Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-jDflNq

Selvfølgelig anbefaler de å kjøpe på det norske markedet, for det er da de tjener penger... Samma om Nexus 5 hadde kostet 1k i USA og 10k i Norge så hadde de anbefalt å kjøpe i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig anbefaler de å kjøpe på det norske markedet, for det er da de tjener penger... Samma om Nexus 5 hadde kostet 1k i USA og 10k i Norge så hadde de anbefalt å kjøpe i Norge.

Det er klart, LG fører jo N5 på vegne av Google i Norge ettersom Google Play ikke selger HW i Norge.

Allikevel - jeg bryr meg ikke om deres oppfordring. Det jeg bryr meg om er en reklamasjonsrett på 5 år som man får ved å kjøpe den i Norge vs. tilnærmet ingen hvis du kjøper den fra utlandet. Tvilsomt at jeg beholder telefonen i 5 år, men trolig 2-3 år.

Lenke til kommentar

Virker jo greit å få bestilt den, men vet du hvordan man får sendt den til Norge?

Kommer an på hvor du bestiller fra, men iflg tråden hos xda er det greit å bruke

forward2me eller borderlinx hvis du bestiller fra UK

mailbox.de hvis du bestiller fra Tyskland

Dette er en service som gir deg en adresse i landet du bestiller fra, mottar pakken og sender det til din adresse i Norge.

Fra USA brukes ofte Jetcarrier.

Lenke til kommentar

Har ikke sett det tidligere i tråden, men mulig det står der, om LTE.

Det skal være en versjon for USA/Nord-Amerika og en for resten av verden, ref link under

http://www.androidcentral.com/nexus-5-models-whats-different-between-two

Edit (fra linken) :

North America (D820) model:

• GSM: 850/900/1800/1900 MHz
  • CDMA: Band Class: 0/1/10
  • WCDMA: Bands: 1/2/4/5/6/8/19
  • LTE: Bands: 1/2/4/5/17/19/25/26/41

Rest of World (D821) model:

• WCDMA: Bands: 1/2/4/5/6/8
  • LTE: Bands: 1/3/5/7/8/20

Det er slik det er skrevet, men jeg må si jeg skjønner lite av hva som står om WCDMA og LTE. Noen andre som forstår hva dette betyr?

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Har ikke sett det tidligere i tråden, men mulig det står der, om LTE.

Det skal være en versjon for USA/Nord-Amerika og en for resten av verden, ref link under

http://www.androidcentral.com/nexus-5-models-whats-different-between-two

Edit (fra linken) :

North America (D820) model:

• CDMA: Band Class: 0/1/10
  • WCDMA: Bands: 1/2/4/5/6/8/19
  • LTE: Bands: 1/2/4/5/17/19/25/26/41

Rest of World (D821) model:

• WCDMA: Bands: 1/2/4/5/6/8
  • LTE: Bands: 1/3/5/7/8/20

Det er slik det er skrevet, men jeg må si jeg skjønner lite av hva som står om WCDMA og LTE. Noen andre som forstår hva dette betyr?

Kort forklart så er LTS 4G og WCDMA 3G. Disse benytter forskjellige frekvensbånd avhengig av hvor i verden du befinner deg og hvilken operatør du benytter. Titter du her http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LTE_networks kan du se at i Norge bruker vi bånd 3 og 7, noe som vil si at den Amerikanske versjonen ikke vil støtte 4G her i Norge.

Endret av Leroy
Lenke til kommentar

Kort forklart så er LTS 4G og WCDMA 3G. Disse benytter forskjellige frekvensbånd avhengig av hvor i verden du befinner deg og hvilken operatør du benytter. Titter du her http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LTE_networks kan du se at i Norge bruker vi bånd 3 og 7, noe som vil si at den Amerikanske versjonen ikke vil støtte 4G her i Norge.

Takk for svaret! Har sett tabellen på Wikipedia tidligere, men oversett kolonnen med "bands", vel... :)

Derfor jeg bestiller fra Norge, så vet jeg at det fungerer her iallefall.

Ingen grunn til å bestille fra Norge pga det, det er kun USA-versjonen som ikke har "europeiske" frekvenser. Bestiller du fra Tyskland eller Uk får du riktig modell.

Lenke til kommentar

Er det noen som har sjekket den billigste måten å få tak i en Nexus 5 med europeiske frekvenser og få fraktet den til Norge (UK vs Tysk Google Play, frakt, toll, etc.)? :)

Svart 32GB fra Tyskland (GPlay) 399EUR (3211). Tilsvarende fra UK 339GB (3248).

For å sammenligne med norske priser så blir det fra Tyskland 349EUR (2809) og fra UK 299GBP (2865). Vet ikke om det egentlig er så mye å spare når man legger til frakt x2 (fra Play Store til adresse i UK/Tyskland) så videre derfra til Norge + mva/fortollingsgebyr.

Når man i tillegg mister 5 års reklamasjonsrett er den eneste grunn jeg ser til å kjøpe fra utlandet (sett bort fra USA) er å få 32GB som LG enda ikke har bestemt seg om de vil føre i Norge.

Mest å spare fra USA men da får man ikke fungerende 4G/LTE på kjøpet.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...