Unlimited LTD Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Ikke still lyden ned til vibrering, trykk kun på prioritert. Om du ikke gjør andre valg er det kun alarm som har lyd. Og når du setter på ingen, er det lurt å sette varighet. Problem: Noen apper varsler fortsatt, selv om mobil står på prioritet, f. eks. Viber. Trolig en bug. Hvilke apper er dette? Greit å vite så man ikke kommer i en pinlig situasjon. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Facebook Messenger har også klart å vibrere når den står i prioritet hos meg, får det ikke bort. Krever sikkert oppdatering fra Facebook. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 24. november 2014 Forfatter Del Skrevet 24. november 2014 Ikke still lyden ned til vibrering, trykk kun på prioritert. Om du ikke gjør andre valg er det kun alarm som har lyd. Og når du setter på ingen, er det lurt å sette varighet. Problem: Noen apper varsler fortsatt, selv om mobil står på prioritet, f. eks. Viber. Trolig en bug. Hvilke apper er dette? Greit å vite så man ikke kommer i en pinlig situasjon. Viber har jeg selv erfart, men skal gjelde Whatsapp og FB Messenger også. Trolig også andre. Veldig snodig at Google har laget et slikt proriteringssytem som lar seg "lure". Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 (endret) Viber har jeg selv erfart, men skal gjelde Whatsapp og FB Messenger også. Trolig også andre. Veldig snodig at Google har laget et slikt proriteringssytem som lar seg "lure". Enig. Jeg har ikke problemer med whatsapp, den oppfører seg som den skal hos meg. EDIT: Facebook messenger ligger ikke heller som "priority" notification, så man kan ikke selv fikse det uten å skru av notifications fra programmet. Endret 24. november 2014 av Mixy Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Får dere kun vibrering eller også lyd når den står i priotert? Jeg tror vibrering er tillatt, men ikke lyd. Derfor må man slå av vibering på varseler i de(n) aktuelle appen(e) Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Det er i hvertfall et håpløst opplegg. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Ja, det burde finnes en global innstilling i OSet for det. Men hadde det samme problemet i KitKat (med blant annet Facebook appene). Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Merker at "launcheren" restarter for hver gang man går ut fra en app via hjemknappen. Skikkelig lugging og oppdatering av widgets og app-ikoner. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Hvis du da går inn på Developer Options og Process Stats så kommer du nok til å se at minnebruk er Critical. Usikker på hvorfor det skjer, men en restart løser problemet. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Merker at "launcheren" restarter for hver gang man går ut fra en app via hjemknappen. Skikkelig lugging og oppdatering av widgets og app-ikoner. jeg hadde samme problem når jeg hadde 4.4, men løste seg når jeg la inn 5.0. Antagelig fordi jeg wipet userdata. Lurt å ta en factory reset hvis det ikke er testet (det er jo alltid anbefalt ved store oppdateringer) Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 (endret) Hvis du da går inn på Developer Options og Process Stats så kommer du nok til å se at minnebruk er Critical. Usikker på hvorfor det skjer, men en restart løser problemet. Står moderat på dette. Ingen varsler i alle fall. Skal se om en restart gjør noe med dette. EDIT: Etter en oppdatering av listen stod det "enhetsminnet er svært viktig". Noe råtten oversetting der. Facebook og Facebook Messenger lå på topp, forøvrig. jeg hadde samme problem når jeg hadde 4.4, men løste seg når jeg la inn 5.0. Antagelig fordi jeg wipet userdata. Lurt å ta en factory reset hvis det ikke er testet (det er jo alltid anbefalt ved store oppdateringer) Streeeess.. Mye som må installeres osv, men det blir sikkert så jeg prøver dette om det ikke bedrer seg noe! Endret 26. november 2014 av Klykken- Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Hei, er nexus 5 en fortsatt god telefon? Jeg har en Samsung S3 nå som er hakkete og treig til stor frustrasjon. Men jeg vil ha 32GB utgaven, hvor er det best å få tak i den? Ebay? Norske forhandlere? Brukt?Takker for svar Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Gikk fra Galaxy S III til Nexus 5 32GB. Kjøpte på Play Store. Super fornøyd. Kjører Lollipop nå. Savner Sumo, men håper de snart oppdaterer appen... Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Jeg kjøpte den røde 32gb fra play store for ca en mnd siden. Kjempe fornøyd er jeg Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Etter en ukes tid med Android 5.0 har jeg merket meg at apper kræsjer mye oftere enn tidligere. Tidligere var det omtrent ingen kræsjer, men nå har jeg opplevd at kameraet kræsjer, og Chrome kræsjer titt og ofte. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 OTA oppdatering eller har du tatt en factory reset? Sistnevnte pleier og være det beste alternativet Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Jeg tok vel en OTA, bare gjennom kabel. Det var i hvertfall slik det ble beskrevet, he he. Ja, jeg får vel kanskje bite i det sure eplet og gjøre en factory reset. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Jeg sideloadet, og har ikke hatt noe spesielle problemer. Har 32GB, og har ikke hatt den så lenge. Kona har en 16GB som hun har hatt snart ett år, og den trøbler litt mer etter sideload. Og en del apper er ikke klar for Lollipop... Lenke til kommentar
madmats Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Det er jo litt enklere å gjenopprette fra en fabrikkresetting hvis du allerede har kjørt OTA, for da kan en bruke den nye gjenoppretting funksjonen http://www.droid-life.com/2014/11/25/android-5-0-feature-tap-go-restore-and-restore-from-specific-devices/ Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 29. november 2014 Del Skrevet 29. november 2014 Jeg skjønner ikke helt den nye fane funksjonen i Chrome nå. Før kunne du dra den ned for å få tilgang, men nå må du ut i vindusvelgeren nede til høyre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå