Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva jeg kan få for min Nexus 5 Black 16GB? Ingen skader på den.

Har original emballasje osv (ikke at det spiller noen kjempestor rolle).

Litt usikker, men tror jeg har 1 års uhells forsikkring på den, som dekker uhell ol (Dette må jeg sjekke ut senere).

Noen som vet sånn ca. verdi på tlf? 1000-1500kr?

I forhold til hva andre selger den for på Finn, vil en pris mellom 1500,- og 2000,- virke fornuftig. :)

http://www.finn.no/finn/torget/resultat?keyword=Nexus%205&SEGMENT=0&ITEM_CONDITION=0&SEARCHKEYNAV=SEARCH_ID_BAP_ALL&category=0/93&category=1/93/3217&category=2/93/3217/39&sort=0&periode=

Supert.

Forhåpentligvis har jeg enda 1 år igjen på forsikringen, burde øke prisen med et par hundre om ikke annet :)

takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hva jeg kan få for min Nexus 5 Black 16GB? Ingen skader på den.

Har original emballasje osv (ikke at det spiller noen kjempestor rolle).

Litt usikker, men tror jeg har 1 års uhells forsikkring på den, som dekker uhell ol (Dette må jeg sjekke ut senere).

Noen som vet sånn ca. verdi på tlf? 1000-1500kr?

I forhold til hva andre selger den for på Finn, vil en pris mellom 1500,- og 2000,- virke fornuftig. :)

http://www.finn.no/finn/torget/resultat?keyword=Nexus%205&SEGMENT=0&ITEM_CONDITION=0&SEARCHKEYNAV=SEARCH_ID_BAP_ALL&category=0/93&category=1/93/3217&category=2/93/3217/39&sort=0&periode=

Med tanke på at en får en flunkende ny Nexus 5 for rundt 2600 kr, så er nok 1500-2000 litt mye.

Jeg ville i hvertfall ikke betalt så mye for en brukt mobil.

Kanskje en kan få en tusenlapp?

Endret av lokmann
Lenke til kommentar

Hverken Runkeeper eller Endomondo klarer å spore joggeøktene mine. GPSen funker helt fint i maps-appen, men treningsappene klarer ikke å registrere at jeg har beveget meg i det hele tatt etter en halvtimesøkt. Noen andre som har vært borti dette?

Utrolig irriterende. En av grunnene til at jeg kjøpte Nexus 5 var fordi den er liten og lett nok til å tas med på trening)

Lenke til kommentar

Noen andre som bruker cyanogenmod? Har til nå brukt nightlies og har vært fornøyd med det. Men føler meg hekta på oppdateringer og tenkte å prøve ut Snapshot. Installerte M11, men opplever noen småting jeg ikke liker. Blant annet kræsjet mobilen i går uten forvarsel, måtte holde inne på-knappen i 10-15 sek for å få skrudd den på igjen. Er det bare jeg som har opplevd slike ting med Snapshot? De skulle jo være mer stabile enn nightlies...

Lenke til kommentar

Noen andre som bruker cyanogenmod? Har til nå brukt nightlies og har vært fornøyd med det. Men føler meg hekta på oppdateringer og tenkte å prøve ut Snapshot. Installerte M11, men opplever noen småting jeg ikke liker. Blant annet kræsjet mobilen i går uten forvarsel, måtte holde inne på-knappen i 10-15 sek for å få skrudd den på igjen. Er det bare jeg som har opplevd slike ting med Snapshot? De skulle jo være mer stabile enn nightlies...

OBS!

For our nightly users, to avoid conflicts on taking this update please do not apply an M11 build on top of any nightly beyond September 30th, as that was when this code was branched for testing and verification prior to release.

Kilde

Lenke til kommentar

Hverken Runkeeper eller Endomondo klarer å spore joggeøktene mine. GPSen funker helt fint i maps-appen, men treningsappene klarer ikke å registrere at jeg har beveget meg i det hele tatt etter en halvtimesøkt. Noen andre som har vært borti dette?

Utrolig irriterende. En av grunnene til at jeg kjøpte Nexus 5 var fordi den er liten og lett nok til å tas med på trening)

Dobbelsjekk at Endomondo og Runkeeper står på "High battery usage" med mode "High accuracy" under "Location" i innstillingene.

Hadde satt dette feil og endte plutselig opp med en gjennomsnittshastighet nærmere mach 1.

Ellers er det en kjent bug knyttet til GPS på Nexus 5 som kan påvirke deg.

post-61401-0-38232400-1413267663_thumb.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dobbelsjekk at Endomondo og Runkeeper står på "High battery usage" med mode "High accuracy" under "Location" i innstillingene.

Hadde satt dette feil og endte plutselig opp med en gjennomsnittshastighet nærmere mach 1.

Ellers er det en kjent bug knyttet til GPS på Nexus 5 som kan påvirke deg.

Bruker også Runkeeper når jeg er ute å trener og har heller aldri hatt noen problemer med å spore turen min. Men man må ha GPS satt på stor nøyaktighet.

Lenke til kommentar

Raser prisen ned på denne ved lansering av den nye, vet ikke hva som har skjer tidligere jeg

Godt mulig prisen blir justert ned litt. Ettersom det er relativt små forskjeller i spesifikasjoner (snapdragon 805 kontra 800 og eventuelt mer ram), vil jeg tro at de kan selges parallellt en god stund. Mange vil fortsatt foretrekke Nexus 5 pga størrelsen.

Vill gjetning: Nexus 5 går 500,- ned veiledende og Nexus 6 legger seg 500 kroner over dagens pris. Altså 2499 / 3499 for 16gb, mulig Nexus 6 blir enda dyrere.

Lenke til kommentar

Raser prisen ned på denne ved lansering av den nye, vet ikke hva som har skjer tidligere jeg

Godt mulig prisen blir justert ned litt. Ettersom det er relativt små forskjeller i spesifikasjoner (snapdragon 805 kontra 800 og eventuelt mer ram), vil jeg tro at de kan selges parallellt en god stund. Mange vil fortsatt foretrekke Nexus 5 pga størrelsen.

Vill gjetning: Nexus 5 går 500,- ned veiledende og Nexus 6 legger seg 500 kroner over dagens pris. Altså 2499 / 3499 for 16gb, mulig Nexus 6 blir enda dyrere.

Ser ut som Nexus 6 (32 GB) vil starte på ca. 5000,- i Norge basert på siste lekkasje: http://www.phonearena.com/news/Nexus-6-and-9-prices-leak-suggests-the-times-of-affordable-Nexus-is-over_id61747

Lenke til kommentar

Tja, jeg kom til 4270 dersom de bruker samme forhold mellom eur og nok som nexus 5. Som det også står ligger butikkene over play store i pris, så da kanskje vi kan tro på 3999,- på nett i alle fall

Edit: og det er en sammenligning mellom 16gb nexus 5 og 32gb 6

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...