Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Besvime etter slag

Krakov

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en liten ting.

Hvor vanlig / lett er det egentlig å besvime etter et slag?

Man ser på filmer og serier hele tiden at en mann f.eks kan få et slag i ansiktet, og så blacker han ut en stund.

Går dette egentlig an i virkeligheten? Det irriterer meg hver gang jeg ser en film / serie, for det virker så utrolig usannsynlig.

Hvis jeg slår en fyr i ansiktet / bakhodet for den saks skyld, hvor "lett" er det egentlig å få han til å besvime?

Kan ikke se for meg at et slag fra en gjennomsnittlig person kan få noen til å besvime på flekken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste actionfilmer er langt fra virkeligheten når det kommer til reaksjoner på slag og spark. Alt er som regel overdrevet. Det er noen filmer som er mer riktige ang. dette, men det er som regel drama/dokumentar.

Treffer du riktig sted på kroppen med nok kraft besvimer man tvert. Har ikke lyst til å gå ut med noen oppskrift på dette, men kroppen har mange svake punkter. Disse metodene bruker man kun i selvforsvar når ingenting annet nytter, for konsekvensene kan være store. På actionfilm er det masse juks med kameravinkler, lyder på boks og skuespill, så det er som regel veldig sjeldent nært realiteten

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Ja det går ann, men Det er nok ikke noe som er enkelt og greit og få til.

Man ser jo på mma, boksing osv, folk som kan slå.. det er jo ikke hverdags at motstanderen besvimer

EDIT: http://www.wikihow.com/Knock-Someone-Out-with-One-Hit

Generally, you knock someone out when you cause their head to snap to the side; this causes the brain to hit the side of the skull, triggering a blackout

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

du har ikke sett skikkelig slossing skjønner jeg....(og bra er det!!!)
Et godt plantet slag i kjeften, revner leppen noen cm, og tenner spruter.

Kjeven tåler heller ikke allverden før den ryker..men det er normalt den boksere sikter på for knock out...
Men siden av ansiktet/hodet gjør normalt samme nytte)

Tilsvarende for nesen, den knekker fort.....
DET er ikke noe problem å skade folk, og merke folk for livet...
Treffer du rett, og ikke dasker med håndflaten, er filmer desverre VELDIG overdrevet med flere fulltreffere med knyttet neve, og folk står.....

for virkeligheten tilsier at et eller to harde fulltreffere setter motstanderen ut av spill....
*edit* harde slag gjør ofte også skade på den som slål, i form av knekte fingre, og brukkede håndledd.....
Så ja... kort fortalt...film er film... det heter vistnok FICTION.....

Endret av DeathByDigital
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...