Gå til innhold

Trenger øyeblikkelig hjelp til å finne korrekt smart TV

Anbefalte innlegg

Maxpris: 8000

Ønskete tommer: 42 -46

Må ha: Wifi, Godt bilde, rask oppstart, generelt rask brukeropplevelse, en skikkelig nettleser som kan streame film og tv-serier gjennom nettsider som project free TV. FULL HD.

Er ikke interessert i netflix. Denna tven skal streame film via nettleser. Nettleser, hører du. Gidder ikke mellomledd for å streame. Det betyr alle type mellomledd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert de som kan det, men det er mye mer som kan gå galt, mange flere programmer TVen må ha (silverlight, java etc.), og mye mer å oppdatere for den. Og hva får brukeren? En klønete og dårlig brukeropplevelse som er opprinnelig laget for en PC som kan madkinvareakselerere det hele.

En app vil være laget for å fungere bra med den begrensede maskinvaren, brukergrensesnittet og funksjonene til TVen.

Jeg har vanskelig å se for meg hvorfor man vil seg så vondt å kreve å kun bruke to svakhetene fra to verdener. På samme måte som mange ville sett på det som idiotisk å kombinere en tohjuls motorsykkel med et fulldekkende karosseri tilsvarende det du finner biler.

Hvorfor er det så viktig at alle streamingsider skal gå via nettleseren? Og hvorfor skal det være big deal at du har en liten boks under TVen, i naborommet etc.. ? Greit nok, noen har et intenst behov for å slippe tv-bord og helt strømlinjeformet rom, men da er det sjelden frukt å finne så sterke krav om at TVen skal være en PC også. Som regel går strømledninger, nettkabel eller antennekabel et sted, og med tanke på at dagens kabinetter ikke er større enn et modem/antenneforsterker/router/switch/bok eller tilsvarende, så skulle jeg klart å skjule en PC i alle norske hjem. Du kan til og med i dag ha den i et annet rom eller leilighet og kommunisere trådløst uten en eneste kabel bortsett fra strøm. Da kan du jo ha et skikkelig tastatur/mus om man vil for å kunne navigere i en nettleser.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...