MysticoN Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 (endret) Da var det vel påtide med runde 2 I februar hadde jeg problemer med at maskina sluttet å virke. Det som skjedde var at jeg fikk svart skjerm og boot_device_led på hovedkortet. Kom ikke inn i bios engang, kun 1 pip som normalt også svart skjerm. Jeg sendte da inn hovedkort og PSU til komplett og fikk begge tilbake uten noen feil funnet. Dette var altså et problem tidlig i februar og når jeg skrudde sammen maskina så virket alt igjen helt til for et par dager siden. Jeg har prøvd å oppgradert bios (selv om den var oppdatert) tatt ut HD, bootet, tatt ut SSD og bootet, Tatt ut 1 og 1 ram og bootet men ingenting hjelper. I dag var jeg lei og satt og slo av og på maskinen kun for å prøve. Da fikk jeg plutselig tilgang til bios. men skjermen var først helt grønn også rød. Dette får meg til å tro at det kan være noe med GPU, men vil GPU få boot device led til å lyse? Noen tips? Specs: Asus P8 Z68-V Pro Crosair 850w PSU CPU husker jeg ikke, men kommer tilbake til det når jeg kommer hjem fra jobb link til tråden jeg laget i februar https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1488219 Endret 14. september 2013 av MysticoN Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Ser kanskje ut som det er noe gale med skjermkortet ditt ja. Mulighet til å prøve et annet ? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 14. september 2013 Forfatter Del Skrevet 14. september 2013 Nei, må kjøpe et nytt. Men har egentlig ikke råd til det så vil være sikker på at det er rett å gjøre det. Er nå enn 3-4 år gammelt så tiden er uansett inne for å bytte men har ikke hatt behov for det da jeg ikke spiller stort lengre. Men kan boot device led og gpu ha noe sammenheng? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Spør igjen. Kan defekt GPU få boot device led til å lyse? Vil ikke "sløse" penger på et nytt skjermkort om feilen ligger en annen plass:/ Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Hva med å ta ut skjermkortet og bruke hovedkortets integrerte skjermkort? 1 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Det tenkte jeg ikke på. Har prøvd nå, boot device led lyser ikke men får heller ikke noe bilde på monitoren. Lenke til kommentar
sirstirling Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Det kan virke som skjermkortet ikke spiller helt på lag. Du må muligens inn i UEFI og sette det til å kjøre iGPU for å få bilde. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 Blir noe vanskelig når alt jeg ser er en svart skjerm:/ det at jeg fikk opp bilde jeg linjet i første post var tilfeldighet. Men hode gammle radeon 5870 har vel gitt sitt Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Hadde selv et 5850 som takket for seg for et par mnd siden, da hadde jeg hatt det siden lansering og kjørt med en liten overklokk på det også. Plutselig ble skjerm svart en dag, men fikk det opp å gå igjen å sånt holdt den seg vel ca 6 mnd og så kom det svart skjerm igjen. Prøvde med et gammelt skjermkort (GTX8600) og da fikk jeg bilde igjen. Så er nok skjermkortet som har tatt kvelden desverre. Så kjøp deg et nytt GTX770 eller 680 på bruktmarkedet er jo gode kort og så har du jo AMD sitt 7970, men det begynner jo å bli gammelt igjen, men fungerer kjempe bra viss du finner et brukt et Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 Kjøper aldri brukt HW. Blir sikkert et GTX 760 kort på meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå