp, telefon som rebooter seg selv og tømmer seg fort for batteri. Har ikke røyket noe, legger bare fakta på bordet, N5 er ingen great deal. Vil du ha en telefon som N5, så kan du gjerne kjøpe den. LG G2 eller Note 3, skikkelig android-telefoner. Nexus 5 > Prøvekanin telefon med store mangler og helt forjævelig batteritid. ty. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå