Gå til innhold

Den store Nexus 5-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er hensikten med root igjen?

 

Du får kontroll over systempartisjonen som man ikke kan gjøre noe endringer på uten root. Feks kan du gå inn å endre konfigfiler som ligger i root mappa hvis du av en eller annen grunn trenger det.

Noen apper får flere tilganger med root. feks hadde jeg engang et anti-theft program som kunne legge inn en partisjon som overlevde fabrikkresett, slik at hvis noen tyver stjal mobilen og fabrikkresatte den så kunne jeg fortsatt spore den.

 

Sånne avanserte greier trenger man root til. 

Vil du feks endre oppstart animasjonen så må du ha root osv, sikkert noen andre som har eksempler på hva de bruker det til, selv så har jeg ikke rootet min nexus, har ikke behovet

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte mobilen min til 6.0 i går, men det gikk ikke helt som smurt. Først prøvde jeg å kjøre denne flash-all.bat som fulgte med factoryimage, men fikk feilmelding under flashing av system.img. Tok et kjapt googlesøk, og bestemte meg for å kjøre fastboot oem unlock. Dette fikk heller ikke flash-all til å fungere, så jeg gjorde det helt manuelt med følgende kommandoer:

fastboot erase boot
fastboot erase cache
fastboot erase recovery
fastboot erase system
fastboot erase userdata
 
fastboot flash bootloader bootloader.img
fastboot reboot-bootloader

fastboot flash radio radio.img
fastboot reboot-bootloader

fastboot flash system system.img
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash recovery recovery.img
fastboot flash cache cache.img
fastboot flash userdata userdata.img

EDIT: Etter dette virket ikke Vipps, som påstår at mobilen er rootet. Jeg gikk tilbake til fastboot og kjørte kommandoen fastboot oem lock, men det hjalp ikke. Jeg har aldri rootet telefonen.

 

EDIT2: Snapchat fungerer heller ikke lenger, den bare lukker seg etter å ha vist splashscreen i noen sekunder. Har også prøvd eldre versjoner uten hell.

 

EDIT3: Prøvde å legge inn Sumo, vet at den ikke virker på rootede telefoner. Den bare "Sluttet å virke" med en gang jeg prøver å starte den opp.

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte mobilen min til 6.0 i går, men det gikk ikke helt som smurt. Først prøvde jeg å kjøre denne flash-all.bat som fulgte med factoryimage, men fikk feilmelding under flashing av system.img. Tok et kjapt googlesøk, og bestemte meg for å kjøre fastboot oem unlock. Dette fikk heller ikke flash-all til å fungere, så jeg gjorde det helt manuelt med følgende kommandoer:

fastboot erase boot
fastboot erase cache
fastboot erase recovery
fastboot erase system
fastboot erase userdata
 
fastboot flash bootloader bootloader.img
fastboot reboot-bootloader

fastboot flash radio radio.img
fastboot reboot-bootloader

fastboot flash system system.img
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash recovery recovery.img
fastboot flash cache cache.img
fastboot flash userdata userdata.img
EDIT: Etter dette virket ikke Vipps, som påstår at mobilen er rootet. Jeg gikk tilbake til fastboot og kjørte kommandoen fastboot oem lock, men det hjalp ikke. Jeg har aldri rootet telefonen.

 

EDIT2: Snapchat fungerer heller ikke lenger, den bare lukker seg etter å ha vist splashscreen i noen sekunder. Har også prøvd eldre versjoner uten hell.

 

EDIT3: Prøvde å legge inn Sumo, vet at den ikke virker på rootede telefoner. Den bare "Sluttet å virke" med en gang jeg prøver å starte den opp.

Testa tv2 sumo her, kræsjer med en gang jeg prøver starter den. Er nok ikke kompatibel med 6.0 ennå. Tipper det er samme problem med vipps? Jeg har alltid hatt ulåst bootloader har aldri hørt at noen apper kan forbinde det med root før..

Lenke til kommentar

 

EDIT2: Snapchat fungerer heller ikke lenger, den bare lukker seg etter å ha vist splashscreen i noen sekunder. Har også prøvd eldre versjoner uten hell

Avinstaller, installer en gammel version (http://www.apkmirror.com/?s=snapchat&post_type=apps_post) og så oppdater via playstore.

 

Snapchat har ikke oppdaget at Android 6 har blitt laget.

 

 

Det er omtrent akkuratt det jeg har gjort, men det fungerer ikke. Kan prøve igjen. Hvilken versjon la du inn før du oppdaterte?

 

 

Jeg oppdaterte mobilen min til 6.0 i går, men det gikk ikke helt som smurt. Først prøvde jeg å kjøre denne flash-all.bat som fulgte med factoryimage, men fikk feilmelding under flashing av system.img. Tok et kjapt googlesøk, og bestemte meg for å kjøre fastboot oem unlock. Dette fikk heller ikke flash-all til å fungere, så jeg gjorde det helt manuelt med følgende kommandoer:

fastboot erase boot
fastboot erase cache
fastboot erase recovery
fastboot erase system
fastboot erase userdata
 
fastboot flash bootloader bootloader.img
fastboot reboot-bootloader

fastboot flash radio radio.img
fastboot reboot-bootloader

fastboot flash system system.img
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash recovery recovery.img
fastboot flash cache cache.img
fastboot flash userdata userdata.img
EDIT: Etter dette virket ikke Vipps, som påstår at mobilen er rootet. Jeg gikk tilbake til fastboot og kjørte kommandoen fastboot oem lock, men det hjalp ikke. Jeg har aldri rootet telefonen.

 

EDIT2: Snapchat fungerer heller ikke lenger, den bare lukker seg etter å ha vist splashscreen i noen sekunder. Har også prøvd eldre versjoner uten hell.

 

EDIT3: Prøvde å legge inn Sumo, vet at den ikke virker på rootede telefoner. Den bare "Sluttet å virke" med en gang jeg prøver å starte den opp.

Testa tv2 sumo her, kræsjer med en gang jeg prøver starter den. Er nok ikke kompatibel med 6.0 ennå. Tipper det er samme problem med vipps? Jeg har alltid hatt ulåst bootloader har aldri hørt at noen apper kan forbinde det med root før..

 

 

Ok, da satser jeg på det :)

Lenke til kommentar

La inn 9.15.1 av snap. Den fungerer, men med en gang du oppdaterer til siste igjen blir det stopp naturlig nok.

 

EDIT:

Brukte denne guiden for å benytte "sideload" av OTA. http://www.droid-life.com/2013/02/12/guide-how-to-use-adb-sideload-to-update-a-nexus-without-root-or-custom-recovery/

 

Slipper å slette alt på telefonen.

 

Reddit-tråden jeg fant guide osv på: https://www.reddit.com/r/Nexus5/comments/3nquxl/n5_nexus_5_marshmallow_ota/

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

La inn 9.15.1 av snap. Den fungerer, men med en gang du oppdaterer til siste igjen blir det stopp naturlig nok.

 

EDIT:

Brukte denne guiden for å benytte "sideload" av OTA. http://www.droid-life.com/2013/02/12/guide-how-to-use-adb-sideload-to-update-a-nexus-without-root-or-custom-recovery/

 

Slipper å slette alt på telefonen.

 

Reddit-tråden jeg fant guide osv på: https://www.reddit.com/r/Nexus5/comments/3nquxl/n5_nexus_5_marshmallow_ota/

 

Nå prøvde jeg som du sa. Slettet alt av data relatert til Snap, Tving stopp, avinstaller, reboot, installer 9.15.1, men den bare lukker seg på splash screen. Kanskje du har fått beholde noe gammelt som Snap er avhengig av for å fungere, som jeg mistet med clean install...

Lenke til kommentar

 

La inn 9.15.1 av snap. Den fungerer, men med en gang du oppdaterer til siste igjen blir det stopp naturlig nok.

 

EDIT:

Brukte denne guiden for å benytte "sideload" av OTA. http://www.droid-life.com/2013/02/12/guide-how-to-use-adb-sideload-to-update-a-nexus-without-root-or-custom-recovery/

 

Slipper å slette alt på telefonen.

 

Reddit-tråden jeg fant guide osv på: https://www.reddit.com/r/Nexus5/comments/3nquxl/n5_nexus_5_marshmallow_ota/

 

Nå prøvde jeg som du sa. Slettet alt av data relatert til Snap, Tving stopp, avinstaller, reboot, installer 9.15.1, men den bare lukker seg på splash screen. Kanskje du har fått beholde noe gammelt som Snap er avhengig av for å fungere, som jeg mistet med clean install...

 

 

Jeg tok å wipet alt i går etter å ha oppgradert uten clean install. Snapchat funker her, men det er versjon 9.16.2.0, som er nyere enn din. Jeg har ikke sideloaded den eller noe, bare lastet ned fra play store

Lenke til kommentar

Du, jeg har prøvd det så mange ganger nå, med alle versjonene helt tilbake til 9.10.0. De frem til 9.12.x kom til login skjermen, men jeg fikk beskjed om at versjonen var utdatert. Fra 9.13.x til 9.14.x fikk FC ved login forsøk. Fra og med 9.15.x bare lukker appen seg på splash screen uten noen feilmelding. Har også prøvd flere Beta versjoner uten hell.

 

Vurderer på å installere Marshmallow'n på ny...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...